Audi a ales să demonstreze tehnologiile sale de condus autonom cu un A8 care a adus un actor german pe covorul roșu de la festivalul de film din Berlin.
Audi este partener al Festivalului de Film de la Berlin. Și a folosit această ocazie pentru a ne oferi încă o demonstrație a tehnologiei sale avansate care permite automobilelor să se deplaseze autonom în condiții de trafic reale.
Astfel, a pregătit o limuzină A8 L W12 cu un sistem care o face capabilă să circule fără a avea un șofer la volan. Mașina i-a adus pe covorul roșu pe actorul Daniel Bruhl și pe prietena sa Felicitas Rombold. Limuzina Audi i-a preluat de la hotelul din Berlin unde aceștia erau cazați și i-a transportat până la intrarea în Berlinale Palast, pe unde sunt admiși invitații grandiosului eveniment sub ropotele create de blițurile fotografilor.
Audi explică faptul că senzorii mașinii au recunoscut principalele clădiri de pe traseul din oraș și le-au comparat cu informațiile dintr-o hartă detaliată. Apoi acest A8 L W12 a sincronizat informațiile de orientare cu datele despre manevrele sale. Constructorul german a ținut seamă și de manevrele line pe care le face un șofer profesionist când aduce o vedetă pe covorul roșu și a calibrat sistemul de condus autonom să se comporte la fel.
Misiunea a fost îndeplinită cu succes, după cum se poate concluziona din reacția de încântare a actorului Daniel Bruhl, surprinsă în două clip-uri video publicate de Audi.
Audi acumulează experiență în dezvoltarea de mașini autonome din 2009, când a desfășurat primele teste pe un lac de sare din SUA. În 2010, un Audi TTS a mers la Pikes Peak fără șofer. În 2013 constructorul german a testat mașini cu funcții de condus autonom pe străzi publice din Nevada. Tot în acel an Audi a demonstrat și un sistem de parcare de la distanță. În acest caz șoferul a coborât de la volan în dreptul unei parcări, iar apoi mașina s-a parcat singură. La întoarcere, șoferul a comandat mașinii să se întoarcă la ieșirea din parcare folosind o aplicație de smartphone.
În octombrie 2014 un RS7 Sportback a rulat autonom pe circuitul de la Hockenheim timp de o tură, la viteze de competiție. 2015 a fost un an bogat în demonstrații. Cu ocazia CES și CES Asia, prototipuri Audi au mers singure atât pe ruta Sillicon Valley-Las Vegas, cât și în traficul urban din Shanghai. Iar în octombrie 2015 un automobile de teste Audi a demonstrat capacitatea de a face manevre de urgență automate pentru evitarea obstacolelor în mediul urban.