Directorul departamentului de cercetare și dezvoltare al mărcii Lamborghini a confirmat că Urus va fi oferit și cu o propulsie hibridă.
Declarația a fost dată revistei britanice Autocar, care a obținut și alte detalii despre primul SUV Lamborghini. Modelul ar care va fi comercializat din 2018 ar putea să fie dezvăluit chiar din 2017. Iar Maurizio Reggiani, directorul departamentului de cercetare și dezvoltare al mărcii Lamborghini, spune că modelul de serie a evoluat considerabil atât la exterior, cât și la interior față de conceptul Urus. De asemenea, oficialul Lamborghini spune că s-a pus un accent puternic pe putere, greutate scăzută și aerodinamică, fiindcă “manevrabilitatea mașinii este o funcție a acestora”. “Vrem să fim lideri la acest capitol și avem șansa să schimbăm regulile jocului”, adaugă Reggiani. Urus va fi produs pe platforma regăsită la noul Audi Q7 și la Bentley Bentayga, beneficiind de suspensii active cu sistem anti-ruliu.
Așadar, se dorește ca temperamentul Lamborghini să fie cât mai clar etalat și de SUV-ul Urus. Totuși, acesta se va diferenția de modelele supersport ale mărcii, prin faptul că va avea motorizări turbo, nu aspirate.
Maurizio Reggiani subliniază că supraalimentarea cu turbine este obligatorie, deoarece SUV-ul cu tracțiune integrală are nevoie de cuplu uriaș. De aceea, Urus va fi oferit și cu un motor V8 de 4 litri twin-turbo, pe lângă propulsia de tip plug-in hybrid. Momentan un reper pentru o posibilă propulsie hibridă pentru Urus este dat de modelul Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI Quattro oferit pentru piața din China. Aceasta combină un motor pe benzină 2.0 TFSI cu un motor electric, care dezvoltă împreună 367 CP și 700 Nm. Dar este foarte posibil să fie considerate insuficientă această propulsie pentru Urus, față de care toată lumea are așteptarea să fie supercar-ul segmentului SUV. Adevărul este că demarajul 0-100 km/h de 5,9 secunde al lui Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI Quattro pare cam neconvingător venit din partea unui Lamborghini.
Mult mai convingătoare este propulsia conceptului Lamborghini Asterion LPI910-4. Aceasta combina un motor V10 aspirat pe benzină, care dezvoltă 610 CP, cu trei motoare electrice, care livrează împreună încă 300 CP.
După cum era de așteptat, o versiune diesel nu este luată în calcul pentru Lamborghini Urus.