Advertisement
STIRI — iulie 7, 2017 at 11:14 am

Profil: Claudiu Barbu – Vocația curajului

by

Viața lui Claudiu Barbu alternează între costumul de antreprenor și combinezonul de pilot care se întrece cu cronometrul în competiții dure pe 2 sau 4 roți. Între acestea scrie o poveste care îți turează inima în ritm cu mașinăriile fantastice pe care le conduce.

OPEN Dan Strauti 2

Credit foto: Dan Străuți

Claudiu Barbu, antreprenor, studii juridice, 38 de ani, 4 copii. Dacă v-aș oferi doar aceste informații, probabil ați tinde să-mi descrieți profilul un tătic tânăr, împărțit între familie și un program de viață în stil corporatist. Dar, în realitate, presupusul tătic domesticit este de fapt un adevărat gladiator al competițiilor pe două sau patru roți. Asta este pasiunea lui, iar peripețiile sale motorizate te țin cu sufletul la gură. Puneți-vă centurile, fiindcă de aici începe caruselul motorizat care descrie viața lui Claudiu. A ținut prima oară volanul la 3 anișori și jumătate, când tatăl său l-a învățat și să schimbe vitezele. Iar la 5 ani conducea deja mașina, singur, pe câmp. Apoi a învățat de la un unchi să meargă pe motocicletă și a făcut niște karting, pe vremea când karturile mergeau mai mult împinse. Dar vremea adrenalinei avea să vină. În valuri imense! Mai întâi, Claudiu și-a dezvoltat un simț antreprenorial, care avea să-i finanțeze pasiunea pentru pilotat. La 11 ani făcea primii bani, iar la 18 ani deja avea prima firmă și câștiga din asigurări cât părinții săi la un loc. S-a mutat singur, și-a luat primul ceas, își întreținea o Dacie. Era independent.

mic Claudiu Barbu 1

„Prin sport eliberez tensiunile acumulate în afaceri.“ – Claudiu Barbu

Prin ’85 a văzut prima oară în revistele Start spre viitor sau Almanahul poze din Dakar, cel mai dur raliu de pe planetă. De atunci a visat să concureze cândva în Dakar. Și povestește cu nostalgie, dar și cu umor, cum își făcea planuri în copilărie împreună cu fratele său de a-și făuri o mașină pentru Dakar: „Ne construiam mașini din cocini de porci, pe la țară, sau din placaje, rupeam garduri ca să ne facem mașinuțe“. Acum, în garajul lui se află un Porsche Cayenne, un Porsche Panamera și un exotic Polaris Slingshot. Iar una dintre motocicletele sale a fost un Kawasaki ZZR 1400, modificat să dezvolte 200 CP și limitat la 300 km/h. Dar, în ciuda obsesiei pentru viteză, nu este iresponsabil și nu face drifturi sau wheelie pe șosea. Este un gentleman al volanului. Pe șosea a avut un accident doar ca pasager. A zburat 20 de metri prin parbriz, decolând de pe bancheta din spate. Era însă obișnuit cu zborul de la 14 ani, când a fost arbitru secund la Campionatul de Deltaplanorism și Parapantism de la Brașov.

Trofeul Muntii Rodnei 2016

Azi are experiență atât în competițiile moto, cât și în cele de tip Baja pe 4 roți. Adrian Răduță, multiplul campion est-european la motocros, l-a învățat să piloteze la nivel de competiții enduro. În paralel, s-a antrenat și cu Emanuel Gyenes, celebru pentru numeroasele participări la Dakar și ocupantul unui lăudabil loc 17 la general în ediția din acest an a competiției. Sub aceste îndrumări, Claudiu Barbu și-a dezvoltat constant aptitudinile și a urcat de mai multe ori pe primul loc al podiumurilor pentru rally raid și enduro din România. Efortul a venit și cu pericole. Și-a fisurat coloana în Tunisia, într-un accident cu motocicleta pe o dună de nisip. Dar nu renunță la visul de a ajunge în Dakar. Și speră că va reuși să-și împlinească acest vis cu o mașină. Acum își dovedește competitivitatea cu un Polaris RZR în Campionatul Est-European Baja 500. Eroul poveștii noastre a terminat etapa de la Buzău pe locul 3 la categoria sa și pe 7 la general, din 52 de participanți, avându-l în dreapta sa pe Paul Spiridon, pe post de copilot. Iar în Super Speciala etapei din Grecia au scos cel mai bun timp la clasa lor și al cincilea timp la general. Cursa din viața lui Claudiu Barbu continuă. Iar noi o vom urmări fascinați în continuare.

mic 20170429-Trofeul Baja 500

Claudiu Barbu are în palmares urcări pe podium atât în campionatul est-european Baja 500,cât și în competiții moto de rally raid și enduro.

mic Dan Strauti 3

Citeste si...

ThinkGoodMobility, concursul Goodyear dedicat viitorului mobilității văzut de mileniali
VIDEO: Ford EcoSport – SUV-ul urban care va fi produs la Craiova

Lasa un comentariu:

Comentarii