Advertisement
STIRI — ianuarie 29, 2018 at 5:10 pm

Porsche, la a doua geneză electrică

by

Propulsia electrificată nu este parte doar din viitorul mărcii Porsche, ci chiar din însăși geneza acesteia.

258ab74b-4d15-40ea-a954-913d59220170_teaser_720x406x1_5

Constructorul german ne amintește că, în anul 1900 , Ferdinand Porsche a proiectat un vehicul cu propulsie electrică pentru Lohner Werke. Sistemul cuprindea motoare electrice care animau direct roțile de la o punte. Tot în anul 1900, tânărul Ferdinand Porsche a dezvoltat primul autovehicul de pasageri cu tracțiune integrală. Acesta avea propulsie hibridă, prin adăugarea unui motor pe benzină la motoarele electrice.

Acum ne aflăm în cursul unei noi transformări fundamentale în industria automobilistică, prin care propulsiile electrice și hibride vor înlocui motoarele care folosesc combustibil fosil. Iar Porsche fructifică din plin această nouă eră care ia amploare în ritm alert.

Anul acesta se împlinesc 7 decenii de la nașterea mărcii Porsche, prin lansarea în 1948 a modelului Type 356. Iar pentru a ilustra această boltă peste timp, constructorul ne oferă imagini inedite în care ne prezintă legendarul 356 alături de mașina care întruchipează viitorul mărcii, prototipul Mission E.

436d2d7d-6d34-4cab-8bbe-b0648b09add2_teaser_720x406x1_5

Versiunea de serie a lui Mission E va fi lansată pe piață până la finalul deceniului. Acest automobil cu 4 portiere și 4 uși va fi primul Porsche cu propulsie pur electrică. Conform producătorul, Mission E va oferi în varianta de serie o propulsie electrică de peste 600 CP, o autonomie ce depășește 500 km și un sprint 0-100 km/h de 3,5 secunde. Bateriile mașinii vor putea fi încărcate până la 80% în doar 15 minute. Porsche a investit în jur de 1 miliard de euro în proiectul Mission E și a creat în acest proces 1.200 de locuri de muncă doar la uzina din Zuffenhausen, unde va fi construită mașina.

668d3231-5534-4ce9-a307-e35543ced34f_teaser_700x395x1_5

Viitorul electric al mărcii Porsche are premise foarte bune dacă luăm în calcul succesul de proporții pe care îl înregistrează versiunea hibridă a gamei de modele Porsche Panamera. Circa 60% dintre toate modelele noii generații Panamera vândute în Europa au propulsie hibridă. În anumite țări procentele sunt și mai impresionante. Principalele piețe europene sunt Franța (70%), Austria (peste 80%), Finlanda (85%), Norvegia (90%) și Belgia (peste 90%).

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid livrează performanțe impresionante. Propulsia sa este compusă dintr-un V8 biturbo de 4 litri și un motor electric, resursele întregului sistem fiiind de 680 CP și 850 Nm. Panamera Turbo S E-Hybrid are o autonomie electrică de 50 km. În modul electric poate să atingă 140 km/h și să demareze de la 0 la 60 km/h în 6 secunde. Când ambele motoare își încordeaz mușchii, sprintul 0-100 km/h se execută în doar 3,4 secunde, iar viteza de top este de 310 km/h.

Citeste si...

Parmigiani Fleurier Bugatti Super Sport Sapphire – Spiritul Bugatti redat în aur și safir
Goodyear lansează noua anvelopă de iarnă dedicată SUV-urilor

Lasa un comentariu:

Comentarii