Toyota Dream Car Art Contest ne pregătește o nouă serie de lucrări care arată că vehiculul nu este doar un mijloc de transport, ci de comunicare.
Concursul Toyota Dream Car Art Contest ne va transporta și în 2016 în lumea fantastică din mintea copiilor, unde imaginația este adevăratul combustibil al viitorului.
Nu există imaginație mai liberă decât aceea de care dispunem din belșug în perioada copilăriei. Iar din 2004 Toyota Dream Car Art Contest dovedește acest lucru prezentându-ne viziunea pe care copii o au despre mobilitate și, mai presus de atât, despre lume.
Cumva, pe parcurs ce creștem, ne cenzurăm, ne poticnim în reguli și intrăm parcă într-un sens giratoriu al gândirii, din care nu mai putem ieși. Așa așternem cuvinte precum “imposibil” sau “iluzie” ca o ceață peste gândurile noastre cele mai curajoase sau utopice.
Însă viziunea copiilor nu are asemenea bariere. Ei pornesc în fiecare an de la tema de a concepe automobilul viitorului și ajung să creeze idealuri sociale, mesaje inspiraționale și etice. De ce? Pentru că doar noi adulții vom schița o cutie cu patru roți dacă ni se cere să desenăm o mașină. Copii vor face mai mult de atât. Ei observă în felul lor societatea sau problemele globale precum accesul limitat la educație sau gradul ridicat de poluare și sunt capabili să vadă automobilul drept un mijloc de rezolvare a acestora.
Aceasta este viziunea copiilor la nivel global, după cum arată cele peste 875.000 de desene înscrise în ediția din 2015 a Toyota Dream Car Art Contest. Lucrările sunt făcute de copii din 81 de țări. Iar noi românii avem motive speciale de bucurie, deoarece anul acesta am avut două câștigătoare în etapa internațională a concursului. Ada Maria Ciontu a obținut Medalia de AUR la categoria a doua de vârstă și Ioana Văllimărescu a primit Mențiune Specială la categoria a treia de vârstă.
Ada Maria Ciontu are 11 ani și a propus o mașină pe care o descrie ca fiind ușoară ca un fluture. Aceasta are funcția unei școli mobile pe care a creat-o special pentru fetele care nu au acces la învățământ. Mașina ei imaginară zboară și adună cărți donate, pe care le livrează acestor fete defavorizate. Oricât de utopic poate să pară proiectul, din păcate el atrage atenția asupra unei realități triste pe care o confirmă statisticile UNICEF citate de Toyota.
Lucrările lor au primit aprecierea unui juriu din care fac parte președintele Toyota, Akio Toyoda și un grup de experți în artă și știința automobilelor, Toyota a oferit câștigătorilor și însoțitorilor acestora o excursie în Tokio, unde a avut loc și ceremonia de premiere și au aflat mai multe lucruri despre cultura japoneză și despre Toyota Motor Corporation.
De altfel, reușitele din acest an sunt o continuare a rezultatelor lăudabile pe care tinerii talentați din România le obțin constant în etapa internațională a acestui concurs.
Toyota România se mândrește cu lucrările originale ale copiilor din țara noastră și cu rezultatele extraordinare obținute de aceștia în anii precedenți:
2011 – Adrian Emanuel Pristavu – mențiune specială;
2012 – Ștefania Mihaela Călinescu – Medalia de AUR;
2013 – Sorina Teodora Călinescu – Medalia de AUR; Iasmina Maria Răceanu – Medalia de ARGINT, Ștefania Sandu – Medalia de ARGINT și Ciprian Gherghinoiu – Medalia de BRONZ.
2014 – Iasmina Maria Răceanu – Medalia de AUR; Mara Teodora Ureche – Medalia de ARGINT; Luca Filip Clima – Medalia de BRONZ și Sorina Teodora Călinescu – Medalia de BRONZ
Toyota Dream Car Art Contest este dedicat pentru trei grupe de vârstă (sub 8 ani, 8-11 ani şi 12-15 ani). Iar în această competiție a imaginației se primesc desene realizate doar cu mâna, nu și digitale.
Pentru ediția din 2016 termenul limită de predare a lucrărilor este finalul lunii martie. Mai întâi are loc o fază la nivel național a concursului. Din lucrările înscrise de tinerii creativi în concursul organizat de Toyota România, juriul local va alege câte trei desene pentru fiecare grupă de vârstă, care vor intra în etapa ulterioră.
Ca de obicei, vor fi comunicate informații suplimentare despre participarea la concurs și despre desfășurarea acestuia pe site-ul Toyota România, sau pe site-ul concursului.