Advertisement
TEST-DRIVE — ianuarie 8, 2015 at 12:40 pm

Test Comparativ: BMW Seria 7 vs Jaguar XJ – Jos Pălăria

by

comparativ-BMW-Seria-7-vs-Jaguar-XJ2

Perfecțiunea germană se înclină în fața caracterului britanic, design-ul tipic englezesc se înclină în fața tehnologiei nemțești, dieselul în fața rafinamentului benzinei, iar benzina în fața eficienței dieselului.

Jaguar pare să aibă o anumită îndemânare la limuzine de lux, iar nemții de la BMW ne-au demonstrat că sunt în stare să construiască cam orice tip de mașină. SUV-uri, limuzine de lux, sedanuri, modele de clasa mică, roadstere și sportive, BMW oferă de toate. Jaguar, în schimb, se limitează la o gamă relativ redusă de modele și îți pune la dispoziție câteva motoare ca să nu stai prea mult pe gânduri.

Întrebarea este simplă: poate BMW să învingă chiar orice mașină cu care a intrat în competiție directă? Rămâne de văzut. Hai să vedem despre ce modele este vorba în acest comparativ.

Seria 7 este construit de germani. Știm că nemții construiesc mașini fără cusur, cu materiale excelente, cu motoare și transmisii premiate cam peste tot în lumea asta, cu dotări high-tech și multe altele. Dar ce faci dacă te-ai săturat de limuzinele sobre, care nu ies din tipar, limuzine de lux pe care le vezi la tot pasul (aici nu intră în discuție doar BMW) și care nu mai fură privirile trecătorilor deși costă peste 100.000 de euro? Începi să‑ți pui întrebarea: oare nu am alternativă ? Și luând rând pe rând ofertele producătorilor dai peste Jaguar XJ.

Jaguar XJ este construit de englezi, deci are o altă filosofie. Nu este doar un corporatist serios, inteligent și manierat. XJ este vioi, elegant și cu un dezvoltat simț al umorului, dar care poate deveni extrem de serios atunci când îi pui răbdarea la încercare.

Jaguarul din test este versiunea cu ampatament lung și este echipat cu un V6 benzină de 3,0 litri care dezvoltă 340 CP. Rivalul său, în versiunea 740d xDrive, are sub capotă un motor diesel de 3,0 litri, mai slab cu 27 CP. Ambele modele beneficiază de un sistem inteligent de tracțiune integrală și de o transmisie automată cu opt rapoarte extrem de performantă.

Pe hârtie, BMW 740d xDrive este mai rapid decât XJ-ul și asta pentru că oferă un devastator cuplu de 630 Nm disponibil începând cu 1.500 rpm, ceea ce permite modelului bavarez să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. Limuzina englezilor are nevoie de 6,4 secunde să ajungă la 100 km/h și pentru că are sub capotă un motor pe benzină, trebuie turată mai mult pentru a obține performanțe dinamice similare limuzinei germane.

Cele două modele nu au abordări prea diferite când vine vorba de comportament rutier. BMW-ul este bine închegat și reușește un amestec perfect între confort și manevrabilitate. Absoarbe cu ușurință denivelările din asfalt și se pretează cu succes drumurilor din România. Direcția de pe XJ pare să răspundă ceva mai repede la comenzi, iar caroseria din aluminiu oferă un avantaj de 130 kg modelului englezesc (chiar și în versiunea cu ampatament lung), așa că Jaguar-ul posedă un mic avantaj la capitolul ținută de drum.

Tehnologia Dynamic Drive a celor de la BMW îți permite să setezi mașina într-unul din modurile Eco Pro, Comfort, Comfort Plus, Sport și Sport Plus. Diferențele dintre moduri sunt semnificative. În timp ce modul Eco Pro are grijă de consum, modul Comfort ajustează setările suspensiei pentru maximum de confort. Modul Sport modifică setările suspensiei și ale direcției, precum și timpul de răspuns al motorului și al transmisiei pentru a obține performanțe dinamice extreme. Jaguar-ul, în schimb, permite trecerea de la setarea standard la modul Sport prin apăsarea unui buton, dar acesta nu modifică mașina complet, ci doar răspunsul motorului și al transmisiei.

Cele două modele sunt puternic tehnologizate și beneficiază de un arsenal de sisteme de siguranță pasivă și activă. Pot fi echipate cu pilot automat inteligent care păstrează o distanță prestabilită față de mașina din față și cu multe alte dotări care să-ți reducă atenția la volan. Seria 7 poate fi echipat chiar și cu un sistem Night Vision cu funcție de detectare a pietonilor.

Fiind vorba de două limuzine de lux, este normal ca rafinamentul și confortul să fie prioritare. Ambele modele oferă un nivel ridicat de confort, iar zgomotele de vânt și de rulare nu te vor deranja. XJ-ul este puțin mai rafinat decât rivalul său pentru că este echipat cu un motor pe benzină. Asta nu înseamnă că propulsorul diesel de pe BMW te va deranja. Și dacă nu vrei un diesel, BMW pune la dispoziție câteva propulsoare pe benzină ca să ai de unde alege.

La prețuri ce pot depăși cu ușurință 100.000 de euro, nu se pune problema unor interioare de prost gust sau a unor plastice ieftine. La acest nivel, vorbim de materiale de cea mai bună calitate, finisări fără cusur, design elegant și dotări high-tech ce îi vor uimi până și pe cei mai mari pasionați de tehnologie.

În BMW te bucuri de o poziție de condus excelentă, care poate fi configurată în funcție de preferințe mulțumită multitudinii de reglaje electrice. Scaunele din piele încălzite și ventilate îți asigură tot confortul de care ai nevoie, iar comenzile sunt la-ndemână. Sistemul iDrive încorporează toate funcțiile mașinii și este accesat prin intermediul unui buton rotativ pentru a nu aglomera bordul cu tot felul de butoane inutile. Ai cameră pentru mersul cu spatele, camere laterale montate în partea frontală a mașinii ce își dovedesc utilitatea atunci când ieși de pe străduțe înguste și senzori de parcare pe toate părțile. Bordul digital își schimbă înfățișarea atunci când treci de la un mod la altul, sistemul Head‑Up Display îți proiectează suficiente informații direct în parbriz, iar majoritatea funcțiilor pot fi accesate direct de pe volanul cu reglaj electric. În plus, dacă vrei să adopți un stil de condus mai sportiv, mai trebuie să știi că poți schimba treptele de viteză manual, cu ajutorul padelelor montate pe coloana de direcție.

Pe cât de impresionant este interiorul lui Seria 7, cel din Jaguar te va uimi cu adevărat. Nu e vorba de dotări de lux, căci BMW este ceva mai puternic tehnologizat la acest capitol. E vorba, mai degrabă, de unele detalii care le-au scăpat inginerilor germani. Designul coloanei de direcție, bordul digital, gurile de ventilație și schimbătorul de viteze asemănător unui buton rotativ ce se afișează spectaculos atunci când pornești motorul te vor lăsa cu gura căscată. Sistemul multimedia cu ecran tactil de 8 inch are un aspect futurist, dar nu este la fel de ușor de folosit comparativ cu sistemul iDrive de pe BMW, mai ales atunci când te afli în mișcare. În schimb, funcția Dual View merită toți banii. Aceasta permite pasagerului aflat în dreapta să urmărească emisiunea TV preferată, în timp ce șoferul poate urmări sistemul de navigație sau orice alte informații.

Dacă ești de părere că locul unui gentleman nu este la volan, mai trebuie să știi că ambele modele pot fi echipate cu un adevărat sistem home cinema pentru locurile din spate. BMW pune la dispoziție un sistem de entertainment profesional cu iDrive pentru pasagerii din spate.

Atât în XJ, cât și în Seria 7 poți urmări filmele tale preferate și ești la curent cu toate evenimentele mulțumită funcției TV. În BMW, ai un frigider pentru a ține șampania la rece, iar Jaguar-ul este prevăzut cu niște măsuțe business din lemn, finisate exemplar (disponibile contra cost și pe BMW). Mai trebuie să știi că în Seria 7 poți să ai acces la internet, iar ambele modele pot fi echipate cu reglaj electric și cu funcție de masaj pentru scaunele din spate.

Cele două modele costă cam cât un apartament din capitală, dar Seria 7 şi XJ sunt două modele exclusiviste pe care nu şi le permite chiar oricine. BMW 740d xDrive are un preţ de pornire de 91.450 euro, iar Jaguar XJ 3.0 V6 S/C LWB AWD costă aproape 104.000 euro. În plus, ambele modele beneficiază de o listă lungă de opţionale care, odată bifate, măresc simțitor prețul de achiziție.

Jaguar XJ și BMW Seria 7 sunt destinate persoanelor care fac parte din aceeași clasă socială, dar care au personalități diferite. E vorba de gusturi, dar indiferent de alegere, n-ai cum să dai greș. Trebuie să ai grijă ce motorizare alegi și ce dotări bifezi de pe lista de opționale, pentru că o limuzină de lux trebuie să fie configurată adecvat. Cele două modele îți vor aduce zâmbetul pe buze, atât ca șofer, cât și ca pasager. Nu cred că greșesc spunând că în acest test comparativ există doar locul întâi.

comparativ BMW Seria 7 vs Jaguar XJ

Citeste si...

Test Drive BMW Seria 2 M235i - Spre perfecțiune
Test Drive Mitsubishi L200 2.4 DI-D

Lasa un comentariu:

Comentarii