Advertisement
STIRI — ianuarie 11, 2016 at 1:22 pm

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept dorește să aibă priză în America

by

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept promite publicului american o nouă generație de SUV compact mai ecologică, grație propulsiei hibride.

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept este construit pe baza celei de a doua generații a SUV-ului Tiguan, lansată cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului trecut. Menirea acestui prototip dezvăluit la Salonul Auto de la Detroit 2016 (11-24 ianuarie) este de a trezi interesul pieței americane pentru noul SUV compact, care va debuta pe piața de peste ocean în 2017.

Propulsie hibridă

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept are un sistem de propulsie hibrid de tip plug-in, care dezvoltă o putere totală de 225 CP. Acesta este compus dintr-un propulsor pe benzină 1.4 TSI 110 kW/220 Nm și două motoare electrice, de 40 kW/220 Nm pe puntea față și 85 kW/270 Nm pe cea din spate. Motorul electric din față este integrat în cutia transmisiei cu șase trepte și ambreiaj dublu, care a fost special modificată pentru acest gen de propulsie.

Având un rezervor de 64 de litri și o baterie litiu-ion de 12,4 kWh, sistemul hibrid al lui Volkswagen Tiguan GTE Active Concept asigură o autonomia totală de peste 933 km. Bateria pentru motoarele electrice poate fi încărcată atât de la priză, cât și de către motorul TSI. În modul de rulare complet electric, Volkswagen Tiguan GTE Active Concept are o autonomie de 32 km și poate rula cu viteze de până la 120 km/h. Viteza de top a conceptului este 193 km/h, iar demarajul 0-96 km/h durează 6,4 secunde.

În cazul în care bateria nu mai are suficiente resurse pentru a anima și motorul electric de pe puntea spate, atunci este pornit motorul pe benzină , iar motorul electric de la roțile din față devine un generator de electricitate pentru cel posterior.

Șoferul poate folosi butonul rotativ 4MOTION Active Control pentru a selecta modul în care rulează mașina: On road (pe șosea, cu setările Eco, Sport, Comfort, Normal și Individual), Snow (zăpadă), Charge (încarcă bateria în timpul mersului), Battery Hold (menține bateria încărcată la un nivel constant) și Offroad (piatră, nămol și nisip, pietriș).

Indiferent dacă șoferul pornește mașina în E-Mode (electric), când este folosit motorul electric de la roțile spate, sau cu tracțiunea integrală activată, Volkswagen Tiguan GTE Active Concept va rula exclusiv electric, dacă bateria este încărcată suficient.

 

Specificații de off-roader

Față de Tiguan-ul de serie, Volkswagen Tiguan GTE Active Concept are garda la sol sub punți înălțată de la 180 la 225 mm, iar garda maximă a crescut de la 200 la 245 mm. Și unghiurile de atac și degajare au fost îmbunătățite, crescând de la 25,6 la 26,1 mm, respectiv de la 24,7 la 29,9 mm. Estetica de off-roader este pronunțată datorită scuturilor față/spate, anvelopelor de teren cu jante de 16 inci și dimensiuni de 245/70, șinelor de plafon cu proiectoare LED.

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

Control prin gesturi și digitalizare extinsă

Tiguan GTE Active Concept are în consola centrală un ecran tactil multifuncțional cu diametru de 9,2 inci. Funcțiile afișate de acesta pot fi controlate și prin gesturi.

De asemenea, mașina mai este dotată cu un al doilea ecran multifunctional care tine locul ceasurilor de bord, precum și cu head-up display. La baza consolei centrale se află comenzile tactile pentru climatizare și încălzirea scaunelor, care iau locul butoanelor convenționale.

Conceptul prezentat la Detroit împrumută de la modelul de serie și sitemele de siguranță precum frânarea automată în cazul depistării unui obstacol sau a unui pieton în fața mașinii, asistare pentru păstrarea benzii de rulare sau capotă activă.

Citeste si...

VIDEO: Mercedes-Benz închiriază modele SL clasice pentru vacanțe de vis prin Europa
Interviu Florin Mergea: Pasiune pentru motorsport

Lasa un comentariu:

Comentarii