Advertisement
STIRI — iulie 28, 2017 at 9:51 am

Rolls-Royce Phantom VIII – Regele fantomă

by

Mereu Rolls-Royce a preferat să-și compare mașinile cu yacht-uri, avioane private, vile sau alte bunuri de lux, dar nu cu automobile. Acum Rolls-Royce Phantom VIII se desprinde și mai mult de conceptul de vehicul și ne propune pe bună dreptate să-l comparăm cu o galerie de artă mobilă.

P90270893_highRes_new-phantom

Dar, înainte de toate, să vedem ce se ascunde sub această înfățișare impozantă.
Rolls-Royce subliniază în comunicatul de presă că noul Phantom beneficiază de o platformă tehnică proprie: “Spre deosebire de alți așa-ziși constructori de lux care încearcă să facă economie împărțind platformele cu producători de volum, Rolls-Royce a ajuns la concluzia că viitorul luxului veritabil rezidă în manufacturarea în volum mic a un Arhitecturi a Luxului dedicată.”
Această Arhitectură a Luxului este o platformă tehnică pe care Rolls-Royce anunță că o va folosi și pentru SUV-ul Cullinan, precum și pentru viitoarea generație a modelelor Ghost, Wraith și Dawn. Inclusiv vehicule unicat pe care Rolls-Royce le are în plan vor fi construite pe această platformă.

P90270894_highRes_new-phantom-side-pro
Platforma denumită Arhitectură a Luxului constă într-o structură monococă din aluminiu, care a fost concepută din start pentru a fi scalabilă și adaptabilă pentru toate formatele, propulsiile și sistemele de tracțiune și control electronic specifice fiecărui model din viitoarea gamă Rolls-Royce. Noua structură introdusă de Phantom VIII este cu 30% mai rigidă decât a celei pe care o utiliza Phantom VII.
Confortul, dar și controlul dinamic au fost sporite. Suspensia cu perne de aer, care reglează singură garda la sol, are și o arhitectură reproiectată la ambele punți (cu 5 brațe la puntea spate). Se poate spune că suspensia este mai inteligentă și mai adaptabilă ca niciodată. În fiecare secundă sistemul de gestionare a suspensiilor face milioane de calcule pentru a ajusta răspunsul amortizoarelor. Acesta ține cont de mișcările caroseriei, viteză, unghiul de bracare și informațiile primite de la o cameră care monitorizează carosabilul. O cameră stereo integrată în partea de sus a parbrizului vede neregularitățile din șosea și ajustează suspensiile dinainte, la viteze de până la 100 km/h. De asemenea, o noutate foarte importantă este că noul Phantom are și roți spate direcționabile, o tehnologie care a fost la îndemână, având în vedere că patronul BMW a implementat-o în noua generație a limuzinei Seria 7.

P90270899_highRes_new-phantom-ewb
Rolls-Royce s-a asigurat că noul Phantom este și cel mai silențios automobil din lume. Măsurile luate în acest sens sunt impresionante. Geamurile au câte 2 straturi și o grosime de 6 mm, iar fiecare exemplar Phantom este prevăzut cu 130 de kilograme de materiale de antifonare. Anumite zone din structură, precum podeaua includ aliaj cu 2 straturi, între care au fost introduse spumă și materiale izolatoare. Rolls-Royce a comandat inclusiv proiectarea de anvelope speciale pentru Phantom, care reduc cu până la 9 db nivelul zgomotului de rulare, având în interior un strat de spumă. Rezultatul este o mașină cu 10% mai silențioasă decât modelul anterior. Ba chiar, Rolls-Royce nu ezită să povestească în comunicatul de presă că prima oară când au măsurat zgomotul din mașină au fost nevoiți să verifice că instrumentele chiar sunt calibrate corect, fiindcă nivelul de zgomot era atât de scăzut.

P90270896_highRes_new-phantom-ewb-door
Maiestuosul Rolls-Royce Phantom VIII include la capitolul silențiozitate și rafinament suprem și noul său propulsor V12 de 6,75 litri. Spre deosebire de fostul V12 aspirat, noul motor este supraalimentat cu 2 turbine. Livrează 563 CP (420 kW) și un cuplu masiv de 900 Nm, disponibil încă de la 1.700 rpm. Resursele propulsorului sunt controlate prin intermediul unei transmisii ZF cu 8 trepte, care beneficiază și de asistare prin satelit (adică preselectează treapta potrivită și în funcție de informațiile primite de la sistemul de navigație/GPS).

Pentru moment constructorul britanic nu ne oferă cifre despre performanțele limuzinei. În schimb, presa prezentă la lansarea noului model citează un demaraj 0-100 km/h în 5,3 secunde pentru versiunea cu ampatament standard și 5,4 secunde pentru cel cu ampatament lung. Așteptăm confirmarea oficială, dar sunt cifre cât se poate de apreciabile pentru un automobil de asemenea gabarit. Și, oricum, Rolls-Royce nu a însemnat vreodată demaraje agresive, punând accent pe o ținută de drum care își dă mai degrabă senzația de plutire.
Desigur, Rolls-Royce Phantom VIII este echipat și cu o multitudine de sisteme de asistare a condusului, care sporesc siguranța. Există sisteme care alertează șoferul atunci când acesta obosește, sau pentru părăsirea benzii de rulare ori pentru detectarea unei potențiale coliziuni. Phantom VIII avertizează șoferul și asupra prezenței unui pieton în calea sau vecinătatea sa. Iar senzorii depistează și vehiculele cu care Phantom VIII urmează să-și intersecteze calea. Nu lipsesc sistemul cu 4 camere video care oferă o vedere panoramică asupra mașinii și Active Cruise Control. În plus, farurile folosesc acum tehnologie laser și pot lumina pe o distanță ce depășește 600 de metri, iar șoferul beneficiază și de sistemele Night Vision și head-up display.

P90270901_highRes_new-phantom-ewb-stee
Hot spot-ul W-Fi și un sistem de infotainment modern aliniază noul Phantom la cerințele actuale. Însă arta acestui model constă în manufactura excepțională cu care învelește tehnologia. Iar cuvântul artă nu este deloc o exprimare forțată. Cea mai bună dovadă este planșa de bord a limuzinei. Rolls-Royce denumește jumătatea superioară a acesteia Galeria. Și pe bună dreptate. Toată această parte este acoperită cu un geam dur. În spatele geamului se află un display TFT de 12,3 inch care afișează instrumentarul de bord digital. Grafica acestuia prezintă Rezerva de Putere, viteza, nivelul combustibilului și temperatura, dar și alte informații precum cele ale sistemului de navigație, ale pilotului automat și al altor sisteme de asistare a condusului. Continuând spre dreapta acestuia există un spațiu în care se ridică electric un al doilea ecran multifuncțional. Urmează un panou în care este încorporat și ceasul analog, care în formatul standard are cadran negru și margini de piele, dar poate fi personalizat în multiple moduri pentru a se asorta cu inserțiile și tapițeriile alese de clienți. Și astfel ajungem la elementul cel mai seducător al noului Phantom, care ridică la un nivel fascinant opțiunile de personalizare. Giles Taylor, directorul departamentului de design din cadrul Rolls-Royce, spune că a vrut ca planșa de bord să fie galeria de artă a fiecărui posesor de Phantom VIII. Designerul ne aduce aminte că în secolul 18 erau foarte prețuite obiectele de artă în miniatură și a dorit care această zonă a planșei de bord acoperită cu geam să fie precum vitrina unei galerii care expune creații de artă.

P90270897_highRes_new-phantom-ewb-fron

Rolls-Royce a și colaborat deja cu artiști diverși pentru a da câteva exemple despre cât de sofisticată și lipsită de limite poate fi personalizarea acestei galerii mobile. Artistul chinez Liang Yuanwei a folosit acesti panouri de bord drept pânza unei picturi în ulei. Thorsten Franck, un designer de produse, a printat 3D o replică a harții ADN a unui client și a placat-o în aur. Producătorul de porțelan Nymphenberg a manufacturat din acest material o grădină de trandafiri. Cu aceeași finețe, artista britanică Helen Amy Murray a demonstrat cât de expresivă poate fi mătasea.
Desigur, o asemenea galerie de artă mobilă vine cu un preț, care pornește de la circa 400.000 de euro. Dar toate acestea vin să reconfirme postura de rege în industria auto, pe care Rolls-Royce Phantom VIII o preia fără să lase drept de apel. Așadar, Rolls-Royce Phantom VIII este gata să bântuie cele mai exclusiviste fantezii ale aristocraților, șeicilor, miliardarilor și vedetelor de pretutindeni.

Citeste si...

VIDEO: Red Bull și Takeshi Kimura ne arată cum știe să se distreze un Ferrari F40 în zăpadă
Aston Martin by Hackett – Colecția de haine bărbătești inspirată de modelul Aston Martin DB11

Lasa un comentariu:

Comentarii