Ce este verde pe dinafară, roșu pe dinăuntru și când pornește face vrum? Un BMW X4 roșu cu 306 CP pe un drum verde șerpuit. Când ai astfel de ingrediente merită să dai din când în mintea copiilor.
Bazat pe o platformă de X3, BMW X4 are un centru de greutate ceva mai coborât, o direcție mai sportivă, un șasiu înclinat către mai multă sportivitate și un spate de BMW X6 care-l prinde foarte bine.
Dacă X3 este mai mult o mașină de om cu familie, BMW X4 este o mașină care se adresează unui public ceva mai tânăr. Este mai rafinat și dacă-l configurezi așa cum trebuie poate fi și elegant. Mașina din testul nostru însă avea sub capotă vreo 3.000 cmc de motor turbo cu șase cilindri și vreo 306 CP.
Ciudată combinația, știm, periculoasă chiar. La prima impresie ai zice că mașina este mai mult o sorcova de Moscova, mai ales cu pachetul M, dar odată ce ai dat start motorului și calci de câteva ori accelerația îți dai seama că asta este cea mai bună alegere și chiar o scuză pentru a nu-ți recunoște pasiunea ascunsă pentru roșu.
Noi l-am dus pe un drum verde pentru a vă convinge că o pată de culoare prinde bine din când în când. Și când ne-am văzut noi într-o mașină roșie cu 306 CP pe un drum șerpuit aproape pustiu am zis să ne folosim de scuza aia cum că e bine s-o calci din când să nu i se înfunde filtrele.
La început l-am luat și am observat cât de bine antifonat este față un X3. Zgomotul de vânt și de suspensii este foarte bine anulat, direcția este rapidă dar ușoară, iar motorul merge tiptil ca un urs la pândă. Bineînțeles, la un moment dat te vei plictisi și o să vrei să vezi ce face modul Sport din mașină.
Ei bine, banii ăștia îți aduc un tip de motor la care inginerii de la BMW se pricep foarte bine – un șase în linie pe benzină, pe care l-au supraalimentat de dragul mediului înconjurător și al cuplului motor. Trage de la 1.200 rpm, iar la 5.800 rpm ai 306 CP. Accelerezi de la 0 la 100 km/h în doar 5,5 cu grohăit și pocnete de evacuare, iar la cât de distractive sunt accelerațiile, fie ele și în gol, la semafor, deja începi să-ți dorești mai mult. În virajele mai strânse vei depista totuși că mașina asta nu-i deloc ușoară. Cele 1.800 kg vin năvală peste tine în timpul frânărilor bruște și dacă nu-ți calculezi foarte bine intrările în viraj, s-ar putea să te trezești pe contrasens. Mașina răspunde foarte bine la comenzi, doar că șasiul nu reușește să țină tot timpul pasul cu motorul.
La final am tras concluzia că pentru ce oferă caroseria am alege varianta diesel de doi litri, iar pentru ce oferă motorul am alege BMW Seria 2 235i, dar dacă vrei ceva care oferă câte puțin din amândouă trebuie doar să îndrăznești, până la urmă 11.000 euro cu siguranță i-ai cheltui pe opționalele unui diesel.