Advertisement
STIRI — februarie 19, 2016 at 12:28 pm

Pagani Huayra BC – Cea mai rapidă Huayra este dedicată primului client Pagani

by

Pagani Huayra BC este un tribut atât pentru primul client Pagani, cât și pentru soluțiile tehnice ale supersportivelor clasice, neadoptând o propulsie hibridă.

_PAC0612_Go
Horacio Pagani a știut mereu să atingă o coardă sensibilă prin designul și performanțele supersportivelor care îi poartă numele. După visceralul Zonda, a urmat Huayra, care a păstrat caracterul pur dar într-o abordare estetică demnă de o a sta alături de sculpturi celebre. Designul lui Huayra Coupe are acea aura atemporală pe care o admirăm la cele mai celebre supersportive din istoria automobilismului.
Iar acum, Horacio Pagani ne prezintă o interpretare mai radicală, numită Huayra BC, care are veleități de mașină de circuit de cel mai înalt rang. Dar după cum spuneam și la început, Pagani știe să se adreseze pasionaților, fiindcă și el este făcut din același aluat. Astfel, a ales ca Huayra BC să poarte inițialele lui Benny Caiola, cel care a fost primul client al lui Pagani Automobili.


Puriștii vor aprecia și faptul că Pagani nu a recurs la propulsii hibride pentru a spori performanțele lui Huayra. Inginerul argentinian ne explică în comunicatul de presă că după cercetări serioase a decis să nu urmeze calea supercar-urilor hibride lansate în ultimii ani. Desigur, este vorba despre McLaren P1, Porsche 918 Spyder sau LaFerrari. În schimb, Pagani a pus accent pe reducerea greutății, perfecționarea aerodinamicii și adoptarea tehnologiilor rodate în motorsportul de cel mai înalt calibru.
Inima lui Huayra BC este un motor V12 bi-turbo dezvoltat de Mercedes-AMG special pentru Pagani. Are 5.980 cmc, dezvoltă aproape 789 CP și un cuplu de 1.098 Nm și respectă normele Euro 6 și CARB. Specificațiile finale ale motorului urmează a fi publicate de Pagani, moment în care probabil vom afla și cifre despre demaraj și viteză de top. Este de așteptat o accelerație 0-100 km/h sub cele 3,3 secunde care îi sunt necesare lui Huayra Coupe. Pagani promite că exaltarea celui de la volan va fi asigurată inclusiv de timbrul mai proeminent al noului sistem de evacuare cu elemente din titan.

_PAC0943_Go_Aperta
Un avantaj important al versiunii BC este transmisia cu 7 trepte și acționare electro-hidraulică dezvoltată Xtrac. Aceasta are elemente din fibră de carbon, un program de control al ambreiajului recalibrat și funcționează împreună cu diferențial electronic activ, capabil să reziste solicitărilor extreme din timpul rulării pe circuit. Greutatea transmisiei, incluzând și diferențialul, este cu 40% mai mică decât a unei cutii de viteze cu ambreiaj dublu, iar poziționarea sa a fost apropiată de centrul de greutate al mașinii.
Pagani Huayra BC cântărește 1.218 kg, spre deosebire de cele 1.350 kg ale lui Huayra Coupe. Una dintre soluțiile care au redus greutatea a fost reproiectarea suspensiilor. Componentele lor sunt produse din HiForg, un aliaj de aluminiu foarte ușor și rezistent folosit în industria aeronautică. Drept urmare, suspensiile sunt cu 25% mai ușoare decât ale lui Huayra Coupe.
Esențiale pentru o mașină de circuit sunt și frânele. Brembo a creat frâne speciale cu discuri a căror compoziție este din ceramică și carbon. Etrierele au masă redusă și rezistă la solicitări repetate pe circuit. Și frâna de mână mecanică a fost fost înlocuită cu una electrică, tot din considerente de greutate.
Pirelli a creat o versiune a anvelopelor P Zero Corsa dedicată lui Huayra BC, care au o compoziție cu polimeri cu greutate moleculară ridicată. Anvelopele P Zero Corsa au și geometrie și striații inspirate din cele ale slick-urilor folosite în Formula 1. Dar exclusiv pentru circuit, Pagani Huayra BC este echipată cu anvelope Pirelli P Zero Trofeo R. Aceste cauciucuri ajută mașina să ajungă la accelerații laterale de până la 2G.

_PAC1050_Go
Tot pentru un comportament dinamic adecvat circuitului a fost recalibrat și sistemul ESP creat de Bosch, care acum are și modul de funcționare Track, pe lângă Comfort și Sport.
Nu în cele din urmă, chiar dacă designul superb al lui Huayra nu a fost schimbat, versiunea BC nu împarte decât plafonul cu modelul coupe standard. Restul panourilor de caroserie au fost remodelate pentru eficiență aerodinamică superioară.
Doar 20 de exemplare Pagani Huayra BC vor fi construite. Și, chiar dacă fiecare prețul mașinii este de circa 2,3 milioane de euro, toate exemplarele și-au găsit deja clienți.

Citeste si...

Lamborghini Urus – Topul zvonurilor despre SUV-ul mărcii italiene
Aston Martin DB11 – De nota 11

Lasa un comentariu:

Comentarii