Advertisement
TEST-DRIVE — decembrie 22, 2018 at 5:03 pm

Test Drive: Audi A6 50 TDI vs. Mercedes-Benz E350 d vs. BMW 530e – Business casual

by

Audi A6 e proaspăt lansat pe piață. BMW Seria 5 e liderul segmentului. Mercedes-Benz Clasa E are și el multe de dovedit. Așa că avem două diesel-uri și un plug-in hybrid numai bune de comparat.

_SSD9686

Text: Andrei Barbu    Foto: Dragoș Savu

Când vorbim despre clasa aceasta, a limuzinelor premium, oricât de mult am vrea, trebuie să recunoaștem un fapt. Și anume acela că lupta se dă între acest trio german. Adică Audi, BMW și Mercedes-Benz. Sigur, mai ai un Jaguar, un Volvo, un Lexus. Dar niciunul dintre „outsideri“ nu se ridică încă la nivelul trioului german. Din acest comparativ, Audi A6 este cel mai nou model. Iar lucru ăsta se simte atunci când te urci la bord. Interiorul este comun cu cel al modelelor din gama superioară Audi, adică A7 și A8. Iar asta se traduce într-o oază de liniște digitală. Ești înconjurat de două ecrane uriașe pe consola centrală, dar și de un instrumentar de bord digital, numit „Virtual Cockpit“. Împreună, aceste trei ecrane se transformă într-un centru de comandă ce te izolează de mediul de afară. Prin intermediul lor controlezi cam tot ce ține de interacțiunea cu mașina, ai acces la mai toate setările și, pentru cineva obișnuit cu ecrane tactile, interfața asta complet digital poate fi facil de accesat și controlat.

ROT_9607

Prin comparație, atât BMW, cât și Mercedes-Benz, sunt ceva mai clasice. Sistemele lor de infotainment rămân controlabile prin intermediul acelor butoane montate pe consola centrală. Pentru mine, ce oferă Seria 5 și Clasa E în materie de control reprezintă sisteme mai intuitive. Mai ușor de folosit și a căror acționare se face fără să-ți iei ochii de la drum. Mai mult, în cazul Clasei E, butoanele de pe volan sunt cu un fel de touch și te lasă să accesezi și ecranul principal. Iar acest lucru este foarte util, mai ales când te afli la drum. Meniul iDrive-ului ce echipează Seria 5 pare să fie cel mai bine organizat și cel mai ușor de înțeles.

SSD_9371

E greu să alegi cel mai bun sistem multimedia și de control. Audi este super-digitalizat și exploatează la maximum ecranele tactile și digitale. Seria 5 vine cu un mix între control analog și digital, cu un design ceva mai clasic al interiorului, dar cu un sistem unde totul este acolo unde te-ai aștepta. Clasa E combină într-un stil ceva mai modern ecranele și butoanele. Pentru mine, interiorul E-ului este cel mai frumos, mai elegant și mai orientat spre business. Asta prin prisma designului și a interacțiunii cu mașina.

SSD_9282

Cu toate acestea, după pipăiri atente prin locuri mai puțin vizibile, după o serie de dezbateri și dispute, am ajuns la concluzia că Seria 5 vine cu cele mai bune materiale și cele mai atente finisaje. Desigur, diferențele sunt însă minore, pentru că toate cele trei modele acordă o atenție fantastică interioarelor.

SSD_9353

Acum c-am trecut peste interior, să trecem la lucruri mai importante. Adică motorizări. Acesta este un comparativ puțin atipic. Audi A6 și Mercedes-Benz Clasa E încearcă să te-ncânte cu puterea și cuplul tipice unor motoare diesel cu șase cilindri, în timp ce acest Seria 5 vine într-o versiune de tip plug-in hybrid. În loc de diesel vorbim despre benzină, în loc de șase cilindri avem doar patru, dar diferența este compensată de motorul electric de la bord.

SSD_7183

A6-le este 50 TDI quattro, Clasa E vine în versiunea 350 d 4MATIC, iar 5-ul este 530e iPerformance. O să încep discuția cu cel care iese din tiparul acestui material. BMW 530e iPerformance vine la pachet cu un motor de 2,0 litri, supraalimentat, ce dezvoltă 184 de cai-putere și 290 Nm. În ajutorul acest motor pe benzină vine un alt motor electric de 83 kW și 250 Nm. În total, puterea combinată a lui 530e este de 252 CP, iar momentul motor ajunge la 420 Nm. Prin urmare, mașina se mișcă foarte bine în termeni dinamici. Are nevoie de puțin peste 6,0 secunde pentru 0-100 km/h și accelerează până la 235 km/h. Dar chestiile acestea sunt mai puțin importante. Cu adevărat important și, de altfel, impresionant, este rafinamentul de care 530e dă dovadă. În comparație cu diesel-urile ce-l acompaniază aici, 530e este într-o altă lume. Fără vibrații, fără zgomot. Totul este perfect liniștit, iar mașina se mișcă fără probleme, chiar și atunci când bateria rămâne goală. Fără discuții, 530e iPerformance este cel mai confortabil și mai rafinat. Și asta pentru că sistemul său de propulsie este diferit.

SSD_9115

Audi A6 50 TDI quattro este și el un mild-hybrid. La fel ca și frații săi mai mari – A7 și A8 –, noul A6 are implementat un sistem electric de 48V, alimentat de o baterie de 0,48 kW ce angrenează un motor electric de 12 kW. Acest sistem permite decuplarea motorului pentru până la 40 de secunde, între 55 și 160 km/h, iar acest lucru duce la o economie de 0,7 l/100 km în viața reală. O soluție interesantă, care cu siguranță sporește eficiența V6-ului de sub capotă. Un V6, de 3,0 litri, care-ți pune la dispozție 286 de cai-putere și un impresionant cuplu: 620 Nm. Așa că nu-i de mirare că A6 50 TDI quattro este cea mai rapidă mașină din acest test. Cu un sprint 0-100 km/h în doar 5,5 secunde și cu o viteză maximă de 250 km/h, A6 se mișcă lejer. Este o mașină agilă, iar suspensia pneumatică oferită opțională contribuie din plin la nivelul ridicat de confort pe care mașina ți-l oferă. Transmisia tiptronic cu opt trepte lucrează minunat în combinație cu acest motor și știe mereu cum să-ți lase suficiente rezerve de putere. Noul A6 este surprinzător de sportiv și de dinamic și e foarte clar că Audi și-a propus să lucreze mult la acest capitol.

SSD_7905

Mercedes-Benz E 350 d 4MATIC, spre deosebire de celelalte două modele, ignoră hibridizarea. Și o face pentru că în familia Clasei E se află nu unul, ci două modele hibride. Unul diesel și unul pe benzină, de tip plug-in hybrid, similar cu 530e, doar că mult mai puternic. Acesta din urmă poartă numele E 300 e. Revenind, modelul din test – E 350 d 4MATIC – vine cu un motor diesel, cu șase cilindri, ce dezvoltă exact 258 CP și 620 Nm. Suficient pentru un sprint 0-100 km/h în 5,9 secunde. Transmisia este una cu nouă trepte și face tot posibilul pentru a schimba imperceptibil și pentru a face orice deplasare cât mai lină. La fel ca noul A6 și Clasa E poate fi echipat opțional cu suspensie pneumatică. Totuși, modelul din testul nostru este echipat o suspensie normală, dar cu amortizoare adaptive. Așa că totul este lin, fluid și accentul este pus fără doar și poate pe confort. Așa că, poate E 350 d nu e cel mai dinamic din acest comparativ, dar este mai conforabil decât A6. Și mai rafinat decât A6, pentru că în cazul Audi-ului, la turații joase, motorul transmite un zgomot neplăcut. Mai mult, poate surprinzător, direcția Clasei E este cea mai plăcută dintre toate cele trei.

Comparând un plug-in hybrid pe benzină cu două diesel-uri realizezi cât de mult câștigă 530e la capitolul rafinament. Și e normal să fie așa. Noul A6 este cel mai bun A6 de până acum. Se conduce bine, este dinamic și are un interior care aduce digitalizarea la volan. Clasa E rămâne aceeași limuzină elegantă, confortabilă și frumoasă. Pentru că mie îmi place cel mai mult la capitolul design exterior. În fine, acestea sunt mașini diferite, apelează la oameni diferiți și excelează la capitole diferite. Care e cel mai bun? Greu de spus. Foarte greu.

fise tehnice

ROT_9622

Citeste si...

Test Drive: Nissan Juke - Think outside the box
Test Drive: Ford EcoSport - Milenialul din Craiova

Lasa un comentariu:

Comentarii