Advertisement
STIRI — iunie 28, 2018 at 10:35 am

Specia Super GT: Aston Martin DBS Superleggera versus Ferrari 812 Superfast

by

Aston Martin DBS Superleggera va fi livrat din toamna lui 2018 la prețuri ce pornesc de la 274.995 de euro în Germania. Și merită toți banii! Mai ales dacă toți prietenii tăi au Ferrari 812 Superfast și vrei să ieși cumva în evidență.

DBS_Superleggera (7)

În 1967 Aston Martin lansa primul model denumit DBS, menit să fie noul vârf de gamă. Sub capota lui era un motor cu 6 cilindri în linie. În 1969, versiunea cu motor V8 a acestuia își câștiga reputația de cel mai rapid automobil cu 4 locuri din lume. Producția acestor modele s-a încheiat în 1972. Iar legenda DBS avea să fie reluată în 2007, odată cu lansarea unui nou model cu această denumire. De data asta motorizarea aleasă a fost un V12. Comercializarea sa a demarat în 2008, ca urmaș al superperformantului Vanquish S. În 2009 avea să fie lansat primul DBS decapotabil, denumit Volante. Trei ani mai târziu se încheia cariera celei de a doua generații Aston Martin DBS. Carisma din jurul acestor versiuni de top din gama Aston Martin a fost amplificată de faptul că ambele generații au figurat în filme din seria James Bond (On Her Majesty’s Secret Service din 1969, Casino Royale din 2006 și Quantum of Solace din 2008).

DBS Superleggera (4)

Acum, numele DBS revine la loc de cinste în gama Aston Martin, însoțit de alt titlu cu ecou istoric: Superleggera. Acest termen face trimitere la modelele construite cu implicarea carosierului italian Touring, care erau recunoscute pentru caroseriile ușoare, ce favorizau performanțele dinamice. Astfel, noul Aston Martin DBS Superleggera aduce un elogiu celor mai performante modele din istoria mărcii britanice. Este o întruchipare fabuloasă a conceptului de GT ultrarapid și sportiv și are în țintă un rival foarte clar: Ferrari 812 Superfast.

Modelul italian are un V12 aspirat, de 6,5 litri, ce dezvoltă 800 CP la 8.500 rpm și 718 Nm de la 7.000 rpm. Greutatea „la uscat” a lui Ferrari 812 Superfast este de 1.525 kg, distribuită în raport 47%-53% între punțile față-spate. Rezultatul acestei ecuații? 0-100 km/h în 2,9 secunde, 0-200 km/h în 7,9 secunde și o viteză maximă de 340 km/h.

Cum răspunde Aston Martin DBS Superleggera? Rețeta sa e un pic altfel. Are tot V12 dar twin-turbo, cu o cilindree de 5,2 litri, cuplat la o transmisie automată ZF cu 8 trepte. Produce 725 CP la 6.500 rpm și 900 Nm între 1.800 și 5.000 rpm. Are caroseria din aluminiu și carbon și cântărește „la uscat” 1.693 kg, distribute în raport 51%-49% între punți. Demarajul 0-100 km/h este executat în 3,4 secunde, iar cel 0-160 în 6,4 secunde. Reprizle de la 80 la 120 km/h și de la 80 la 160 km/h în treapta a 4-a a cutiei de viteze durează doar 2 secunde, 4,2 secunde. Viteza de top este 211 mph, adică 339,57 km/h.

Monstrul mecanic este temperat cu un sistem de frânare prevăzut cu discuri dintr-o compoziție de ceramică și carbon, ale căror diametre sunt de 410 mm la roțile față și 360 mm la cele din spate.

Spre deosebire de fratele Aston Martin DB11, modelul DBS Superleggera are gardă la sol coborâtă cu 5 mm, o aerodinamică evoluată, puncte de prindere pentru motor care combat mai bine inerția acestuia, un sistem de direcție cu gestiune electronică reconfigurată, precum și o geometrie specială pentru brațele suspensiilor. De altfel, suspensiile au amortizoare adaptive cu sistem Skyhook, iar șoferul poate opta între trei moduri de reglaj (GT, Sport și Sport Plus). Există bae de torsiune la ambele punți și un diferențial mecanic cu alunecare limitată, care lucrează împreună cu sistemele de control electronic ale stabilității (DSC) și cuplului (DTV). Intervenția DSC-ului poate fi redusă sau oprită, atunci când condițiile de rulare permit.

Citeste si...

Audi va avea în sfârșit un rival pentru BMW X6 și Mercedes-Benz GLE Coupe
7 echipaje românești ale Just Classics Motorsport participă la Rallye Monte Carlo Historique

Lasa un comentariu:

Comentarii