Dacia Jogger HYBRID 140 poate fi acum comandată și în România. Primul model cu propulsie hibridă din istoria mărcii românești este propus în versiuni cu 5 sau 7 locuri.
Propulsia modelului Dacia Jogger HYBRID 140
Dacia Jogger HYBRID 140 dispune de un sistem full hybrid. Mai exact, are un motor de 1,6 litri alimentat cu benzină, care produce 90 CP. Iar acest motor cu 4 cilindri lucrează împreună cu două motoare electrice. Este vorba despre un motor electric cu 50 CP și un starter generator. Astfel, sistemul de propulsie full hybrid livrează per ansamblu 140 CP. Și cuplul său este de 148 Nm.
Aceste resurse permit atingerea vitezei maxime de 167 km/h și sunt livrate către roțile punții din față printr-o transmisie automată electrificată. Transmisia are patru trepte de viteză cuplate la motorul termic și două trepte cuplate la motorul electric desemnat pentru propulsie.
Desigur, sistemul full hybrid include și o baterie auxiliară, care are 1,2 kWh (230 V). Aceasta este amplasată sub podea, în compartimentul roții de rezervă. Același loc este ocupat și de rezervorul de GPL al modelului Jogger cu motorizare ECO-G 100. Astfel, bateria nu sacrifică din spațiul habitaclului.
Bateria sistemului hibrid se încarcă în mers
De fiecare dată când se șoferul frânează sau când mașina decelerează, bateria auxiliară de 1,2 kWh a Daciei Jogger HYBRID 140 se încarcă. Cu alte cuvinte, sistemul de frânare regenerativă îi permite Daciei hibride să își încarce bateria în mers. Deci nu este nevoie ca mașina să fie pusă la încărcat de la o priză.
De asemenea, șoferul poate selecta și modul B (Brake) pentru funcționarea transmisiei. În acest caz intensitatea frânării regenerative crește. Beneficiul acestui mod de rulare este că în traficul din oraș se poate conduce în mare parte folosindu-se doar pedala de accelerație. Fiindcă decelerarea intensă suplinește din nevoia de a se apăsa pedala de frână. Rezultatul este un condus mai puțin obositor în traficul aglomerat.
Eficiența propulsiei hibride
Electrificarea are două avantaje esențiale. Unul este faptul că pornirea din loc a mașinii se face electric. Deci silențios și fără vibrații, ceea ce face mai confortabil condusul în traficul bară la bară din oraș. Dar, totodată, motorul electric preia din sarcina celui care ardere internă. În acest mod este temperat consumul de benzină. Dacia creditează modelul Jogger HYBRID 140 cu un consum mixt de 4,8 – 4,9 l/100 km. Iar emisiile CO2 sunt de 108 – 110 g/km.
Dacia precizează că Dacia Jogger HYBRID 140 înregistrează autonomii care pot depăși chiar și 900 km (în ciclu mixt WLTP). Dacia estimează că Jogger HYBRID 140 poate parcurge în mod pur electric chiar și până la 80% din drumurile făcute în oraș. De altfel, șoferul poate activa modul de rulare ECO. Acesta favorizează utilizarea propulsiei electrice. Drept urmare, când se rulează în traficul urban consumul de combustibil poate fi cu până la 40% mai mic decât s-ar obține cu un motor cu ardere internă și un stil de condus asemănător.
Preț Dacia Jogger HYBRID 140
Dacia Jogger HYBRID 140 este propusă în variante cu 5 sau 7 locuri, cu versiuni de echipare Expression și Extreme.
Modelul cu 5 locuri și echipare Expression are prețuri care pornesc de la 23.750 de euro cu TVA inclus. Dacă se alege echiparea superioară Extreme prețurile încep de la 24.600 de euro cu TVA.
Pentru cei care doresc trei rânduri de scaune (cu loc pentru 7 persoane), Dacia Jogger HYBRID 140 este disponibilă în România de la 24.650 de euro, respectiv 25.500 de euro cu TVA, în funcție de nivelul de echipare ales.
În aceste prețuri este inclusă garanția bateriei din sistemul hibrid, care este de 8 ani sau 160.000 km (în funcție de ce limită este atinsă mai întâi).
Dotările standard ale modelului Jogger hibrid
O dotare standard care diferențiază Jogger-ul hibrid de cele cu alte motorizări este noul instrumentar de bord. Acesta integrează un ecran de 7 inch. Și afișează informații utile precum autonomia rămasă, nivelul de încărcare al bateriei, fluxul de energie al propulsiei etc..
Sistemul infotainment Media Display include ecranul tactil de 8 inch din centrul planșei de bord și sistem audio cu 4 difuzoare.
Tot standard sunt și frâna electrică, acționată de la un mic buton și cotiera dintre scaunele din față.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, Jogger-ul hibrid are airbag-uri frontale și laterale pentru șofer și pasagerul din față, precum și airbag-uri tip cortină pentru rândurile 1 și 2 de scaune. Punctele ISOFIX pentru fixarea scaunelor de copii sunt integrate în locurile laterale din rândul 2 de scaune.
Nu lipsesc ABS-ul, ESP-ul și sistemul de asistare la plecarea din rampă, precum și senzorii de proximitate acustici amplasați în partea din spate pentru asistarea manevrelor în marșarier. Lista de sisteme standard pentru asistarea condusului cuprinde cruise control-ul și sistem-ul care frânează automat mașina pentru evitarea sau atenuarea unei coliziuni frontale în mediul interurban. Alături de acestea e inclus și funcția de asistență la frânarea de urgență.
Dotările opționale pentru modelul de bază Dacia Jogger HYBRID 140
Pentru 300 de euro se poate alege și pentru Jogger hibrid cu echiparea de bază sistemul infotainment Media Nav. Acesta are tot ecran tactil de 8 inch, dar include sistem audio cu 6 difuzoare și pachet de hărți pentru sistemul de navigație.
Funcția de încălzire a scaunelor din față este o opțiune care costă 150 de euro. Iar sistemul de aer condiționat automat costă 200 de euro, în echiparea standard fiind oferit aer condiționat cu reglare manuală.
Pachetul Confort mai adaugă 200 de euro la preț, oferind cardul de acces în locul cheilor clasice pentru deblocarea și pornirea mașinii.
Iar gama de culori pentru caroserie include 4 opțiuni, pe lângă Arctic White, care este standard. Printre acestea este și noua nuanță Schiste Silver. Fiecare culoare opțională pentru caroserie costă 460 de euro.
Puteți selecta varianta preferată a modelului Dacia Jogger HYBRID 140 accesând configuratorul din site-ul oficial dacia.ro. Acolo sunt detaliate prețurile, dotările și specificațiile acestui model.
De asemenea, vă invităm să vă abonați la canalul nostru de You Tube, pentru a vedea teste cu toate noile modele din gama Dacia, precum electricul Spring și noul Duster, sau prezentările conceptelor Bigster și Manifesto.