Advertisement
STIRI — noiembrie 19, 2015 at 1:27 pm

Volvo Concept 26 – Conduci, creezi, te relaxezi

by

Volvo Concept 26 prefigurează experiența complet nouă pe care o vor oferi mașinile capabile să ruleze autonom.

Volvo Concept 26

Volvo a calculat că în medie petrecem 26 de minute la volanul automobilului, pentru a parcurge distanța dintre casă și serviciu. Și consideră că putem utiliza acest timp în moduri mai utile sau mai relaxante.

Oare cum ne-am petrece timpul în mașină dacă aceasta ar putea să ruleze fără intervenția noastră? Sincer nu este greu să ghicim, dacă luăm în considerare câtă lume conduce privind în telefon. Dar Volvo Concept 26 ne demonstrează câteva posibilități care implică revoluționarea interiorului clasic de automobil.

“Studiile noastre arată că unii oameni vor dori să folosească timpul în care merg cu mașina într-un mod creativ atunci când vor avea tehnologii de condus autonom, în timp ce alții vor dori să stea întinși și să se relaxeze, să vizioneze clipuri sau să asculte muzică. Condusul autonom va face toate aceste lucruri posibile. Concept 26 a reimaginat întreaga experiență a mersului cu mașina.” – a declarat Robin Page, Vice Președinte pentru Designul de interior din cadrul Volvo Cars.

Concret, Volvo Concept 26 are un nou tip de scaun pentru șofer, care poate fi reglat în trei moduri care sună mai degrabă a sfaturi: Drive (condu), Create (creează) și Relax (relaxează-te). De exemplu, când șoferul activează funcția de condus autonom a mașinii, spătarul scaunul se mișcă într-o poziție mai coborâtă, volanul se retrage, iar din planșa de bord iese un ecran multifuncțional de dimensiuni apropiate de ale unui televizor.

Volvo Concept 26

Volvo vede și o oportunitate de afacere în această nouă configurație a habitaclului, imaginându-și că pot fi stabilite colaborări cu producători de tehnologie multimedia, cu furnizori de diverse servicii.

Însă, în timp ce proiectele mașinilor autonome evoluează, iar mașinile sunt înzestrate cu cât mai multe echipamente multimedia, există studii care arată că apar și efecte nedorite ale utilizării acestor aparaturi atunci când omul se detașează de la condus. Furnizorul de componente pentru interioare de mașini a realizat un studiu în parteneriat cu Universitatea Stanford în care s-a descoperit că folosirea aparaturii de tip smart phone sau tablete în timp ce mașina rulează poate induce starea de greață. Matt Benson, coordonatorul echipei Faurecia care cercetează implicațiile condusului autonom explică faptul că acest “rău de mașină” este cauzat de informațiile contradictorii pe care le primește creierul: “Ochii tăi sunt concentrați la iPad și îi spun creierului că stai în loc, însă corpul simte faptul că mașina se deplasează, simte frânarea, forțele laterale, ceea ce transmite creierului că te afli în mișcare.”

Faurecia cercetează soluții atât pentru această problemă, pe care speră să le poată prezenta cel mai devreme peste jumătate de an. Totodată, compania dezvoltă și sisteme de alertare și păstrare a atenției șoferilor pentru momentele când lasă mașina să conducă autonom. Printre ideile luate în calcul ar fi lumini și chiar ecrane suplimentare montate în planșa de bord sau în fețele portierelor care să indice șoferului că trebuie să fie atent la rularea mașinii.

Desigur toate aceste chestiuni legate de siguranța funcțiilor de condus autonom culminează cu întrebarea: Cine își asumă responsabilitatea în cazul unui accident?

Dr. Peter Mertens, Vice Președinte Senior al Departamentului de Cercetare și Dezvoltare din cadrul Volvo Cars, subliniază că producătorul suedez este printre primele companii care s-au ocupat de subiectul mașinilor autonome și responsabilităților asociate cu acest tip de mobilitate. Reprezentantul mărcii Volvo adaugă: “Credem cu fermitate că producătorii de automobile ar trebui să își asume responsabilitate totală pentru acțiunile mașinii atunci când aceasta rulează în mod complet autonom. Dacă un constructor nu acceptă să fie responsabil atunci este clar faptul că acesta nu are încredere în tehnologiile sale de condus autonom.”

Citeste si...

BMW Auto Cobălcescu a reparat mașina din 1928 cu care familia Zapp călătorește în lume de 16 ani
VIDEO: Noul Volvo XC40 – Redefinirea mobilității, de la achiziționare până la utilizare

Lasa un comentariu:

Comentarii