Advertisement
STIRI — martie 30, 2017 at 3:05 pm

Volvo XC60: Strania poveste a lui Benjamin Button – Volumul 2

by

Noul Volvo XC60 are toate argumentele de stil, rafinament și tehnologice pentru a păstra statutul de bestseller câștigat de prima generație, care a uimit prin faptul că a generat vânzări din ce în ce mai mai, cu cât a avansat în vârstă.

Volvo XC60 este unul dintre cele mai atipice cazuri de succes din industria auto. Vânzările sale au crescut continuu în 9 ani de carieră, în loc să scadă sau măcar să se plafoneze, ca în cazul majorității automobilelor. Este asemeni personajului de film Benjamin Button, care cu trecerea timpului întinerea, în loc să îmbătrânească. Statutul său de bestseller este cu atât mai lăudabil cu cât a avut o carieră foarte lungă. Vânzările sale au demarat în ultima parte a lui 2008, astfel că până la finalul acelui an Volvo a primit 6.954 de comenzi pentru primul său SUV compact. Această cifră nu lasă de bănuit evoluția vânzărilor din anii ce au urmat. De altfel, de când scriu în presa auto nu publicat vreodată vânzările unui model pentru fiecare an din prezența sa pe piață. Însă în cazul lui XC60 cred că veți găsi și voi interesantă evoluția. În tabelul de mai jos publicat de Volvo puteți vedea cifrele în ordine cronologică.

volvo xc60 sales
Din tabel lipsește 2016, an în care, din nou, prima generație XC60 a stabilit un nou record: 161.092 de unități. Deci nu este de mirare că SUV-ul generează circa 30% din vânzările anuale ale mărcii Volvo și că a cucerit aproape 1 milion de clienți, ceea ce îl face cel mai popular SUV premium compact din Europa.
Acum, Volvo prezintă argumente estetice și tehnologice serioase pentru ca și a doua generație XC60 să urmeze aceeași trasă de succes. Producția noului model va începe la jumătatea lunii aprilie a acestui an și va avea loc la uzina din Torslanda, Suedia.

Stilistic XC60 preia elementele care definesc design-ul apreciat al noilor XC90, S90 și V90. Astfel, simpatia din partea clienților se poate câștiga chiar de la prima privire. La interior se regăsesc atât rafinamentul elevat al modelelor superioare, cât și interfața multimedia Sensus cu o tabletă de mari dimensiuni încorporată în centrul planșei de bord. Conectivitatea cu smartphone-ul se face prin Apple Car Play și Android Auto, iar servicii precum cel care permite livrarea unor colete la mașină extind experiența digitală modernă de la volanul lui XC60. Aplicația Volvo On Call a fost la rândul ei actualizată și completată, oferind funcții utile precum transferarea de destinații către sistemul de navigație a mașinii sau localizarea mașinii într-o parcare aglomerată.

The new Volvo XC60

După cum ne-a obișnuit, Volvo a înzestrat și noul XC60 cu un nivel de siguranță foarte avansat și cu sisteme de asistare a condusului care permit inclusiv rularea semi-autonomă.
De exemplu, funcția de asistare a și corectare automată a direcției este acum foarte evoluată. Aceasta completează acum sistemul City Safety, care dictează frânarea automată pentru a evita o coliziune sau a reduce forța acesteia. City Safety detectează potențiala coliziune cu un vehicul, cu un pieton sau cu un animal de mari dimensiuni și declanșează frânarea. Însă dacă acest lucru nu este suficient pentru evitarea impactului, atunci funcția de asistare a direcției intervine la viteze între 50 și 100 km/h pentru a ajuta șoferul să manevreze mașina pe lângă obstacol.
La viteze între 60 și 140 km/h șoferul este asistat și de sistemul Oncoming Lane Mitigation. Acesta se activează atunci când șoferul înscrie mașina pe banda sensului opus și este detectată o potențială coliziune cu un vehicul care vine din direcția opusă. În acest scenariu sistemul Oncoming Lane Mitigation intervine asupra direcției lui XC60 pentru a-l readuce pe sensul corect de deplasare.
Și sistemul de detectare a unui vehicul în unghiul mort conlucrează cu corectarea automată a direcției, care virează mașina înapoi în banda de rulare.

The new Volvo XC60
Totodată, noul Volvo XC60 poate fi dotat opțional și cu sistemul Run-off Road Mitigation preluat de la modelele din seria 90. Acesta corectează direcția și frânează automat pentru a evita ieșirea mașinii în afara carosabilului. Conform statisticilor menționate de Volvo, de exemplu în SUA jumătate din accidentele fatale sunt cauzate de părăsirea neintenționată a carosabilului.
În plus, XC60 poate fi dotat cu Pilot Assist, sistemul de condus semi-autonom la viteze de până la 130 km/h, pe șosele cu marcaje vizibile. Această funcție își dovedește utilitatea în timpul mersului monoton pe autostradă.
Confortul șoferului, dar și al pasagerilor, este sporit și de dotări precum sistemul de climatizare CleanZone cu reglaj pentru 4 zone și filtrul care reține particulele și poluanții din aerul care pătrunde în automobil.

Nu în cele din urmă Volvo XC60 propune o gamă variată de motorizări. Vârful de gamă este propulsia plug-in hybrid cu motor pe benzină T8 Twin Engine. Aceasta livrează 407 CP și face posibil un sprint 0-100 km/h în 5,3 secunde. A doua motorizare pe benzină în ordinea descrescătoare a puterii este T6-le care dezvoltă 320 CP și 400 Nm, fiind supraalimentat atât cu turbină, cât și cu compresor. Este disponibil și motorul pe benzină T5 de 254 CP. Iar alternativele diesel sunt D5 Power Pulse de 235 CP și D4 de 190 CP.

Citeste si...

Hyundai pariază pe Genesis
Renault Kwid Climber și Racer – Drumul de la mașină de 3.500 de euro la showcar

Lasa un comentariu:

Comentarii