Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC Coupe este genul de mașină care știe ce să facă pentru ca tu să te simți bine la volanul ei.
Părerile cu privire la designul noului Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC Coupe sunt destul de împărțite și mai toate atrag atenție asupra faptului că proporțiile și linia plafonului duc cu gândul spre un alt SUV cu pretenții de coupe: BMW X6. Deși nu mi se pare o mașină neapărat frumoasă, GLE Coupe are prestanța necesară pentru a se impune, iar atunci când logo-urile AMG sunt prezente de jur-împrejur lumea tinde să discute mai puțin despre design și mai multe despre performanțe. Pe de altă parte, nici nu sunt prea multe moduri în care poți desena un SUV cu forme de coupe…
Trecând peste acest aspect, Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC Coupe are de partea sa toate argumentele de profitabilitate, iar atunci când concurența se întețește e clar că va crește și calitatea produselor oferite, așa că pe mine mă bucură apariția unui nou jucător într-un segment dominat până acum de BMW.
Modelul din testul nostru, Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC Coupe, este un monstruleț care-și propune să te trezească din amorțeală și te invite să-l conduci. Cu un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în V, supraalimentat GLE 450 AMG Coupe dezvoltă 367 de cai-putere între 5.500 și 6.000 de rotații pe minut, în timp ce momentul motor maxim, de 520 Nm, este disponibil între 1.800 și 4.000 de rotații pe minut. Echipat cu noua transmisie automată cu nouă rapoarte, GLE 450 AMG Coupe își transmite puterea către sistemul de tracțiune integrală și obține un sprint de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde și are o viteză maximă de 248 km/h. Și ține cont, vorbim despre o mașină care cântărește puțin peste 2,2 tone. Când pornești motorul, sunetul evacuării este surprinzător de alert și de gălăgios și este primul semn că această mașină a fost făcută pentru a fi condusă. Totuși, lucrurile nu sunt mereu atât de bune pe cât par. Direcția electrică, deși foarte rapidă, nu reușește să-ți transmită feedback, iar cele nouă trepte ale transmisiei sunt parcă prea multe, astfel că nu ai întotdeauna, instantaneu, cele mai bune rezerve de putere și cuplu. Pe de altă parte, deși are logo-urile AMG, Mercedes-AMG GLE 450 4MATIC Coupe nu-și dorește neapărat să intre într-un teritoriu care poate fi asociat cu performanța dinamică așa cum o înțelegem în cazul unui coupe de exemplu.
Ce știe însă GLE 450 AMG Coupe să facă cel mai bine este să îți ofere o „putere confortabilă“ și controlabilă, de care să te poți bucura la drum întins, dar care să nu compromită rafinamentul și prestanța rutieră pe care un astfel de model este obligat să-l ofere șoferului. Suspensia pneumatică adaptivă are grijă ca mașină să plutească peste toate denivelările, iar interiorul te duce într-o lume selectă. Personal însă, poziționarea display-ului central între cele două guri de venitlație ale sistemului de climatizare nu mi se pare cea mai inspirată, toate celelalte elemente sunt foarte aproape de perfecțiune. Ce-i drept, pentru cei claustrofobi, geamurile ar putea fi un pic cam mici, iar vizibilitatea către spate este practic inexistentă. Noroc că există un sistem de asistență la parcare avansat care te va scăpa de bătăile de cap.
GLE 450 AMG Coupe face mai degrabă trecerea spre versiunea de top 63 AMG și își propune să ofere un mix unic între performanță și rafinament, promițând un sunet de evacuare alert, alături de o imagine agresivă. Pentru prețurile noului model puteți accesa site-ul oficial Mercedes-Benz în România.