Președintele mărcii Ferrari, Sergio Marchionne, respinge categoric construirea unui SUV care să poarte emblema constructorului din Maranello.
Site-ul Bloomberg îl citează pe Sergio Marchionne, președintele Ferrari, care a dat un răspuns tranșant în legătură cu posibilitatea producerii unui SUV de către constructorul Italian de modele supersport. “Va trebui să mă împușcați înainte de asta”, spune șeful Ferrari.
Deși Ferrari ia în calcul ca până la finalul deceniului să crească cifra de vânzări anuale până la 9.000 de exemplare, Bloomberg ne amintește că Marchionne a subliniat deja faptul că marca Ferrari va fi bine cât timp va respecta regula de aur stabilită de la înființarea sa de către fondatorul Enzo Ferrari. Regula spune că Ferrari trebuie să producă “cu o mașină mai puțin decât cere piața”.
Așadar, exclusivitatea este o prioritate, iar SUV-ul nu face parte din evoluția cifrei de vânzări. Ferrari rămâne fidel tradiției sale în ciuda curentului puternic de adoptare a formatului SUV chiar și de către alți constructori exclusiviști.
Porsche are în gamă două SUV-uri care generează cifre de vânzări impresionante. Macan a atras peste 80.000 de clienți, iar fratele mai mare Cayenne a fost preferat de 73.119 clienți.
Între timp, Lamborghini este în stadiu avansat cu pregătirea primului său crossover/SUV, numit Urus. Acesta va fi produs din 2018, iar Lamborghini așteaptă vânzări anuale de 3.000 de exemplare pentru acest model. De asemenea, Jaguar F-Pace sosește în showroom-uri anul acesta, Maserati va prezenta cel mai târziu anul viitor SUV-ul Levante, Aston Martin testează piața cu conceptul DBX, iar Lotus ia la rândul său în calcul pregătirea unui crossover. Și ca să fie lista completă mai menționăm că Bentley Bentayga deja face valuri în segmentul de lux, iar Rolls-Royce îi va da o replică în 2018.
Pentru moment Ferrari ignoră trendul și preferă o creștere a vânzărilor fără boom-uri, dar constantă. În 2015 Ferrari a vândut 7.664 de mașini, cu 6% mai mult decât în 2014, iar în 2016 prefigurează că va ajunge la 7.900, urmând să lanseze în curând versiunea cu facelift a modelului FF și bazându-se pe popularitatea modelelor California T și 488 GTB.
Elemente din designul restilizat al modelului FF au fost expuse în ilustrațiile pentru prezentarea cifrelor de vânzări estimate și în invitația pentru evenimentul de lansare al modelului, care va avea loc la jumătatea lui februarie.