Advertisement
RETRO, STIRI — martie 10, 2016 at 1:20 pm

Singer Vehicle Design ne prezintă două noi modele Porsche 911 restaurate

by

Singer Vehicle Design transformă în realitate visul celor care doresc un Porsche 911 clasic, cu motor aspirat, dar readus în cea mai bună formă cu tehnologii actuale.

06-singer-911-florida

Singer Vehicle Design va expune cu ocazia Concursului de Eleganță Amelia Island (11-13 martie) și The Palm Event (18-20 martie) cât un nou exemplar Porsche 911 restaurat în stilul său unic, care respectă legenda modelului sport german.

Exemplarele au fost botezate The North Carolina Car și The Florida Car și sunt modele Porsche 911 din 1991, respectiv 1990. Aceste modele restaurate și modificate de Singer Vehicle Design sunt o dovadă a respectului de care se bucură compania din sudul Californiei în rândul pasionaților de Porsche 911.

Singer Vehicle Design – The North Carolina Car

 

Singer Vehicle Design are clienți din toată lumea. De curând a restaurat mașinile Porsche ale unor clienți din Hong Kong, Moscova, Canada, Marea Britanie, Germania, Taiwan, Noua Zeelandă sau Norvegia.
Compania a fost fondată de Rob Dickinson, un ex designer și cântăreț de rock, care vrea să dea o nouă viață modelelor Porsche 911 clasice. Acesta declară: „Am început în 2008 cu o viziune de a oferi pasionaților de a-și reimagina propriul 911 fără compromis.” Până în prezent peste 40 de modele 911 au fost restaurate, modificate și personalizate de echipa lui Rob Dickinson.

Singer Vehicle Design – The Florida Car

Este o muncă dedicată cu reverență modelelor 911 cu motoare aspirate

Singer Vehicle Design alocă între 8 și 10 luni pentru restaurarea unui exemplar Porsche, iar procesul de restaurare începe cu dezmembrarea mașinilor puse la dispoziție de clienți. Șasiul este curățat de uzură, este tratat anti coroziune și ramforsat suplimentar.
Panouri de caroserie sunt refăcute din fibră de carbon, cu ajutorul Aria Group din California. Fibra de carbon este coaptă la 250 de grade într-un mediu presurizat, ceea ce asigură o rigiditate ridicată și greutate scăzută. Din acest material sunt făcute capota, aripile față/spate, spoilerele față/spate, capacul portbagajului și eleronul activ, precum și plafonul (cu excepția modelelor care au trapă). Și scaunele pot fi din fibră de carbon.
Portierele rămân din oțel, pentru a se păstra rezistența la un eventual impact lateral, acestea incluzând în structura lor cadre care amortizează forța unei coliziuni. Clienții pot opta și pentru portiere de carbon, dar numai cu condiția montării unui roll-cage.
Mașinile pot fi prevăzute și cu rezervor cu specificații de siguranță tipice competițiilor. Acestea au capace de alimentare din aluminiu, care ies din capotă, contribuind drept detaliu estetic care aduce aminte de mașinile de curse din anii 1960-1970. De altfel, există multe detalii sau elemente inspirate din acea perioadă, cum ar fi și eleronul care se ridică la viteze de peste 96 km/h asemeni modelelor de competiție din 1973 sau jantele din aluminiu care au stilul Fuchs din anii ’60. Și radioul este o creație specială. Acesta este un Becker Mexico de la jumătatea anilor ’90 cu design reinterpretat în genul celor de la începutul anilor ’70. Interesant este că Singer Vehicle Design l-a prevăzut și cu sistem de conectivitate cu iPhone sau iPod.

Exemplarele The North Carolina Car și The Florida Car au motoare de 4 litri cuplate la cutii de viteze cu șase trepte, au sisteme de frânare Brembo și suspensii Ohlins.

Dar clienții pot opta între 3 versiuni de motorizare. Cel de bază este un propulsor de 3,6 litri și 270 CP. Apoi există un motor boxer aspirat de 3,8 litri și 360 CP dezvoltat în parteneriat cu Cosworth. Cea mai performantă alegere este propulsorul de 4 litri derivat din cel de 3,8 litri Cosworth. Acesta motor aspirat a fost dezvoltat împreună cu Ed Pink Racing Engines, produce peste 390 CP și face posibile demaraje 0-96 km/h sub 3,3 secunde și 0-161 km/h de 8,2 secunde.

Transmisiile adaptate pentru fiecare motorizare au la bază cutia Getrag G50 și pot avea 5 sau 6 trepte și pot fi cuplate cu un diferențial cu alunecare limitată. Suspensiile standard au amortizoare și arcuri KW reglabile, dar este disponibil și un pachet de suspensii sport dezvoltate de Ohlins prin teste pe circuitul Sears Point. Frânele sunt preluate de la Porsche 993 Twin Turbo și au etriere Brembo cu 4 pistonașe. Sistemul de direcție al lui Porsche 964 este păstrat datorită preciziei sale.
Restaurarea minuțioasă, precum și modificările și personalizări care necesită muncă elaborată poate face costul proiectul să sară de 600.000 de dolari, în condițiile în care prețul procesului de renaștere a mașinii pornește de la circa 350.000 de dolari. Sunt sume exorbitante, dar cu siguranță clienții Singer Vehicle Design vor spune că pentru fiecare dolar există câte un detaliu superb executat care face cinste legendei 911.

Singer Vehicle Design ține să explice că activitatea sa nu constă în a construi și sau a vinde mașini, ci își dedică pasiunea pentru restaurarea și modificarea modelelor Porsche care aparțin clienților săi. Mai mult, Singer Vehicle Design subliniază că nu este asociat în vreun fel cu compania Porsche și nu primește susținere sau vreo aprobare din partea acesteia. Astfel, cere ca din respect pentru marca Porsche și pentru drepturile care îi aparțin acesteia să nu ne referim la mașinile pe care le restaurează cu titulaturi precum “Singer”, “Singer 911”, “Singer Porsche 911” sau ”Porsche Singer 911”. Este așadar o dovadă de respect real față de o mașină și o marcă care au roluri istorice în industria auto.

Citeste si...

Alpine Vision – Renașterea legendei este sigură (VIDEO)
Dunlop Sport Classic – Noua anvelopă dedicată mașinilor din anii '50-'70

Lasa un comentariu:

Comentarii