Advertisement
TEST-DRIVE — septembrie 11, 2015 at 10:38 am

Night Ride – MINI Paceman JCW vs Can-Am Spyder RS

by

Realizăm un comparativ tras de păr între două jucării puse pe distracție și șotii. Una-i MINI Paceman în versiunea de top John Cooper Works, iar alta-i un fel de motocicletă cu trei roți, categorisită drept un roadster de către producător.

Știm deja. Mini produce jucării, iar, în funcție de motorizare, unele sunt mai docile, iar altele sunt foarte aprige la mânie. Conform comunicatului de presă, Paceman este un Sports Activity Coupe. Nici eu nu prea știu ce înseamnă asta, dar cert e că reprezintă o combinație între un Mini clasic și un Mini Countryman.

Rezultatul, un Mini care preia avantajele celor două modele amintite mai sus. Este mai înalt și mai spațios decât un Mini Clasic, dar este aproape la fel de plăcut la condus. Mini Paceman este un model nonconformist, conceput pentru orice ocazie, un model care atrage cu siguranță privirile trecătorilor, mai ales în versiunea John Cooper Works. Pe lângă elementele de design, versiunea John Cooper Works reprezintă și cea mai puternică versiune a lui Mini Paceman. Cu 218 CP, motorul de 1,6 litri are destulă vlagă pentru un stil de condus mai agresiv. În plus, dacă selectezi modul sport vei spori performanțele motorului și timpul de răspuns al direcției și al transmisiei automate, iar tracțiunea integrală îți oferă un plus de încredere și este utilă pe timp de iarnă.

Mini Paceman este un mini‑SUV cu două uși și patru locuri, al cărui interior te va încânta. E vorba de gusturi, dar mie personal îmi place pentru că este cu mult diferit față de restul modelelor, iar materialele sunt de cea mai bună calitate.

Cu Paceman te strecori ușor prin oraș, poți să urci și o bordură fără emoții prea mari și poți să mergi cu el și la munte și la mare. Versiunea Paceman John Cooper Works pornește de la 37.510 euro, așa că pentru unii prețul plătit pentru o „jucărie“ poate fi destul de piperat. Noroc că dacă vrei jucării, există și Can-Am Spyder, care sigur te scoate din anonimat și poate fi ceva mai ieftin.

F87A7818

Sigur te întrebi ce este un Can-Am Spyder și la ce folosește. Prin capitală mai mișună câteva, dar probabil cele mai multe sunt în posesia Poliției Rutiere. Pe scurt, Can-Am Spyder poate fi motocicletă, trike, mașină cu trei roți. E ce vrei tu să fie. Conform celor de la Bombardier, Can-Am Spyder este un roadster. Ciudat, nu? Pentru că are ghidon, nu volan, iar accelerația se face prin intermediul unui manșon, dar poate fi condus cu permis categoria B.

Un lucru e cert, Can-Am Spyder arată spectaculos și îți oferă senzații diferite față de cele pe care ți le poate oferi o mașină la banii aceștia. Can-Am Spyder este echipat cu un motor ROTAX de 998 cc care produce 115 CP și care oferă 130 Nm la 5.000 rpm. În plus, te aduce puțin și în lumea motocicliștilor, dar nu aș compara prea mult pentru că senzațiile sunt diferite. Ai o grămadă de sisteme de siguranță care te ajută la nevoie, dar trebuie să fii atent la abordarea virajelor pentru că forța centrifugă tinde să-ți arunce corpul în exterior. În plus, poate fi echipat cu o transmisie secvențială ca să nu îți mai bați capul cu schimbarea treptelor de viteză. Singurul lucru cu care trebuie să te obișnuiești este căldura degajată de motor. Can‑Am Spyder pornește de la 15.600 de euro și poate să coste chiar și cât un Paceman Cooper S, însă performanțele sunt similare unei mașini sport de peste 400 CP care cu siguranță costă mult mai mult •

Date tehnice MINI Paceman JCW:
Preț de listă (cu TVA): de la 37.150 euro
Putere (CP/rpm): 218/6.000
Cuplu (Nm/rpm): 300/2.100-4.500
0-100 km/h (s): 6,9
Viteză maximă (km/h): 224
Consum mediu (l/100 km): 7,9
Emisii CO2 (g/km): 184

Highlight: Mini Paceman John Cooper Works este conceput perfect pentru absolut orice ocazie.

Date tehnice Can-Am Spyder RS:
Preț de listă (cu TVA): de la 15.600 euro
Putere (CP/rpm): 115/7.250
Cuplu (Nm/rpm): 130/5.000
0-100 km/h (s): 4,8
Viteză maximă (km/h): nc
Consum mediu (l/100 km): nc
Emisii CO2 (g/km): nc

Highlight: Can-Am Spyder îți oferă performanțe similare unei mașini sport de 400 CP.

Citeste si...

BMW Seria 4 Coupe - Day in, day out
Test Drive Renault Twizy: Power to the people

Lasa un comentariu:

Comentarii