Advertisement
STIRI — martie 28, 2018 at 12:27 pm

Noul Volkswagen Touareg – Mai premium și versatil

by

Primele două generații Volkswagen Touareg s-au bucurat de o popularitate deosebită, viind produse în aproximativ 1 milion de exemplare. Acum, a treia generație, propune standarde tehnologice și de rafinament care îi permit să privească de la nivel aproape egal modelele SUV din segmentul premium.

Der neue Volkswagen Touareg

Am văzut mașina pe viu în data de 23 martie, când a fost dezvăluită la Salonul Internațional de Automobile București la doar câteva ore după premiera găzduită în Beijing. Și, într-adevăr, noul Touareg are o aură premium mult mai evidentă decât în cazul generațiilor precedente. Exteriorul este impunător, cu o grilă frontală în stil cascadă, ornată cu multe elemente cromate. Este oferită și versiunea cu look sportiv R-Line, caz în care elementele cromate sunt înlocuite de unele de culoare neagră, iar decupajele, precum cele din din spoilerul frontal, sunt de dimensiuni mai mari.

Interiorul aduce un plus calitativ și tehnologic lăudabil. Panoul de bord numit Innovision Cockpit este format din două ecrane. Cel din spatele volanului are diagonală de 12 inch, în timp ce ecranul secundar amplasat spre centrul planșei de bord are 12 inch sau 15 inch (dacă se optează pentru sistemul de top Discover Premium Infotainment). Nu lipsește head-up display-ul, a cărei proiecție pe pariz acoperă 217 x 88 mm.

Scaunele frontale pot avea opțional funcția de masaj pneumatic, cu 8 programe de masaj. Ambianța destinsă din habitaclul spațios este completată de luminile ambientale, cu 30 de culori, și plafonul panoramic de sticlă, care este retractabil și are dimensiuni impresionante (1.270 mm lungime și 825 mm lățime). Și calitatea sistemului audio contribuie la atmosfera din habitaclu. Opțional se poate comanda sistemul Dynaudio, care are un amplificatory Dolby 7.1 de 730 W și 14 difuzoare.

Der neue Volkswagen Touareg

Portbagajul noului Touareg este cu 113 litri mai încăpător decât al generației anterioare, ajungând la impresionantul volum de 810 litri. Bancheta spate poate glisa înainte și înapoi pe o distanță de 160 mm, ceea ce sporește considerabil spațiul la nivelul genunchilor. De asemenea, spătarele banchetei pot fi înclinate în 3 stadii, cu până la 21 de grade.

Noul Volkswagen Touareg aduce o evoluție serioasă și în ceea ce privește sistemele de asistare a condusului. Sistemul Traffic Jam Assist include funcția Roadwork Lane Assist, ceea ce oferă mașinii abilități de condus semi-autonom până la 60 km/h. Mașina detectează obstacolele aflate înainte, inclusiv pietoni și are funcția de frânare automată. De asemenea, își corectează direcția pentru a rămâne între marcajele benzii de rulare. Sistemul Emergency Assist preia controlul cu aceste funcții în cazul în care șoferul nu mai controlează mașina, așa cum se poate întâmpla din cauza unor urgențe medicale.

Există un sistem inteligent de asistare a manevrelor atunci când Touareg tractează o rulotă. Și este oferit un sistem de efectuare semi-autonomă a manevrelor de parcare.

O noutate pentru Volkswagen Touareg este sistemul Night Vision. Acesta filosește o cameră video cu infraroșu pentru a detecta pe timp de noapte ființe, de la animale la oameni. Șoferul este alertat prin intermediul imaginilor afișate în cockpit-ul digital. Sistemul Night Vision lucrează și împreună cu noile faruri IQ Light – LED matrix (cu câte 128 de LED-uri la fiecare far), care trimit un flash de lumină către animalul sau pietonul detectat. Totodată, frânele și sistemul Brake Assist sunt pregătite să intervină cu eficiență maximă.

O altă funcție inteligentă este cea care nu doar alertează șoferul, ci și frânează automat dacă există posibilitatea unui impact atunci când Touareg face o manevră în marșarier, cum ar fi ieșirea dintr-un spațiu de parcare. Acest sistem completează camera video pentru marșarier.

Referitor la motorizări, Volkswagen anunță că noul Touareg va fi disponibil în Europa pentru început cu două diesel-uri V6 cu 231 Cp și 500 Nm, respectiv 286 CP și 600 CP. Vor urma un propulsor V6 pe benzină, de 340 CP și 450 Nm, și un V8 diesel de 421 CP și 900 Nm.

Pentru început Touareg va fi oferit doar în China și cu propulsie plug-in hybrid de 367 CP.

Der neue Volkswagen Touareg

Touareg va fi echipat standard cu sistem de tracțiune integrală 4MOTION. Acesta are diferențial central blocabil și poate transmite până la 70% din cuplu către puntea față și 80% către roțile din spate. Transmisia standard este o cutie de viteze automată cu 8 trepte, care poate transfera până la 1.000 Nm.

Prin sistemul 4MOTION Active Control, șoferul poate alege diverse moduri de rulare, cu reglaje diferite. În funcție de nivelul de echipare, șoferul poate ajusta răspunsul cutiei de viteze, direcției, suspensiilor cu perne de aer la toate roțile, cruise controlului adaptiv și aerului condiționat.

A treia generație Volkswagen Touareg poate fi echipată și cu un pachet Off Road, care include scuturi suplimentare sub mașină sau pentru diverse elemente (bateria de 12V, rezervor, radiator), cârlige de tractare față/spate, protecție împotriva pietrelor și rezervor cu capacitate crescută de la 75 la 90 de litri.

Un exemplar camuflat al noului Touareg a fost condus 16.500 km de la uzina din Slovacia (Bratislava), unde este produs, până la locația premierei din China, tocmai pentru a demonstra că nu este doar un SUV mare, ci și un vehicul robust, capabil să traverseze condiții de rulare dure și diverse. A străbătut 11 țări în 21 de zile.

Suspensiile pneumatice opționale, cu amortizare controlată electronic sunt un mare atuu în acest sens. Pernele de aer nu sunt influențate de temperaturile de afară, sau de presiune aerului, și oferă standard două moduri de reglaj (Normal și Comfort). Adițional există modul Off Road, care ridică suspensiile cu 25 mm și modul Special Off Road, care ridică garda cu 70 mm. La ținuta de drum dinamică contribuie barele anti ruliu controlate electro-mecanic și faptul că toate cele 4 roți sunt direcționabile (dotare opțională). La viteze de până la 37 km/h roțile spate virează în sens opus față de roțile anterioare, iar peste 37 km/h virează toate roțile în aceeași direcție. La viteze peste 120 km/h garda coboară între 15 și 25 mm. Acesta este modul Low. Iar pentru a ajuta la încărcarea portbagajului, există modul Loading, care coboară garda cu 40 mm.

Citeste si...

Un Mercedes-Benz 350 SL care i-a aparținut lui Ceaușescu a fost licitat cu aproape 50.000 de euro
VIDEO: Arnold Schwarzenegger ajută Kreisel Electric să dezvolte un Mercedes-Benz Clasa G electric

Lasa un comentariu:

Comentarii