Advertisement
TEST-DRIVE — septembrie 26, 2014 at 6:09 pm

Mitsubishi Outlander PHEV – Energy Drive

by

ROT_9632Mașinile electrice și hibride nu oferă încă o alternativă completă, care să înlocuiască vehiculele convenționale. Mitsubishi însă a reușit să ofere, prin Outlander PHEV, cea mai completă alternativă eco-friendly.
Mitsubishi a fost unul dintre primii producători care au scos pe piață o mașină electrică, însă de data aceasta ne demonstrează că pentru a fi ecomotorizat nu e obligatoriu să conduci o mașină mică, de oraș. Și nici un model compact, cu forme aerodinamice ciudate. Nu, abordarea este pe atât de clasică pe cât este de inteligentă.
Mitsubishi Outlander PHEV este probabil modelul care își ascunde cel mai bine intențiile eco dintre cele disponibile pe piață. Sigur, există și alte SUV‑uri hibride, tot cu origini nipone, dar să fim serioși, cu un V6 de 3,5 litri e greu să crezi că vei obține un consum redus de combustibil sau că vei salva stratul de ozon. În plus, Outlander PHEV este mai mult decât un hibrid convențional. Și tocmai din acest motiv el trebuie privit ca o variantă viabilă pentru cei care își o mașină ecologică, extrem de eficientă, dar care să nu renunțe la nimic din atuurile pe care un SUV compact le are de oferit.
În primul rând, Outlander PHEV este un „plug-in hybrid electric vehicle“ și este primul model din clasa sa echipat cu acest sistem de propulsie. Pe scurt, Outlander PHEV poate rula 52 de kilometri exclusiv în modul electric, cu zero emisii poluante. Iar pentru asta nu ai nevoie decât de priza de acasă și de un minimum de 3,5 ore pentru a încărca complet bateria mașinii. Din punctul meu de vedere, cei 52 de kilometri sunt suficienți pentru o zi obișnuită de muncă, pentru că sunt sigur că cea mai mare parte a șoferilor nu parcurg cu mașina mai mult de 40 de kilometri pe zi. Iar dacă distanțele pe care le parcurgi zilnic depășesc 50 de kilometri, stai liniștit. Tocmai aici e secretul lui Outlander PHEV: capacitatea sa de a combina eficiența unei vehicul electric cu toate avantajele practice pe care le are un vehicul convențional. Așa cum spuneam, chiar daca parcurgi mai mult de 50 de kilometri pe zi, cu Outlander PHEV nu trebuie să îți faci griji pentru autonomie. Motorul său pe benzină, de 2,0 litri, funcționează în cea mai mare parte a timpului pentru a alimenta bateria, cea care furnizează energie celor două motoare electrice. Prin urmare, cu bateria încărcată la maximum și cu plinul de combustibil făcut, Outlander PHEV are o autonomie de până la 824 de kilometri și un consum mediu de combustibil de numai 1,9 l/100 km pentru primii 100 de kilometri parcurși. Practic asta înseamnă că poți parcurge 100 de kilometri cu numai doi litri de benzină, adică mai puțin de 10 lei. Iar acest lucru pentru mine este incredibil.


Cu atât mai mult cu cât Outlander PHEV este un SUV compact în toată regula, cu un sistem performant de tracțiune integrală, cu spațiu suficient pentru vacanțele cu familia, dar și o multitudine de echipamente menită să îți facă viața mai ușoară. De exemplu, prin intermediul smartphone-ului tău, fie iOS, fie Android, poți programa orele de încărcare ale mașinii, poți seta temperatura interioară sau poți verifica statusul încărcării bateriei.
Outlander PHEV este una dintre acele mașini care vor revoluționa felul în care utilizăm energia alternativă pentru mijloacele noastre de transport. Este extrem de economic, extrem de bine echipat și nu are niciunul dintre dezavantajele vehiculelor electrice. Este o mașină care poate fi folosită în orice condiții, fie în mediul urban aglomerat, fie în vacanțe, fie la o ieșire pe munte. Este pachetul complet pentru cei responsabili, fără să fie doar DRIVEo mașină de imagine pentru brandul nipon. Este un model complet funcțional, inteligent, care poate funcționa exclusiv electric pentru 52 de kilometri, dar care are o autonomie de peste 800 de kilometri. De unul sigur nu va reduce poluarea din marile orașe, dar Outlander PHEV este un mare pas spre viitor.

Urmărește testul video:

Citeste si...

Test Drive Lexus RX450h: SUV ECO
Test Drive Dacia Mudster: Classic Rock

Lasa un comentariu:

Comentarii