Advertisement
TEST-DRIVE — ianuarie 3, 2017 at 12:50 pm

Test Drive: Audi A5 Coupe – A new dawn

by

A new dawn

Considerat pe bună dreptate unul dintre cele mai frumoase coupe-uri din segment, noul Audi A5 Coupe demonstrează că știe să evolueze de la o generație la alta. 

Text: Andrei Barbu Foto: Dragoș Savu

Audi A5 a impresionat întotdeauna prin designul exterior, reușind să îmbine eleganța cu sportivitatea. Acum, aflat la o nouă generație, coupe-ul din Ingolstadt își construiește imaginea bazându-se pe tradiția aflată deja în spatele generațiilor precedente.
Prin urmare, designul este o evoluție mult mai ancorată în prezent, accentuând latura dinamică printr-o grilă frontală impunătoare, iar blocurile optice cu tehnologie LED punctează foarte bine la capitolul imagine. Pe de altă parte, tot ce se află sub caroserie este nou, de la șasiu, până la motorizări.
Când te gândești să-ți achiziționezi un coupe din segmentul premium, trebuie să găsești o variantă care să-ți ofere exact ceea ce cauți, fără compromisuri. Pentru că fiecare dintre noi are preferințele sale și știe exact ce caută și de ce se ferește, nu putem spune că există o alegere greșită. Există doar alegerea care se pliază cel mai bine pe gusturile tale. Iar Audi A5 Coupe îți promite foarte multe. Cu un motor de 2,0 litri pe benzină, noul A5 Coupe 2.0 TFSI quattro dezvoltă 252 de cai-putere între 5.000 și 6.000 de rotații pe minut, în timp ce momentul motor maxim este de 370 Nm, disponibil între 1.600 și 4.500 de rotații pe minut. Echipat cu transmisia automată S tronic cu șapte trepte, noul coupe accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Ce nu spun datele tehnice de pe hârtie este modul în care se conduce mașina, felul în care te face să te simți și starea de spirit pe care ți-o conduce.

În primul rând, motorul este extrem de rafinat și de bine echilibrat, iar sistemul Audi drive select îți pune pe tavă mai multe personalități ale mașinii, de la una axată pe economie, până la un stil dinamic de condus și chiar unul individual în care diversele componente ale mașinii pot fi configurate să răspundă comenzilor tale așa cum îți dorești.

În modul efficiency, Audi A5 Coupe 2.0 TFSI quattro este o mașină anesteziată, cu o transmisie care schimbă treptele foarte repede și cu un răspuns al accelerației destul de „moale“. Practic, în acest mod, mașina face tot ce știe ea mai bine pentru a facilita un consum de carburant cât mai redus. La polul opus se află modul dynamic, iar diferența dintre aceste două „personalități“ ale mașinii este foarte mare. În primul rând, toate simțurile mașinii se ascut, de la modul în care mașina se turează, până la felul în care sistemul de direcție modifică raportul și până la modul în care transmisia automată efectuează schimbările de trepte. Inclusiv sunetul motorului se schimbă, ajutat ce-i drept, de sunet artificial în boxele mașinii. Evident, în modul dynamic mașina se simte mult mai conectată cu șoferul și cu drumul, iar toți cei 252 de cai-putere lucrează în favoarea ta.

mediu_ssd8524

Audi A5 Coupe propune cel mai atractiv interior din segment, iar layout-ul, poziția la volan și sistemul MMI se apropie de perfecțiune.

mediu_ssd8245

Noul Audi A5 Coupe păstrează liniile fostului model. Dar asta nu e de rău, pentru că fosta generație este foarte apreciată pentru design.

Mai mult, sistemul quattro este echipat cu un diferențial cu alunecare limitată, astfel că în condiții normale de rulare, cuplul este distribuit în proporție de 60% către puntea spate și 40% către față. În cazul în care abordarea virajelor devine mai curajoasă și mai rapidă, diferențialul cu alunecare limitată are capacitatea de a distribui cuplul în proporție de până la 85% pe puntea spate sau, dacă e nevoie, 70% din cuplu poate ajunge la puntea față. Executând calcule complicate la fiecare zece milisecunde, tracțiunea integrală lucrează cu wheel selective torque control astfel încât tu să simți că ești în permanență în deplin control. Practic, în cazul unei abordări dinamice a virajelor, ambele roți de pe interiorul virajelor sunt frânate, astfel încât să se prevină o pierdere a aderenței, în timp ce direcția rămâne neutră tocmai pentru a favoriza precizia, agilitatea și stabilitatea. Adaugă la final și un șasiu extrem de ușor, construit din materiale inovative – noul A5 Coupe este cu 60 de kilograme mai ușor decât generația precedentă –, iar rezultatul este unul impresionant.

În interior, Audi ne arată din nouă că atenția la detalii nu e doar o chestie de marketing. Virtual Cockpit va redefini felul în care percepi instrumentarul de bord, iar feelingul pe care apăsarea sau rotirea fiecărui buton sau comutator ți-l oferă este unic în segment.
Totul este atent studiat, desenat și construit, iar finisările sunt impecabile. Sistemul MMI vine acum cu Apple CarPlay integrat, fapt ce te scutește de multe bătăi de cap, mai ales dacă vrei să te bucuri de avantajele Maps atunci când traficul e aglomerat, iar toată gama de sisteme de asistență la condus este impresionantă, în frunte cu traffic jam assist care-ți oferă în traficul aglomerat un stil de condus semi-autonom. În momentul de față, noul Audi A5 Coupe este probabil cel mai complet coupe din segment și își respectă toate promisiunile, indiferent dacă vorbim despre comportament dinamic, confort sau rafinament. 

mediu_ssd8468

Diferențialul cu alunecare limitată poate transmite până la 85% din cuplu roților spate, sau până la 70% către roțile frontale, oferind asfel un comportament versatil, dinamic și sigur.

AUDI A5 COUPE 2.0 TFSI QUATTRO

Preț de listă cu TVA (euro): 72.768

Putere (CP/rpm): 252/6.000

Cuplu (Nm/rpm): 370/1.600

0-100 km/h (s): 5,8

Viteză maximă (km/h): 250

Consum mediu (l/100 km): 5,9

Emisii CO2 (g/km): 136

Citeste si...

Test Seat Leon SC - Schimb de păreri
VIDEO: Test Drive - Dacia Sandero Prestige Easy-R - Pretenții elevate

Lasa un comentariu:

Comentarii