Advertisement
TEST-DRIVE — septembrie 14, 2015 at 1:12 pm

Test Comparativ Mercedes Benz Clasa S vs BMW Seria 6 Gran Coupe – The Magic Carpet

by

clasa S vs seria 6 gran coupe11

Dacă ai 100.000 de euro de ­cheltuit ­pentru o mașină germană de lux, ai face bine să te gândești dacă ai la ce s-o ­asortezi. Nu trebuie să te uiți în oglindă pentru a afla răspunsul, ci în buletin sau în cartea de muncă.

 

Poate vă întrebați ce caută un BMW seria 6 Grand Coupe lângă un Mercedes Clasa S. Ei bine, CLS nu am găsit pentru a face un comparativ ca la carte și nici nu poți să refuzi un S-Class atunci când ți se oferă unul. Apoi am stat și ne-am gândit că totuși BMW Seria 6 împarte aceeași platformă cu BMW Seria 7 și că prețurile nu sunt nici ele din altă lume. Un Mercedes Clasa S 350 BlueTec are un preț de pornire de 85.820 de euro, în timp ce un BMW 640d Gran Coupe începe, ca să vezi, de la 89.838 euro.

De ce este mai scump un BMW Seria 6 Grand Coupe decât un Mercedes Benz Clasa S nici noi nu am înțeles, mai ales că un CLS 350 BlueTec, la 68.119 euro, este și el cu mult mai ieftin. Bineînțeles, pretențiile aduc după ele și niște așteptări pe măsură, așa că ne-am propus să vedem dacă Mercedes Benz Clasa S este cu adevărat cu o lecție în plus față de oricare altă mașină și dacă nu cumva BMW Seria 6 Gran Coupe intră cu ochii larg închiși și gura ușor deschisă în teritorii periculoase.

Așadar, ai 100.000 de euro și vrei să-ți cumperi și tu, ca tot omu’, o limuzină germană de lux. Preferabil mare, neagră, cu jante și geamuri fumurii. Despre Merdeces Benz Clasa S cu siguranță nu ai auzit nimic de rău. Este o mașină care definește clasa din care face parte și care impune noi reguli ale jocului mizând întotdeauna pe tehnologie, confort, lux și fiabilitate. Nu ai cum să dai greș cu un Clasa S dacă ai banii, cu siguranță îți cumperi mașina cea mai bună, dar s-ar putea să nu fie cea mai bună pentru tine.

Când ai un Mercedes Benz Clasa S oamenii de rând ar trebui să ți se adreseze cu D-le Director, D-le Ministru, Maestre… De obicei este mașina care oferă mai multă atenție pasagerilor decât șoferilor și care-ți impune atât o conduită profesional‑financiară, cât și una vestimentară. Morală, mai puțin. Altfel spus, dacă ai vreo 30 de ani și nu te îmbraci mereu într-un pinguin miliardar, atunci suta ta de mii de euro mai bine s-ar duce în altă parte. Fix în momentele astea de slăbiciune și de îndoială (care nu au ce să caute la un om care deține 100.000 de euro) apare mașina asta de la BMW care promite că le oferă pe toate. Bineînțeles, diferențele sunt mari și chiar vizibile. Deși BMW Seria 6 Gran Coupe nu este deloc o mașină mică și timidă la cele aproape 1.800 de kilograme și cinci metri lungime, așezat lângă cele două tone de Mercedes Clasa S, coupe‑ul bavarez cu patru uși arată ca un Pinscher pitic pe lângă un Doberman. Nici la capitolul opulență BMW Seria 6 Gran Coupe nu poate dovedi S-ul. Din orice unghi ai privi, Mercedes-ul este mai extravagant și mai impunător decât BMW-ul și nu te lasă cu impresia că ar fi mașina mai ieftină. Dichisește-l și cu pachetul sport AMG (8.000 euro) și parcă te uiți la un Evander Holyfield în costum în timp ce te întreabă dacă nu cumva i-ai văzut urechea.

clasa S vs seria 6 gran coupe23

Ambele mașini au rolul de a-ți scoate ochii și contul bancar în evidență, dar fiecare o face diferit. În Clasa S nu prea se cuvine să porți ceva mai casual de un tricou Polo, niște pantaloni de golf și o pereche de teniși sport cu care-ți conduci Ferrari-ul în weekend. Nu-ți vine să asculți altă muzică la sistemul audio Burmester (1.364 euro) decât din asta cu viori și clarinet, iar dacă stai pe locul din spate și ai ales opțiunile TV Tuner (1.339 euro) și telefonie business în spate, cu siguranță vei petrece mai mult timp picior peste picior urmărind Money Channel și dând telefoane care decid miniștri. Asta în cazul în care mașina îți aparține. Dacă nu-ți aparține, atunci probabil porți și tu un costum, dar de vreo zece ori mai ieftin, la care ai asortat și o șapcă. Îți place să fii serviabil și te întrebi dacă un sticker cu „Nu trântiți ușa, domnilor parlamentari“ ar fi o idee bună.

S-ar putea să nu-ți șadă atât de bine într-un S-Class chiar dacă ai bani să-l cumperi și dacă nu vrei să ajungi, Doamne ferește, de râsul criticilor de modă, atunci mai bine te-ai uita spre un BMW Seria 6 Gran Coupe. Are tot patru uși și este un GT, deci ar trebui să fie o mașină de care să te bucuri la drumurile lungi alături de prieteni sau mai mult singur, că doar este un BMW. Nu pentru că posesorii de BMW ar fi niște singuratici, care-și pun singurii trei prieteni să se descalțe atunci când îi primește în mașină fără bani, ci pentru că BMW‑urile sunt făcute pentru a fi conduse, nu pentru a te lăsa condus în ele. Cel puțin așa zic ei…

Sigur, când te dai jos dintr-un Clasa S și pășești imediat într-un Seria 6 configurat mai sport, fără lemn și piele de culoare deschisă, e ca și cum ai ieși dintr-o lojă de la operă, iar acum îți cauți prin beznă, pe la jumătatea filmului, locul tău la Patria. Dar parcă aici îți vine să mănânci și floricele, să-ți aprinzi o țigară și parcă ai și mai mult chef de vorbă. În Mercedes e prea liniște de eveniment din ăla caritabil, unde toată lumea e politicoasă și râde forțat la glume. Asta nu înseamnă că în BMW nu se stă bine. În ciuda falsei austerități, scaunele BMW sunt renumite pentru confortul lor și poziția de condus ideală. Bordul nu este el atât de elaborat, nu te duce cu gândul la arhitectură așa cum o face Mercedesul, dar îți oferă toate comenzile la o întindere de deget și nu te vei pierde prin configurări de tot felul. Fiind un coupe sportiv, stai ceva mai jos, vizibilitatea e mult mai slabă, dar ai mai multă intimitate chiar și fără perdele ori geamuri fumurii. Totul e concentrat în jurul șoferului, volanul îți pică fix în palme, iar de oamenii din spate nu o să-ți pese prea mult nici măcar atunci când te vei trezi că mergi prea tare în viraje.

Nu o să faci asta niciodată într-un S-Class. E prea mare și prea greoi pentru așa ceva și mult prea sofisticat pentru glume proaste. Odată ce conduci Gran Coupe-ul după Clasa S îți dai seama imediat unde e câștigul. Dacă dai 100.000 de euro pentru Mercedes îi faci un cadou frumos șoferului tău, dar dacă dai banii ăștia pe BMW îți faci un cadou frumos ție. Este o mașină mai egoistă din punctul ăsta de vedere, nu prea o împarți cu multă lume, dar face niște afirmații îndrăznețe cum că el ar vrea de fapt să-i terfelească orgoliul unui Porsche Panamera diesel (94.000 euro) și nu unui CLS, de unde și prețul mai mare.

clasa S vs seria 6 gran coupe21

Păi dacă așa stă treaba, atunci BMW-ul ăsta este chiar ieftin. Unde mai pui că ai și cu cine să te bați pe autostradă, acum că știi cine este Nemesisul tău. Într-un Mercedes Clasa S ești mai detașat de lume, nu prea-ți vine să te cobori la mintea unora fără niște MBA-uri la Londra. Ba chiar te apucă râsul văzând ce afacere proastă au făcut alții când nu au ales un Clasa S. Și ce dacă nu schimbi o vorbă cu șoferul tău timp de o lună de zile, poate că nici el nu are chef de vorbă.

Clasa S îți oferă o liniște care aproape că te bagă în meditații. Și dacă ți-e frică că te dedublezi, că-ți vei părăsi cumva corpul și nu are cine să mai conducă mașina, îți aduci frumos aminte că are cam toate sistemele din lume care împreună pot face asta și că la următoarea generație probabil că-ți vei putea concedia șoferul. Și aici e câștigul Mercedesului – este o afacere mai bună, dacă nu cea mai bună afacere, și suntem siguri că Moise Guran ar fi de acord cu noi. Nu vei cheltui doar prețul de bază pentru el pentru că mereu trebuie să mai adaugi cel puțin 20.000 de euro în opționale, dar are o valoare adăugată în timp pentru că vine mereu cu inovații de care concurența se lipește de obicei la vreo 2-3 ani distanță, când se apucă de facelifturi. Astfel vei simți mereu că ai mașina mai nouă, iar prețul de revânzare va fi un avans consistent pentru generația următoare. Siguranța că Mercedes nu-și vor permite niciodată să dea greș cu un Clasa S și că-i vor oferi întotdeauna o atenție deosebită este un alt factor pe termen lung de care un afacerist sau diplomat ar trebui să fie încântat.

În concluzie, chiar dacă omul face mașina, câteodată și mașina îl mai face pe om. Iar Mercedes Clasa S și BMW Seria 6 Grand Coupe sunt două mașini de imagine și de statut care completează ori îți modelează conduita zilnică. Fiecare din ele are vremea ei, nu neapărat un public țintă diferit, că doar nu știi tu la 30 de ani să cheltui bani mai chibzuit decât la 50 de ani •

Date tehnice Mercedes-Benz Clasa S
Preț de listă (cu TVA): 85.820 euro
Putere (CP/rpm): 260/3.600
Cuplu (Nm/rpm): 620/1.200-2.400
0-100 km/h (s): 6,8
Viteză maximă (km/h): 250
Consum mediu (l/100 km): 5,9
Emisii CO2 (g/km): 155

Hightlights:

În Clasa S te simți ca într-un birou cu spa pe patru roți. Și, evident, foarte important.

 

Date tehnice BMW Seria 6 Gran Coupe
Preț de listă (cu TVA): 89.838 euro
Putere (CP/rpm): 313/4.400
Cuplu (Nm/rpm): 630/1.500-2.500
0-100 km/h (s): 5,4
Viteză maximă (km/h): 250
Consum mediu (l/100 km): 5,7
Emisii CO2 (g/km): 149

Hightlights:

BMW-ul se cere scos la plimbare și de obicei doar stăpânul îl ține din lesă așa cum trebuie.

Citeste si...

Test Drive: Skoda Octavia Combi RS - Sportul rațiunii
Test Drive: Mercedes-Benz E400 - Argumentul eului

Lasa un comentariu:

Comentarii