Advertisement
STIRI — decembrie 1, 2016 at 1:38 pm

Studiu Ford: Una din șase mame și-ar trimite copilul la școală într-o mașină autonomă fără șofer

by

Ford ne oferă noi informații despre cum și-ar petrece europenii timpul în mașinile autonome și pentru ce activități ar prefera să le folosească.

Ford Fusion Hybrid Autonomous Vehicle
Cu cât sistemele de condus autonom evoluează și șunt totodată promovate mai mult de către constructorii auto și instituțiile care reglementează siguranța rutieră, cu atât și clienții devin mai deschiși către aceste tehnologii. Cel mai recent studiu realizat de Ford arată că inclusiv 1 din 6 mame intervievate ar fi dispuse să-și trimită copilul la școală într-o mașină fără șofer, capabilă să se conducă singură.
Ford a realizat aceste studii pregătindu-se și pentru demararea în 2017 a unui program de testare a mașinilor autonome pe șoselele din Europa. Studiul mărcii americane folosește răspunsurile date de 5.000 de adulți din Europa într-un interviu realizat special pentru a se afla care va fi comportamentul oamenilor în timp ce mașinile vor circula singure. Astfel, Ford a aflat că 80% din oameni s-ar relaxa și ar privi peisajul de pe traseu, 72% ar vorbi la telefon și 64% ar mânca. Cititul de cărți și urmăritul filmelor sunt de asemenea în lista principalelor activități pe care oamenii le-ar face în mașină, în timp ce aceasta se conduce singură către destinație. Nici dormitul nu a lipsit din motivele pentru care europenii intervievați s-ar bucura de mașinile autonome. Iar multe persoane spun că ar prefera autombilele autonome pentru a ieși la un pahar cu prietenii sau pentru a face naveta între orașe. În plus, aproape jumătate dintre șoferi au spus că ei consider mașinile autonome mai sigure.
Deschiderea din ce în ce mai mare a oamenilor față de mașinile autonome este justificată și de timpul foarte mare pe care îl pierdem la volan. Ford spune că, în medie, un șofer european petrece anual la volan echivalentul a 10 zile. Iar studii anterioare subliniau faptul că mulți șoferi din orașele mari se simt mai stresați de condusul zilnic până la serviciu și înapoi acasă, decât îi stresează serviciul în sine.

Citeste si...

Noul Audi Q5: prețuri și date tehnice
VIDEO: Mercedes-AMG Project ONE – Tehnologii de Formula 1, pentru șosea

Lasa un comentariu:

Comentarii