Porsche 718 Boxster îmbină istoria cu tehnologiile moderne, marcând revenirea la soluția motoarelor cu patru cilindri.
Facelift-ul roadster-ului Porsche Boxster invocă legendarul model 718 din anii ’50-’60, care s-a impus în competiții de elită precum Targa Florio și Le Mans. Motorul boxer cu patru cilindri montat central a fost o soluție tehnică definitorie pentru 718. Iar pentru prima oară din anii ’60, Porsche reintroduce propulsoare boxer cu patru cilindri.
Drept urmare, cu ocazia facelift-ului Boxster este rebotezat 718 Boxster și este oferit în două versiuni de motorizare. Modelul de bază are un propulsor cu patru cilindri turbo de 2 litri care dezvoltă 300 CP și 380 Nm. Iar alternativa mai performantă este Porsche 718 Boxster S, animată de un propulsor cu patru cilindri de 2,5 litri, care are turbină cu geometrie variabilă și produce 350 CP și 420 Nm. Deși sunt mai puternice și mai performante, noile motoare consumă cu 13% mai puțin combustibil decât cele ale modelelor anterioare.
Pe lângă cutia de viteze manuală cu șase trepte se oferă și transmisia PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe). Ca și în cazul lui 911, 718 Boxster poate fi dotat cu pachetul Sport Chrono. Acesta include programul Individual care permite selectarea a trei moduri pentru comportamentul dinamic al mașinii: Normal, Sport și Sport Plus. O “jucărie” pe placul celor care vor să se simtă ca la volanul unei mașini de competiții este butonul Sport Response din centrul comutatorului de la care se selectează programul de condus. Acest comutator este ancorat de butucul volanului. Funcția Sport Response este disponibilă pentru versiunile cu PDK și permite șoferului să configureze răspunsul motorului și al transmisiei PDK.
Această funcție este exemplificată în videoclipul de prezentare publicat de Porsche.
Dotate cu PDK și pachet Sport Chrono, 718 Boxster sprintează de 0 la 100 km/h în 4,7 secunde, iar variant S în 4,2 secunde. Vitezele maxime sunt de 275 km/h, respectiv 285 km/h. Iar consumul mediu este de 6,9 l/100 km pentru 718 Boxster și 7,3 l/100 km pentru 718 Boxster S, când sunt echipate cu PDK.
Opțional, roadster-ul poate fi dotat cu sistemul de control activ al suspensiilor (PASM), care coboară garda la sol cu 10 mm. Pentru 718 Boxster S se poate alege și șasiul sport cu PASM, care reduce garda la sol cu 20 mm. Sistemul de direcție a fost recalibrat, astfel că este cu 10% mai precis.
Estetic, Porsche 718 Boxster preia din reperele de design ale supersportivei 918 Spyder, asemănarea fiind evidentă în special datorită farurilor bi-xenon care integrează și câte patru LED-uri. Prizele de aer din spoilerul față, cât și cele din spatele portierelor au decupaje mai ample, care accentuează aspectul sportiv al mașinii. În partea din spate se remarcă noul design al stopurilor cu LED și inscripția Porsche de sub eleron.
La interior planșa de bord include sistemul multimedia cu ecran tactil Porsche Communication Management, care oferă conectivitate cu telefonul și cu sistemul audio Sound Package Plus de 110 W. Lista de opționale include modulul de navigație, care poate fi operat și prin comenzi verbale, precum și modulul Connect Plus, un pachet de servicii online extinse.
Noul model va fi lansat în piața din Europa în 30 aprilie cu prețuri ce pornesc de la 53.646 euro (TVA inclus) pentru 718 Boxster și 66.141 euro pentru 718 Boxster S.