Advertisement
STIRI — ianuarie 27, 2016 at 5:02 pm

Opel GT – Conceptul care reaprinde speranța pentru un nou coupe de serie

by

Opel GT este conceptul care indică noua estetică sculpturală a mărcii germane și dovedește pofta constructorului de a face mașini care exprimă pasiune.

Opel GT Concept

Opel își reaprinde spiritul pasional și prezintă conceptul GT, un coupe care va fi expus în premieră mondială la cea de-a 86-a ediţie a Salonului Auto Internaţional de la Geneva (3 – 13 martie 2016).

„Cu Conceptul Opel GT trecem la etapa următoare, pentru a oferi şi mai multă emoţie şi plăcere de a conduce. Conceptul Opel GT demonstrează ce reprezintă Opel în momentul de faţă. Suntem încrezători, ambiţioşi, inovatori şi cu fiecare autovehicul dorim să câştigăm şi mai mulţi clienţi”, a declarat CEO-ul Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann.

Cu certitudine Opel GT este un automobil fascinant, nu doar datorită siluetei zvelte de coupe și liniilor curate. În ultimii ani au devenit mai rare conceptele care se desprind cu adevărat de convențiile automobilelor produse în serie. În schimb, Opel GT încorporează soluții sofisticate, prea puțin plauzibile pentru intrarea în producție, cel puțin la acest moment.

Dar tocmai asta îl face interesant. Este cu adevărat un concept de design. Forma generală este simplă, urmând formatul de coupe cu capotă lungă și cabină împinsă cât mai spre spate, asemeni lui Experimental GT, primul concept creat de un producător de automobile european. Experimental GT a fost dezvăluit în 1965 și a devenit legendarul model de serie Opel GT (1968-1973). Dacă la acea vreme Opel GT a preluat în mare parte designul lui Experimental GT, conceptul GT din 2016 are elemente care ar fi dificil sau prea costisitor de implementat într-o mașină omologată pentru șosea.

Opel-GT-Concept-298986

Geamurile laterale sunt practic integrate în portiere, tranziția dintre tablă și geam fiind imperceptibilă. De asemenea, portierele se deschid electric la atingerea unui touchpad încorporat în dunga roșie care urcă pe profilul plafonului. Iar decupajul portierelor include o parte din pasajul roților față și pivotează spre interiorul caroseriei, ceea ce facilitează deschiderea ușilor în spații înguste.

În contextul acestor idei, par deja comune celelalte detalii, precum plafonul panoramic sau camerele video care iau rolul oglinzilor retrovizoare și proiectează imaginile pe ecrane încorporate în bord.

Farurile sunt o evoluție a sistemului Opel IntelliLux de iluminare adaptivă cu matrice LED, care este deja disponibil pe noua generație a modelului compact Astra.

Există și două elemente de design care fac trimitere la vehicule marcante din istoria Opel. Astfel, conceptul GT are țevile de eșapament plasate central în spoilerul spate, la fel ca în cazul lui Experimental GT, iar anvelopele față de culoare roșie sunt inspirate de motocicleta Opel Motoclub 500 din 1928, care avea ambele cauciucuri roșii.

Nu în cele din urmă, Opel GT trezește pofta de condus nu doar prin design, ci și prin configurația tehnică.

La fel ca și la primul model Opel GT de acum aproape 50 de ani, sau ca și un Chevrolet Corvette, ambele produse de GM, noul concept are tracțiunea pe puntea spate și motorul amplasat central față într-o poziție joasă. Este un șablon clasic de mașină sport. Și fiindcă prototipul cântărește mai puțin de 1 tonă, s-a ales propulsorul turbo de 1 litru cu 3 cilindri, regăsit la Adam, Corsa și Astra. Acesta dezvoltă 145 CP și 205 Nm, resurse controlate printr-o cutie de viteze secvențială cu șase trepte și un diferențial mecanic. Ca urmare, sprintul 0-100 km/h se efectuează în mai puțin de 8 secunde, iar viteza de top este 215 km/h.

Opel-GT-Concept-298969

Carisma lui Opel GT este indiscutabilă, ceea ce face cu atât mai arzătoare întrebarea evidentă: Va produce Opel o versiune de serie a acestei mașini?

Marca germană nu a oferit nici o confirmare, dar dacă ar fi să se întâmple ne imaginăm că se renunță la ușile extravagante și se reduce mașina la ceea ce este în esență, adică un coupe mic și necomplicat. Însă problema este că în prezent Opel nu are o platformă cu tracțiune spate. Construirea unei platforme pentru acest model ar fi costisitoare, ceea ce înseamnă că producerea mașinii ar putea fi mai plauzibilă doar prin intermediul unui parteneriat cu alt constructor. De altfel, în trecut Opel a preluat platforme de la Lotus și Pontiac pentru a construi roadsterele Speedster și GT.

Dacă speranțele unui model de serie par deșarte pentru moment, măcar un lucru este clar și îmbucurător: Opel vrea ca mașinile sale să exprime mai multă pasiune.

Citeste si...

Hyundai i20 Active a fost lansat în România
Viitorul văzut de Bentley: Afișaje digitale suprapuse pe lemn, pentru „generația conectată”

Lasa un comentariu:

Comentarii