Advertisement
STIRI — februarie 12, 2016 at 4:03 pm

Ultimul Lamborghini produs înainte de modernizarea adusă de Audi este scos la licitație

by

Silverstone Auctions scoate la licitație un Diablo considerat ultimul Lamborghini produs înainte de adoptarea stricteții germane impusă de Audi.

image-thumb

Nostalgia vinde și este de fapt principala monedă de schimb a caselor de licitație care știu că tranzacția va fi de succes mai ales dacă scot la tocmeală un așa-zis ultim exemplar dintr-o creație renumită, cum ar fi un model de mașină venerat. Găsim această abordare în anunțul făcut de Silverstone Auctions care vinde un Diablo considerat ultimul Lamborghini care a ieșit de pe linia de asamblare în mileniul trecut și totodată ultimul Diablo SV vândut în Marea Britanie. Casa de licitații precizează că momentan așteaptă confirmarea scrisă din partea Lamborghini, dar prețul pentru mașină este deja stabilit. Se estimează că acest exemplar valorează între 150.000 și 170.000 de lire sterline.

Lamborghini Diablo a fost una dintre mașinile poster care a alimentat legenda mărcii italiene prin caracterul său visceral. Importanța sa istorică este cu atât mai mare cu cât a fost ultimul Lamborghini produs înainte ca Audi să introducă “precizia germană” în stilul exuberant care a definit Lamborghini. Nu ne înțelegeți greșit, faptul că grupul Volkswagen a cumpărat Lamborghini în vara lui 1998, punându-l sub umbrela lui Audi, a fost un pas care a salvat marca fondată de Ferruccio Lamborghini. Dar știm prea bine că până și defectele și brutalitatea acestor bestii mecanice făceau parte din farmecul Lamborghini. Din 2001 Diablo a cedat ștafeta modernului Murcielago. Supersportivul noului mileniu a fost o demonstrație de tehnologie avansată învelită într-un design epic care respiră stilul Lamborghini prin toți porii.

Casa de licitații Silverstone Auctions declară că exemplarul Diablo SV pe care îl vinde a ieșit de pe linia de asamblare în 21 decembrie 1999, fix înainte ca uzina să se închidă pentru vacanța de Crăciun, subliniind că din 2000 „eficiența teutonilor a început să înlocuiască magia italiană.”

Sunt exact cuvintele pe care vor să le audă puriștii, cei ce oftează mereu după un Lamborghini de școală veche, care nu mai poate fi construit la fel după normele din prezent. Diablo, al cărui nume a fost preluat de la un taur feroce crescut în secolul 19 de Ducele de Veragua, a fost produs din 1990 până în 2001 în mai puțin de 3.000 de unități. Așa că fiecare exemplar e prețios. Iar unul care marchează schimbarea unui capitol din istoria constructorului rezonează și mai mult cu colecționarii.

image-thumb (6)

Acum, adevărul este că Diablo a fost produs în 2000 și 2001 în forme și mai fioroase, dar al căror motor V12 a crescut de la 5,7 la 6 litri și care au început să adopte tehnologii mai modern. Printre cele mai puternice a fost Diablo GT cu 575 CP. Modelul licitat de Silverstone Auctions are V12 de 5,7 litri și 536 CP. Și nu este o mașină ținută în vitrină. A circulat 32.200 de mile, dar nu a suferit accidente, în 2013 i-au fost restaurate șasiul și suspensiile pentru o sumă de peste 10.000 de lire sterline și are inclusiv trusa de scule originală.

Poate că este impropriu spus că acest Diablo SV este chiar ultimul Lamborghini veritabil. Poate că se joacă și Silverstone Auctions cu cuvintele. Dar cu certitudine acest Diablo SV este unul dintre cele care merită puse în “cutia timpului”, pentru a fi admirate și chiar savurate de pasionații din viitor.

Citeste si...

Noul Hyundai i30 Wagon – Eleganță în format familist
Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet completează colecția Ion Țiriac

Lasa un comentariu:

Comentarii