Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 3, 2014 at 9:27 am

Mazda3 Sedan – Schimbare radicală

by

ROT_0428De puține ori o compactă a reușit să se facă atât de plăcută. Mazda3 pare că vine în clasă cu toate argumentele Golf-ului, dar și ceva în plus. Noua Mazda3 este, din punctul meu de vedere, una dintre cele mai importante evoluții venite din partea unui model compact. Și nu e vorba neapărat despre design.

Cu toate că, indiferent de varianta de caroserie, hatch sau sedan, Mazda3 arată foarte bine. Este o mașină bine proporționată, care se bucură de un desen dinamic, poate chiar puțin agresiv. Dar cu adevărat impresionant este felul în care noua Mazda3 arată în interior. Generația precedentă nu impresiona deloc la acest capitol, din contră, chiar dezamăgea, dar acum lucrurile s-au schimbat radical. Pur și simplu, noua Mazda3 are un interior aproape premium. Da, materialele folosite nu ajung chiar la nivelul producătorilor de top precum BMW sau Audi, dar layout-ul, desenul, nivelul de echipare și impresia generală pe care ți-o lasă atingerea butoanelor și a comutatoarelor este extrem de plăcută. Da, se poate să fiu puțin subiectiv și se poate să-mi fi plăcut mașina puțin mai mult decât ar fi trebuit. Dar sistemul multimedia preia de la BMW și Audi interfața de acționare prin intermediul unui buton rotativ, iar meniul este foarte clar, intuitiv și foarte bine desenat.

Materiale bune, un desen foarte plăcut și câteva sisteme care seamnă aproape leit cu cele ale producătorilor germani cu pretenții.

Pe de altă parte, noua gamă de propulsoare este puțin surprinzătoare. Și spun asta pentru că acum, într-o vreme în care toată lumea se laudă cu downsizing-uri deștepte, cu motoare mici, pe benzină, supraalimentate, Mazda3 aliniază un motor de 2,0 litri în două variante: 120 și 165 de cai-putere. Modelul de test este însă echipat cu motorul cel mai puțin puternic, de 1,5 litri ce dezvoltă doar 100 de cai-putere. Da, există și o versiune diesel, de 2,0 litri și 150 CP, dar poți uita de ea.

Revenind la modelul nostru de test, e clar că așteptările de la un motor de 1,5 litri normal aspirat nu pot fi prea ridicate. Însă chiar și în cazul acesta Mazda3 e foarte bună. Da, trebuie să turezi mașina mult și bine pentru a reuși să accelerzi decent, dar motorul este silențios și zgomotul său nu este deloc deranjant. Din contră, mie mi s-a părut că seamănă cu cel al unei motociclete, dar cu volumul la 5%. Să nu mă înțelegeți greșit, mașina nu e nici pe departe rapidă, dar reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în sub 11 secunde. În plus, odată ce ai prins viteză e foarte ușor să o menții. Șasiul, direcția, sistemul de frânare și suspensia de lasă să te bucuri de orice viraj, chiar dacă nu vei bate niciun record. Per total, Mazda3 e o mașină „mișto“.

Bine echipată, frumoasă și, cel mai important, e o mașină pe care îți va face plăcere să o conduci, indiferent de drum. Da, are doar 100 de cai‑putere, dar compensează cu tot ce înseamnă dinamism. În plus, cu doar 100 CP, riscul să iei amenzi prea mari e mic •

Citeste si...

BMW Seria 4 Coupe - Day in, day out
Test Drive: Skoda Octavia Combi RS - Sportul rațiunii

Lasa un comentariu:

Comentarii