Advertisement
STIRI — martie 30, 2017 at 9:06 am

Skoda Vision E – Oglinda viitorului

by

Skoda Vision E prefigurează trei noutăți din viitorul mărcii, oferind repere despre propulsia electrică, condusul autonom și posibilul debut în segmentul modelelor SUV coupe.

VISION-E-front

Skoda a anunțat că până în 2025 va lansa 5 modele cu propulsie pur electrică, înscrise în segmente de piață variate. Acestea vor fi construite pe platforma MBE a grupului Volkswagen. Procesul de electrificare va începe în 2019, când Skoda va oferi o versiune plug-in hybrid a modelului Superb. Iar primul model Skoda 100% electric în va urma un an mai târziu.
Aceste confirmări însoțesc dezvăluirea conceptului Skoda Vision E, care va fi prezentată publicului în premieră la Shanghai Motor Show 2017 (19 – 28 aprilie). Acesta un SUV coupe cu 5 uși, cu o lungime de 4.645 metri și un ampatament de 2.850 metri. Este, deci un pic mai scurt decât un BMW X4 (4.671 metri), dar are ampatamentul mai lung decât al acestuia (2.810 metri). Skoda Vision E este un concept foarte relevant pentru viitor, deoarece are o propulsie electrică de 225 kW, precum și tehnologii care oferă funcții de condus autonom de nivelul 3.
Așadar, Vision E ne prezintă atât primele repere despre primul SUV coupe pe care îl pregătește Skoda, cât și standardele tehnologice ce vor fi livrate de modelele constructorului ceh în următorii ani.
Sistemul de propulsie este compus din două motoare electrice, care asigură tracțiune integrală și o autonomie de 500 km și permite atingerea unei viteze maxime de 180 km/h.
Skoda subliniază că studiile recente prefigurează că până în 2030 aproximativ 15% dintre mașinile noi vor fi capabile să se conducă singure. Drept urmare, Skoda face un prim pas în această direcție prin intermediul conceptului Vision E, despre care ne spune că are tehnologii care oferă autonomie de nivelul 3. Concret, mașina este dotată cu o serie de camere și senzori care monitorizează constant situația din trafic și este capabilă de o serie amplă de funcții. Adică se poate conduce singură în traficul congestionat, comută pe pilot automat pe autostradă, știind să se mențină singură între marcajele benzii de rulare și putând urma totodată și virajele. De asemenea, Skoda Vision E poate face și manevre de depășire fără intervenția șoferului, poate să-și găsească loc de parcare și să parcheze singură sau să iasă singură din locul unde a garat.

VISION-E-back

Citeste si...

VIDEO: Volkswagen I.D. Buzz – Legendarul Microbus renaște în era mașinilor electrice
Mitsubishi Eclipse Cross - Ambiția de a explora

Lasa un comentariu:

Comentarii