Advertisement
STIRI — noiembrie 14, 2014 at 8:34 am

Porsche Cayenne GTS – tuning de casă?

by

TN Porsche Cayenne GTS_1Aș minți dacă aș pune că sunt un fan al modelului Cayenne. Da, sunt de acord, este probabil cel mai sportiv model din clasa, dar asta tot nu înseamnă că trebuie să-l iubim. Iar acum, Porsche ne prezintă și versiunea GTS a noului Cayenne, un model care arată ca și cum ar fi fost “tunat”. Sau poate e doar culoarea vinovată pentru felul în care arată acestă nouă versiune a noului Porsche Cayenne?

Acronimul “GTS” își are rădăcinile înfipte în istoria mărcii Porsche și a fost folosit pentru prima data în cazul modelului 904 Carrera GTS, în anul 1963. Și dacă atunci Porsche încă nu fabrica SUV-uri sportive, nici limuzine cu motorizări diesel, acum o face. În mare parte datorită cerințelor de piață care îi obligă pe producătorii de mașini “sport” să aibă în gamă și modele de volum. Iar Cayenne poate fi modelul care a salvat marca Porsche de la un potențial faliment.

Inițialele "GTS" au fost introduse în 1963, odată cu apariția modelului 904 Carrera GTS.

Inițialele „GTS” au fost introduse în 1963, odată cu apariția modelului 904 Carrera GTS.

Noul Cayenne GTS are acum un motor de V6, bi-turbo, cu o cilindree de 3,6 litri. În comparație cu generația precedentă – echipată cu un V8 normal aspirat – noul Cayenne GTS are 20 de cai-putere în plus, oferind un maxim de 440 CP, în timp ce cuplul a crescut cu 85 Nm, ajungând acum la 600 Nm, iar consumul a scăzut cu până al 0,9 l/100 km. În aceste condiții, noul Cayenne GTS accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde sau, în cazul în care mașina este echipată cu pachetul opțional Sport Chrono, în 5,1 secunde și are o viteză maximă de 262 km/h.

Noul Porsche Cayenne GTS accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde și are o viteză maximă de 262 km/h.

Noul Porsche Cayenne GTS accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde și are o viteză maximă de 262 km/h.

Porsche spune că noul Cayenne GTS suportă accelerații laterale “fără precedent”, acest lucru datorându-se unei setări a sistemului Active Suspension Management înclinată spre sportivitate. Mașina are o gardă la sol cu 24 de mm mai scăzută decât a modelului “normal și, în cazul în care se optează pentru suspensia pneumatică opțională, garda la sol este cu 20 mm mai scăzută decât în mod normal. Sistemul de frânare este preluat de la Cayenne Turbo și vine cu discuri cu diamterul de 390 de mm pentru față și 358 de mm pentru spate.

Noul Cayenne GTS are o gardă la sol mai scăzută cu până la 24 de milimetri în comparația cu versiunea "normală"

Noul Cayenne GTS are o gardă la sol mai scăzută cu până la 24 de milimetri în comparația cu versiunea „normală”

La capitolul design, noul Porsche Cayenne GTS vine cu o serie de elemente care “sporesc aspectul dinamic”. Printre acestea, cele mai vizibile sunt eleronul, evazările pasajelor roților și jantele de 20 inch RS Spyder. Desigur, nici interiorul nu a fost uitat, astfel că inserțiile “GTS” sunt prezente, precum și tapițeria din Alcantara sau centurile de siguranță de culoare diferită.

Interiorul versiunii GTS este "special" și beneficiază de tapițerie customizată, dar și de alte elemente distinctive.

Interiorul versiunii GTS este „special” și beneficiază de tapițerie customizată, dar și de alte elemente distinctive.

 

Citeste si...

Ferrari J50 aniversează 50 de ani de la debutul mărcii italiene în Japonia
VIDEO: Lamborghini-ul Diablo făcut celebru de Jamiroquai își caută un nou proprietar

Lasa un comentariu:

Comentarii