Advertisement
STIRI — martie 2, 2016 at 2:22 pm

Toyota C-HR – Crossover-ul hibrid se transformă din concept în realitate

by

Crossover-ul Toyota C-HR a debutat la Salonul Auto de la Geneva în forma de serie, atrăgând prin designul avangardist și propulsia hibridă.

2016%20GMS_Toyota%20C-HR_07

Toyota C-HR ne-a fost prezentată mai întâi sub formă de concept la saloanele auto de la Paris din 2014 și Frankfurt din 2015, unde s-a remarcat datorită designului îndrăzneț de crossover coupe. Vestea bună este că Toyota a păstrat elementele stilistice ale conceptelor și în cazul modelului de serie, care a debutat la ieri la Geneva.

Formatul său de coupe accentuat de clanțele portierelor spate integrate în montantul C și abordarea stilistică avangardistă îl fac unul dintre cele mai extrovertite și nonconformiste modele din segmentul crossover subcompact. Din acest punct de vedere îl are în vizor pe Nissan Juke. De altfel, Toyota profilează posesorul de C-HR drept un șofer condus de considerente emoționale, care vrea să iasă în evidență și să fie primul care încearcă noi experiențe și produse, alegând stilul înainte de argumentele practice. Totodată este genul care apreciază calitatea, condusul incitant și vrea ca mașina să se poată strecura prin traficul aglomerat.

Toyota nu ne oferă momentan foarte multe detalii tehnice, dar ne spune că C-HR este construit pe platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), are suspensie spate multi-link și a fost proiectată pentru a oferi calități dinamice la nivelul unui hatchback compact.

Hiroyuki Koba, inginerul șef al constructorului japonez, a circulat mii de kilometri în Europa pentru a observa felul în care conduc europenii și cum este rețeaua de șosele. A observant că europenii au un stil de condus fluid. Își adaptează viteza și traiectoria pentru a ocoli un obstacol, în timp ce în alte părți ale lumii șoferii preferă să oprească.  Hiroyuki Koba declară că din acest motiv în proiectarea modelului C-HR s-a pus accent pe precizia condusului.

2016%20GMS_Toyota%20C-HR_08

Gama de motorizări va fi compusă din 2 propulsoare pe benzină și un sistem hibrid. Motorul de 1,2 litri turbo cu 115 CP este preluat de la Auris. Este disponibil în tandem cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau una cu variație continuă (CVT), pentru aceasta din urmă clienâii putând să aleagă versiuni cu tracțiune pe puntea față sau integrală. În anumite piețe, va fi oferit și un motor de 2 litri cu transmisie cu variație continuă. Dar propunerea cea mai interesantă este propulsia hibridă cu 122 CP, care asigură un nivel de emisii CO2 redus, de 99g/km.

Lista de dotări a lui Toyota C-HR include faruri și stopuri cu LED, precum și pachetul Toyota Safety Sense, care include sistem de preîntâmpinare a unei coliziuni, alertă pentru părăsirea benzii de rulare, sistem de citire a semnelor de traffic, faruri cu reglare automată a fazei lungi, sistem de detectare a pietonilor și cruise control adaptiv.

Toyota C-HR va fi produsă la uzina Toyota din Sakarya, Turcia, devenid astfel primul model hibrid asamblat în această țară. Doar propulsia hibridă va fi produsă la Toyota Motor Manufacturing UK, în Deeside, Wales.

Citeste si...

Peugeot 3008 a câștigat premiul Festivalului Auto Internaţional pentru cel mai bun interior
Volkswagen Atlas Cross Sport și Atlas Tanoak vizează piața din SUA

Lasa un comentariu:

Comentarii