Advertisement
STIRI — ianuarie 30, 2018 at 12:42 pm

Primul Volvo electric sosește în 2019 cu design inspirat de conceptul 40.2

by

Încă din 2016, Volvo Cars anunța că din 2019 va produce în China primul său model cu propulsie 100% electrică. Constructorul suedez confirma la acea vreme că modelul va folosi platforma tehnică CMA (Compact Modular Arhitecture).

Volvo Concept 40.2

De asemenea, planul Volvo Cars este de a comercializa 1 milion de modele electrice și hibride până în 2025. În aceeași strategie de electrificare, Volvo va produce un model electric și pe baza platformei SPA (Scalable Product Architecture), folosită de modelele 90 și 60, și intenționează să ofere versiuni cu propulsii hibride pentru fiecare model din gama sa.

Acum, revista britanică Autocar ne dezvăluie noi detalii despre primul model Volvo pur electric. Conform publicației, acesta va fi o versiune de serie a conceptului 40.2 prezentat în urmă cu doi ani. La acel moment se credea că 40.2 prefigurează noua serie de modele S40 și V40. Dar Volvo sublinia la acea vreme că 40.2 este creat pe platforma CMA concepută special pentru a adopta atât propulsie 100% electrică, cât și propulsie hibridă. Odată cu 40.2 a fost prezentat și conceptul 40.1, care a devenit apoi modelul de serie XC40, un SUV/crossover care a păstrat în detaliu designul prototipului.

Așadar, prezumpția Autocar pare plauzibilă atât din punct de vedere estetic, cât și tehnologic. Mai mult de atât, Volvo a anunțat că va comercializa și o versiune electrică a lui XC40. Iar Autocar ne mai spune că primul model electric al lui Volvo, inspirat de 40.2, va debuta înaintea oricărei variante electrice a altui model din gama mărcii suedeze. Această informație a fost dată chiar de Håkan Samuelsson, președintele Volvo Cars, în cadrul evenimentului de lansare a lui XC40, în septembrie anul trecut.

Volvo Concept 40.2

Autocar îl citează pe Henrik Green, vice preșesedinte senior al departamentului de cercetare și devoltare din cadrul Volvo Cars, care a spus că pentru primul model electric se țintește o autonomie de 500 de km: ”Aceasta este autonomia pe care o țintim. Suntem în mijlocul procesului de dezvoltare și facem pași noi în mod constant. Este diferit față de cum se dezvolta o mașină în urmă cu 5 sau 10 ani. Îți stabileai un scop cu 3 sau 4 ani înainte de lansarea mașinii și alergai către acea țintă, iar dacă făceai asta cum trebuie, ieșeai cu o ofertă competitivă. Dar în acest caz, simțim că în fiecare lună actualizăm cerințele, în încercarea de a crește competitivitatea mașinii, fiindcă tehnologia avansează foarte repede în multe domenii. Deci e mai mult o țintă în mișcare.””

Volvo va folosi un sistem de baterii modular, care îi va permite să ofere configurații mai ieftine, dar și configurații cu putere mare, destinate clientelei premium. Interesant este și modul în care Henrik Green descrie felul în care crede că cerințele pentru autonomia electrică vor fi judecate de clienții din viitor: “Venim dintr-o istorie în care am condus foarte mulți kilometri cu benzina din rezervor. Dar pe parcurs ce viitoarele generații vor crește știind numai de mașini electrice, cred că se rezuma la o configurație de baterii potrivită pentru nevoile de deplasare pentru o zi. În timpul tranziției, mulți dintre cei obișnuiți să aibă autonomie mare vor plăti să aibă o autonomie lungă și în cazul modelelor electrice.”

Autocar l-a întrebat pe Henrik Green și dacă variantele electrice ale modelelor existente vor avea mai mult success. Iar Green a răspuns: “E o întrebare bună. Avem în țintă ambele segmente, adică atât pe cei care chiar doresc să se evidențieze spunând uite conduc un vehicul electric, cât și pe cei care cumpără o mașină electrică pentru beneficiile aduse de această tehnologie într-o mașină tradițională. Va fi logic ca primii adepți ai mașinilor electrice să aleagă modelele mai scumpe.”

Citeste si...

VIDEO: Bentley EXP 12 Speed 6e – Viziunea electrică
VIDEO: ŠKODA KAROQ – SUV-ul care va înlocui modelul Yeti

Lasa un comentariu:

Comentarii