Volvo S90 va debuta la Salonul Auto de la Detroit în ianuarie 2016 și va introduce noi sisteme de condus semi-autonom.
Volvo a prezentat noul său model de clasă mare, berlina S90. Este al doilea model construit pe platforma SPA (Scalable Product Architecture), după noul SUV XC90. De altfel, S90 preia elementele estetice de la XC90. Exemple sunt grila frontală sau farurile cu LED-uri al cărui design este inspirit de ”ciocanul lui Thor”. Și în habitaclu designul este familiar, deoarece planșa de bord are aceeași configurație și aceleași butoane ca în XC90. Regăsim ecranul tactil multifuncțional dispus vertical în centrul bordului, ecranul care ține locul ceasurilor de bord. La fel de important este că Volvo S90 preia și rafinamentul elevat care a fost introdus de XC90. De altfel standardul ridicat este obligatoriu, deoarece S90 va avea de înfruntat modele de elită precum Mercedes Clasa E, BMW Seria 5 sau Audi A6.
Și gama de motorizări a lui Volvo S90 va coincide în cea mai mare parte cu cea a SUV-ului și va include și alternativa hibridă de tip plug-in T8 Twin Engine.
După cum ne-a obișnuit, Volvo a pus un mare accent pe siguranță. Printre noutățile aduse de Volvo S90 se află sistemul Pilot Assist, care face automat corecții de direcție păstrând berlina S90 mereu între marcajele benzii de rulare, fără ca șoferul să intervină. Mare evoluție adusă de acest sistem este faptul că nu mai are nevoie să folosească drept reper prezența unui vehicul aflat în fața lui Volvo S90. Deci berlina nu mai tine trena altei mașini pentru a rula autonom, ci se ghidează singură citind marcajele drumului. Funcțiile Pilot Assist sunt active până la viteza de 130 km/h.
O altă premieră este și includerea în sistemul City Safety a funcției de detectare a animalelor mari, precum elani sau cai, atât pe timp de zi, cât și noaptea. Această funcție emite semnale de avertizare și asistă prin frânare pentru evitarea coliziunii.
Sistemele de detectare a animalelor sunt o specialitate a mărcii suedeze. De curând, Volvo a prezentat o funcție specială de detectare a cangurilor, recunoscuți pentru mișcările lor agile și imprevizibile, din cauza cărora se produc 20.000 de accidente anual în Australia.
Modelul Volvo S90 face parte din investiția de 11 miliarde de dolari pe care compania a făcut-o în ultimii cinci ani. Iar roadele acestei infuzii financiare încep să se vadă clar prin lansarea noii generații de modele și implicit prin cifrele de vânzări. Volvo are în plan atingerea plafonului de 800.000 de automobile comercializate anual, în urma înnoirii întregii sale game de modele care va avea loc în următorii 4 ani. Semnele sunt deja pozitive. Luna noiembrie din 2015 a fost cea mai bună lună din istoria sa de 88 de ani, cu 49.055 de unități vândute, ceea ce reprezintă o creștere de 26% față de aceeași perioadă a anului trecut.