Advertisement
STIRI — aprilie 4, 2018 at 1:26 pm

Volkswagen Atlas Cross Sport și Atlas Tanoak vizează piața din SUA

by

Din totalul de automobile vândute de Volkswagen anual în SUA, peste 50% sunt modele SUV. S-a ajuns la acest raport mulțumită în deosebi succesului modelelor Atlas și Tiguan. Încurajat de aceste rezultate, Volkswagen vrea să răspundă apetitului americanilor pentru SUV-uri cu versiunile de serie ale conceptului Atlas Cross Sport dezvăluit la salonul auto de la New York alături de conceptul de pick-up Atlas Tanoak.

mic atlas cross sport

Cele două prototipuri indică modul în care modelul Volkswagen Atlas poate fi oferit în mai multe variante. Atlas s-a bucurat de un succes însemnat în SUA, fiind comercializat pe această piață în peste 36.000 de exemplare, de la lansarea sa de anul trecut. Volkswagen ne spune despre conceptul Atlas Cross Sport că este într-o formă apropiată de cea menită pentru producția de serie. Acest SUV cu 5 locuri și profil stil coupe a fost proiectat drept vehicul pentru zone metropolitane precum New York și San Francisco. Pick-up-ul Atlas Tanoak este gândit pentru escapade în natură.

Volkswagen a decis deja să producă modelul Atlas Cross Sport în uzina sa din Chattanooga (Tennessee), unde sunt construite și SUV-ul cu 7 locuri Atlas și Passat. Pe lângă investiția de 900 de milioane de dolari făcută de Volkswagen pentru extinderea uzinei în scopul producerii lui Atlas, vor mai fi investite încă 340 de milioane de dolari pentru lansarea lui Atlas Cross Sport.

Modelul Volkswagen Atlas Cross Sport este bazat pe platforma MQB folosită și de marele Atlas. Constructorul german a pregătit două propulsii hibride pentru Atlas Cross Sport, ambele cuplate la un sistem de tracțiune integrală. Una este de tip plug-in hybrid) și oferă o autonomie electric de până la 70 km. Încărcare bateriei se face atât prin cablu, cât și în mers. Alternativa este o propulsie hibridă simplă, care nu poate fi încărcată și prin cablu și oferă o autonomie electrică de până la 2,5 km.

Ambele versiuni de motorizare au un propulsoe pe benzină V6 de 3,6 litri, care dezvoltă 280 CP și 350 Nm. Acesta este asistat de două motoare electrice. La puntea față este un motor electric de 40 kW și 220 Nm, în timp ce puntea spate are un motor electric de 85 kw și 270 Nm. Diferența este că în cazul sistemului plug-in hybrid puterea totală este de 360 CP, iar hibridul clasic produce 314 CP. Bateria litiu-ion este integrată în tunelul transmisiei și are capacitate de 18 kWh, respectiv 2 kWh.

Și pick-up-ul Volkswagen Atlas Tanoak utilizează tot V6-le de 3,6 litri, 280 CP și 350 Nm. Dispune totodată de transmisie automată cu 8 trepte și sistem de tracțiune integrală 4MOTION. Modelul pick-up mid-size, de 5.438 mm lungime, este construit tot pe platforma MQB și se recomandă drept vehicul robust, capabil să transporte greutăți însemnate și să se aventureze în afara șoselei. Din aceste motive a fost botezat Tanoak, precum specia de copac care crește pe coasta Pacificului și se înaltă până la 45 de metri. Cabina sa dublă cu 5 locuri este continuată de o benă care măsoară 1.627 mm în lungime, 1.450 în lățime și  530 mm în înălțime. În această benă se pot transporta inclusive bărci de dimensiuni rezonabile, cum ar fi un canoe.

Citeste si...

Un Audi A8 capabil să se conducă singur a adus o vedetă pe covorul roșu de la Berlinale
Copiii între 3 și 5 ani beneficiază de acces gratuit la patinoarul Telekom Arena în timpul programul...

Lasa un comentariu:

Comentarii