Advertisement
STIRI — septembrie 22, 2016 at 10:42 am

SUV-ul Bentayga devine primul model diesel din istoria Bentley

by

Dacă faceți parte dintre cei cărora li s-a părut că SUV-ul este un format nepotrivit pentru marca Bentley, ce ziceți și dacă marca din Crewe aduce în ecuație și o motorizare diesel?

bentayga-diesel-14

Bentley sfidează scandalul Dieselgate care afectează grupul Volkswagen și decide să ofere pentru prima oară alternativa unui propulsor care arde motorină. Această decizie nu a necesitat un efort de dezvoltare tehnologică, deoarece constructorul britanic a preluat impresionantul motor care a fost oferit în acest an mai întâi pentru modelul Audi SQ7 TDI. Este o adevărată uzină de forță, ceea ce îl face pretabil pentru Bentley, care mereu a urmărit să ofere modele cu performanțe ridicate, în special la capitolul care ține de viteza maximă. Acest motor atipic pentru Bentley i-a fost implantat primului SUV al mărcii, impozantul Bentayga. Acest model a pretins deja titlul de cel mai rapid SUV din lume, versiunea animată de motorul W12 de 608 CP și 900 Nm fiind capabilă să atingă 301 km/h și să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde.

bentayga-diesel-18
Versiunea diesel este ceva mai lentă, dar tot livrează performanțe amețitoare, mai ales luând în calcul greutatea sa de 2.390 kg. Totul se datorează propulsorului V8 de 4 litri care produce 435 CP și 900 Nm, datorită supraalimentării cu două turbine, plus un compresor acționat electric care intervine în mai puțin de 30 de milisecunde pentru a elimina turbo lag-ul. Cuplul este livrat în deplinătatea sa încă de la 1.000 rpm, ceea ce reprezintă una dintre justificările demarajului 0-100 km/h de 4,8 secunde. Și Audi SQ7 TDI reușește acest timp de accelerație. Însă Bentley Bentayga Diesel surclasează vărul german când vine vorba despre viteză maximă. Audi SQ7 TDI are viteza de top limitată electronic la 250 km/h, în timp ce Bentayga este lăsat să continue avântul până la 270 km/h. Trebuia să există o diferență de performanțe, pentru că altfel nu servea imaginii Bentley să fie pe picior de egalitate cu Audi.
Totuși, se ridică o întrebare logică. Cui i-ar putea fi adresat un Bentley diesel? E un paradox. E greu de crezut că există milionari care sunt dispuși să plătească prețurile elevate pe care le practică Bentley, dar își numără măruntul din buzunar când ajung la pompa de alimentare. Poate că de fapt îi deranjează „corvoada” de a sta prea des la pompa de alimentare și apreciază faptul că Bentayga Diesel promite o autonomie ce sare de 1.000 km, în contextul unui consum mediu declarat de constructor de 7,9 l/100km. Tot în mod paradoxal, deși diesel-ul este blamat în urma rușinii aduse de Dieselgate, Bentayga Diesel reușește să servească drept o oarecare dovadă de conștiință ecologică, fiind modelul Bentley cu cele mai mici emisii de CO2 (210 g/km). Dar e prea puțin pentru a spune că diesel-ul acesta coboară media de emisii CO2 a mărcii. O adevărată diferență o va face adoptarea sistemelor de propulsie hibridă. Însă pentru acestea mai trebuie să așteptăm…

Citeste si...

Ford Kuga se înnoiește cu dotări de siguranță și conectivitate
Bugatti Chiron: ambiția celor 1.500 de cai-putere

Lasa un comentariu:

Comentarii