Advertisement
TEST-DRIVE — iulie 2, 2018 at 10:43 am

Exerciții cardio cu noul Renault Megane R.S. pe circuitul Motorpark

by

Noul Renault Megane R.S. a ajuns și în România, așa că și-a făcut încălzirea pe cei 4,2 kilometri ai circuitului Motorpark, într-o companie cât se poate de selectă.

_DSC5595

Text: Andrei Barbu    Foto: Renault

În general, evenimentele naționale de lansare ale unor noi modele nu sunt cele mai antrenante. Toată lumea se concentrează pe mașină, pe prețuri și versiuni de echipare. Și e normal să fie așa, pentru că marea majoritate a mașinilor noi nu caută să-ți ofere experiențe. Așa că, din când în când, lansarea unui hothatch nou-nouț e motiv de bucurie. Tocmai pentru că accentul e pus pe experiența în sine, pe emoția pe care mașina ți-o transmite, iar cifrele sau datele strict raționale pică în plan secund. Cam așa au stat lucrurile și în cazul noului Megane R.S.. Atunci când ai la dis poziție un hothatch cu pedigree și un circuit întreg, începi să privești lucrurile dintr-o altă perspectivă. Cu o line dreaptă de aproape un kilometru, cu o lățime suficient de mare cât să întorci camioane și cu viraje dintre cele mai variate, cei 4.200 de metri pe care circuitul îi oferă, se transformă în locul de joacă perfect pentru cei 280 de cai-putere ai lui Megane R.S.. Motorul de 1,8 litri trage mult aer și-l împinge forțat mai departe spre camerele de ardere ale celor patru cilindri, așa că pe lângă herghelia de căluți, mai ai la piciorul drept și 390 Nm. Iar cuplul ăsta vine necontenit între 2.400 și 4.800 de rotații pe minut. Mai sus în ture, la 6.000 rpm, se fac simțiți și toți cei 280 CP. Scaunele  Recaro – îmbrăcate în Alcantara –, volanul superb, padelele din magneziu – montate pe coloana de direcție –, și, în final, sunetul metalic și răgușit al evacurăii centrale sunt primele detalii care-ți alintă simțurile. Din afară, mașina e frumoasă rău.  Poate cel mai frumos hothatch al vremii. E lat, agresiv, stă jos și e încălțat cu roți pe 19 inch. Dar spectacolul se petrece de la volan. De la 0 la 100 km/h, R.S.-ul are nevoie de numai 5,8 secunde. Dar ăsta-i cel mai puțin important aspect.

_DSC5346

Încep un tur lansat după un tur de încălzire. Ies din ultimul viraj al circuitului destul de tare și rămân cu accelerația la podea. Linia dreaptă e lungă ca o zi de post. Dar R.S.-ul pune la treabă anvelopele și accelerează ca o brută. Spre capătul liniei trece de 200 km/h și știu că trebuie să frânez tare pentru primul viraj. Simt cum discurile ventilate, de 355 mm pe față, se luptă cu inerția, dar mașina încetinește cu o siguranță dezarmantă. În același timp, țin padela din partea stângă trasă, așa că sistemul Multi Change Down retrogradează rapid, eficient și sigur, până-n treapta a treia. Virez și simt instantaneu manevrabilitatea surprinzătoare a mașinii. Roțile spate directoare virează în sens invers celor din față până la 100 km/h dacă ești în modul Race, așa că mașina îți lasă impresia că se rotește în jurul unei axe. Ating apexul și sar din nou pe gaz. Uneori, îți dai seama de ce poate o mașină după un singur viraj. Un viraj pe care l-am mai luat de sute de ori, cu zeci de alte mașini diferite. Dar e unul singur și e suficient să înțelegi că noul Megane R.S. este, fără îndoială, poate cel mai reușit model al diviziei Renault Sport. Și după asta începi să-ți faci calcule, să vezi de unde scoți cei 30.000 de euro pe care francezii îi vor pentru mașina asta.

Surpriza evenimentului de lansare a lui Megane R.S. în România a fost modelul de circuit R.S. 01, adică genul ăla de mașina care-ți amestecă toate gândurile și-ți resetează simțurile dacă stai pe scaunul din dreapta.

_DSC5362

Citeste si...

Test Drive: Hyundai i30 - Decizii raționale
Test Drive: Renault Zoe - Better than promised

Lasa un comentariu:

Comentarii