Advertisement
STIRI — noiembrie 23, 2017 at 4:41 pm

Război digital între viitoarele Mercedes-Benz Clasa A și BMW Seria 1

by

Noul Mercedes-Benz Clasa A va uimi segmentul compact cu o planșă de bord care include ecrane digitale imense, asemeni modelelor superioare produse de constructorul german. Dar BMW pare că va avea o replică pe măsură, din câte lasă de înțeles pozele spion cu viitoarea Serie 1.

Mercedes-Benz A-Klasse, W177

Mercedes-Benz ne oferă primele poze și informații despre habitaclul viitoarei generații Clasa A, dezvăluind că modelul compact va adopta nu doar un design nou, ci și tehnologiile digitale avangardiste de limuzinele Clasa E și Clasa S. Volanul multifuncțional este același de la Clasa S, având și acele butoane sub forma unor suprafețe care recunosc comenzi tactile. Dar festinul digital este prima oară evidențiat de faptul că pe planșa de bord a noii Clasa A va trona acel ecran imens și configurabil, cu care ne-au obișnuit Clasele E și S. Vor exista trei configurații, pentru trepte de echipare diferite ca preț. Modelul de bază va avea un panou digital care grupează două ecrane cu diagonală de 7 inch (17,78 cm). A doua treaptă de echipare va alătura un ecran de 7 inch cu unul de 10,25 inch (26 cm), în timp ce echipările de top vor oferi un panou compus din două ecrane de câte 10,25 inch fiecare.
Dar spectacolul vizual și tehnologic nu se oprește aici. O impresie stilistică puternică fac și gurile de ventilație ale sistemului de climatizare. Acestea au design stil “turbină”, sunt galvanizate și luminate. De altfel, interiorul noii Clasa A oferă un adevărat show de lumini. Generația actuală permite alegerea a 12 culori pentru luminile ambientale, în timp ce noul model va oferi 64!
Apoi, scaunele din Mercedes-Benz Clasa A vor avea încălzire, ventilare, masaj și reglaje inclusiv la zona lombară. Nu în cele din urmă, se observă designul nou al touchpad-ului pentru controlarea sistemului infotainment. Acesta are o formă mai angulară.

Acest efort fantastic pe care Mercedes-Benz la depus pentru ca noua Clasa A să fie un etalon al tehnologiilor digitale în clasa compactă este foarte justificat de informațiile pe care constructorul german ni le dezvăluie despre clientela acestui model. Mai exact, Clasa A este un magnet pentru clienții tineri și pentru cei care nu au mai fost posesori de Mercedes-Benz. La fel de important este și faptul că aceștia sunt foarte interesați de dotările digitale și de conectivitate. Cifrele concrete sunt următoarele:
– Generația Clasa A actuală, care a debutat în 2012, are în Europa clienți mai tineri în medie cu 13 ani decât clienții fostei generații Clasa A. Iar în China, 1 din 3 clienți ai Clasei A din 2016 are vârstă sub 30 de ani.
– În Europa de Vest, în 2016, 70% dintre clienții Clasei A nu mai fuseseră posesori de Mercedes-Benz.
– La începutul lui 2016, Clasa A a oferit un sistem infotainment compatibil cu Apple CarPlay și MirrorLink. Astfel, a devenit primul model Mercedes-Benz care oferă integrare cuprinzătoare pentru smartphone.

Acestea fiind zise, oare ce răspuns pregătește BMW?

be633210

Pozele spion cu viitorul hatchback BMW Seria 1, publicate și de motor.es, lasă să se întrevadă, în ciuda camuflajului purtat de prototipuri, că modelul bavarez va avea o planșă de bord care preia designul și sistemul infotainment dezvăluite de conceptele din acest an. Este vorba în deosebi despre BMW Z4 Concept și BMW X7 iPerformance Concept, care sunt un preambul pentru modelele de serie ce vor fi introduse în 2018.

De ani buni BMW ne-a obișnuit cu amplasarea unui ecran multifuncțional în partea de sus a planșei de bord. Dar acest ecran este ca o tabletă adăugată ulterior, nicidecum integrată în planșa de bord, fiind montată separat de cupola ceasurilor de bord. Însă conceptele BMW Z4 și BMW X7 iPerformance arată că intenția este ca în viitor această tabletă să fie alipită cupolei instrumentarului de bord. Totodată, în locul ceasurilor de bord apare un ecran multifuncțional de dimensiuni mari, cu o grafică complet schimbată față de cea a modelelor BMW actuale. De asemenea, designul butonului rotativ pentru sistemul infotainment iDrive este și el schimbat în cazul conceptelor. Surpriza plăcută este că toate aceste soluții de design și tehnologii digitale prezentate de concepte se regăsesc la bordul prototipurilor Seriei 1 viitoare.
Indiferent cine va fi câșigătorul războiului digital dus de Mercedes-Benz Clasa A și BMW Seria 1 în segmentul compact, cert este că în ambele cazul clienții se vor alege în ambele cazuri cu mașini foarte avangardist și cu un nivel al rafinamentului mult mai elevat.

Citeste si...

Medaliații români la Olimpiada din Rio vor fi premiați cu automobile din ediția limitată Renault Oli...
Noul BMW Seria 5 Touring – Toate detaliile despre cel mai dinamic break din clasa business

Lasa un comentariu:

Comentarii