Advertisement
TEST-DRIVE — noiembrie 27, 2013 at 7:46 pm

Chiar așa, de ce nu?

by

ROT_7504Mercedes-Benz Clasa A ne-a demonstrat că e periculos să ai prejudecăți. Cu atât mai mult cu cât a reușit să le demonteze pe toate.

La prima vedere ai putea spune că e puțin ciudat să includem Clasa A în această revistă și nu în Ladies in Motion. Părerea generală și, până nu demult, acceptată inclusiv de noi punea Clasa A doar în mâinile domnișoarelor. Sau ale bărbaților mai puțin norocoși. Dar, odată cu noua generație, lucrurile s-au schimbat puțin. Ce-i drept, asta nu înseamnă că nu am plecat în test cu ceva prejudecăți, dar asta e, ne recunoaștem acum greșeala. Prin urmare, cum e noua Clasa A? În primul rând, e o mașină frumoasă. Asta e clar, oricât de anti-Mercedes ai fi, nu ai cum să nu recunoști că această mașinuță arată bine. Foarte bine chiar. E dinamică, agresivă, cu linii puternic conturate și, spre bucuria noastră și norocul celor care o vând, nu mai are nimic în comun cu vechea generație. În al doilea rând, e surprinzător de mare pentru ce știam eu despre Clasa A. De fapt, mi se pare cea mai importantă și neașteptată evoluție de la o generație la alta pe care am întâlnit-o în ultima vreme. Pur și simplu, puse una lângă alta, cele două generații ale Clasei A nu mai au nimic în comun. Tot repet asta nu pentru că sufăr de pierderi de memorie, ci pentru că, îți spun sincer, acest model m-a surprins. În general, în cazul în care nu ai vreo superputere, următorul contact cu o mașină, după cel vizual, este cel tactil. Nu, nu am mângâiat portierele și capota, dar m-am așezat la volan. Și pentru a o conduce a trebuit să ating chestii: volan, scaune, instrumente de bord. Din nou, surpriză. La revedere plastice tari și urâte, bun-venit piele și detalii frumoase. Și bun‑venit unui interior minunat. Pornind de la scaunele frumos conturate (ce‑i drept, cu ceva asemănare cu scaunele Volvo), de la gurile de ventilație sau de la pielea care acoperă o parte din fețele de ușă și până la display-ul central, totul pare potrivit cu mână de magician. Da, e adevărat, există interioare mai frumoase, dar nu uita că aici vorbim totuși despre Clasa A, cel mai mic model din gama Mercedes‑Benz. În față ai suficient spațiu pentru a nu-ți da coate cu cel din dreapta, iar în spate, după toate aparențele (pentru că nu m-am așezat pe banchetă), pare că ar fi fost suficient loc pentru doi adulți. Și încă ceva loc rămas în portbagaj pentru vacanță. Deci da, Clasa A e mare pentru o Clasa A.


Epuizând laudele despre design și interior, pare că ar trebui să laud și motorul, transmisia, ținuta de drum, direcția, frânele, consumul și toate celelalte aspecte care țin de felul în care se conduce o mașină. Ei bine, da, pot să laud transmisia, consumul și direcția, și motorul, dar cu o mică/mare observație. Clasa A, în versiunea de test cel puțin (180 CDI BlueEFFICIENCY), este una dintre cele mai plictisitoare mașini pe care le-am condus vreodată. Iar asta nu se întâmplă pentru că mașina merge rău. Din contră, se întâmplă pentru că merge foarte bine. Iar uneori, o mașină care merge foarte bine devine plictisitoare. Pur și simplu, oricât aș fi apăsat pe accelerație, oricât de tare aș fi tras de volan și oricât de târziu aș fi apăsat padelele de pe volan pentru schimbarea treptei de viteză, nu părea să se întâmple nimic dramatic. Iar mine îmi place drama. Îmi place o mașină în care trebuie să muncesc pentru a lua un viraj la viteză mare, îmi plac anvelopele care scârțâie disperate după aderență și îmi place să aud un motor turat la maximum. Dar în Clasa A nu se întâmplă mai nimic din toate astea. E chiar la polul opus. Mașina asta dă dovadă de un rafinament și de o eleganță care te fac să-ți fie puțin rușine de pornirile tale de pilot. Mașina pare să dețină în permanență controlul, suspensia destul de rigidă nu lasă caroseria să se încline dramatic, iar aderența pe care o etalează este uimitoare. Așa că după câteva încercări nereușite de „aventură virajată“, mi-am adus aminte de numele revistei mele. Gentleman’s Car.  Și da, pot spune că Mercedes-Benz Clasa A este mașina de clasă mică spre medie perfectă pentru un domn. Perfectă pentru cămașa office și pentru business lunch, perfectă chiar pentru o vacanță liniștită în doi.

Citeste si...

Test Drive Volvo XC60 – pledoarie pentru siguranță
Test Drive Mitsubishi L200 2.4 DI-D

Lasa un comentariu:

Comentarii