Advertisement
STIRI — mai 5, 2016 at 11:12 am

Volkswagen Golf GTI Clubsport S – Un hot hatch care spulberă recorduri pe Nurburgring

by

Volkswagen Golf GTI Clubsport S este o mașină creată pentru a stabili recorduri pe secțiunea Nordschleife a circuitului Nurburgring și va fi disponibilă în doar 400 de exemplare.

DB2016AU00441_large

Anul acesta Volkswagen sărbătorește 4 decenii de la lansare primului Golf GTI. Cea mai importantă noutate lansată cu această ocazie este modelul VW Golf GTI Clubsport S, prezentat la ediția 2016 a evenimentului anual Worthersee (4-7 mai). Însă surpriza este cu atât mai mare, cu cât versiunea GTI Clubsport S a stabilit noul record pentru cel mai rapid timp realizat de un model cu tracțiune față pe solicitantul Nurburgring Nordschleife. Timpul de 7:49:21 surclasează recordul anterior (7:50:63 ), stabilit de o versiunea de preproducție a lui Honda Civic Type R în 2015.

VW Golf GTI Clubsport S este cel mai puternic model GTI creat vreodată. Motorul său pe benzină, de 1.984 cmc, este la bază același pe care îl regăsim la Golf GTI și Golf R. Însă surplusul de performanță rezultă din faptul că a adoptat soluții tehnice de la versiunea de competiții a acestui motor, adică cea folosită de Golf GTI TCR care concurează în TCR International Series. Mai exact, propulsorul lui GTI Clubsport S a preluat sistemul de management electronic și, totodată, a primit o evacuare cu diametru mărit de la 55 la 65 mm, precum și o pompă de benzină cu capacitate sporită. VW subliniază că noua evacuare oferă și un efect de detonare la decelerare care cu siguranță va unge pe suflet pasionații de condus sportiv. Cu aceste modificări, motorul dezvoltă 310 CP și cuplu de 380 Nm între 1.700 și 5.300 rpm, ceea ce face posibile un demaraj 0-100 km/h de 5,8 secunde și o viteză de top de 265 km/h.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

 

Performanțele crescute sunt și un rezultat al dietei prin care a trecut GTI Clubsport S. Acest model a renunțat la multe elemente, printre care bancheta spate, cotiera dintre scaunele frontale, o parte din antifonarea habitaclului sau panourile de compartimentare a portbagajului. Au dispărut și covorașele, iar bateria este mai mică. De asemenea, elemente ale suspensiilor și sistemului de frânare sunt din aluminiu. Însă s-a și adăugat ceva greutate, deoarece în locul banchetei a fost pus un covor, în spatele celor două scaune din față este montată o plasă de protecție și, pentru asigurarea performanțelor, mașina este echipată cu jante de 19 inch model Pretoria și sistem de control al șasiului activ. Drept urmare, VW Golf GTI Clubsport S cântărește la gol 1.285 kg, sau 1.360 kg cu șofer și un bagaj. Așadar, raportul greutate/putere este de 4,15 kg/1 CP, iar consumul mediu este estimat la 7,4 l/100 km.

GTI Clubsport S se distinge și prin faptul că oferă un reglaj dedicat secțiunii Nordschleife a circuitului Nurburgring. Acest reglaj este oferit pe lângă modurile Comfort, Normal, Race și Individual și ajustează controlul șasiului adaptiv, răspunsul și sunetul motorului, precum și răspunsul direcției.

DB2016AU00383_large

Inginerii VW au înzestrat versiunea Clubsport S cu specificații care o fac foarte bine adaptată la solicitările extreme, astfel că radicalul GTI este o mașină concepută pentru a fi împinsă la limită pe circuit. Au fost modificate reglajele suspensiilor pentru un comportament cât mai stabil și neutru, a fost ramforsată transmisia, motorul are un sistem de prindere mai robust, sistemul de frânare cu discuri de 17 inci are elemente proiectate pentru a rezista la temperaturi foarte ridicate. În plus, Clubsport S are anvelope semi-slick Michelin Sport Cup 2, dispune de un diferențial blocabil pe puntea față, care oferă un grad variabil de blocare operând împreună cu sistemele electronice de control ale stabilității și tracțiunii. Ca la o adevărată mașină concepută pentru plăcerea pură de a conduce, sistemul electronic de control al stabilității oferă funcția ESC Sport. La apăsarea scurtă a butonului de pe consola centrală, sistemul ESC trece în modul ESC Sport. În acest mod sistemul intervine mai târziu. Dacă șoferul ține apăsat butonul ESC mai mult de 3 secunde, atunci sistemul este decuplat complet.

Doar 400 de exemplare VW Golf GTI Clubsport S vor fi produse, ceea ce transformă acest model într-o mașină de colecție.

Citeste si...

Porsche 911 R – Sport în formă pură cu 500 CP și transmisie manuală
VIDEO: Jaguar E-PACE – Intrare în scenă cu o acrobație demnă de Nadia

Lasa un comentariu:

Comentarii