Advertisement
STIRI — ianuarie 24, 2018 at 11:18 am

Noul Mercedes-Benz Clasa G este disponibil în România de la 107.451 euro

by

După ce a fost prezentat în premieră la salonul auto de la Detroit din ianuarie 2018, noul Mercedes-Benz Clasa G va fi oferit și pe piața din România din luna iunie.

Pentru început, Mercedes-Benz Clasa G va fi propus într-o singură motorizare, G 500, cu propulsor V8. Noul motor biturbo de 4 litri este creditat cu un consum mediu de 12,3 l/100 km și livrează 422 CP (310 kW) și un cuplu maxim de 610 Nm (între 2.000 și 4.750 rpm).  Motorul V8 este cuplat la cutia de viteze automată 9G-TRONIC cu 9 trepte și convertizor de cuplu. Aceasta a fost adaptată pentru a asigura standardele de performanțe în off-road pentru care Clasa G este legendară. De altfel, noul model are o gardă la sol de 241 mm, poate trece prin vaduri de 700 mm adâncime, dispune de trei diferențiale blocabile 100%, o tracțiune integrală inteligentă, reductor și, nu în ultimul rând, de G-Mode, un mod care “adaptează amortizarea reglabilă a șasiului și a direcției precum și caracteristica de accelerare și evită schimbările inutile de viteze” pentru un comportament optim în off-road, după cum explică Mercedes-Benz.

W463_19_v01_34_back_plate_NUM_eciRGB

Ca și modelul lansat în 1979, noul Mercedes-Benz Clasa G are caroseria montată pe șasiu separat, o caracteristică a modelelor off-road pure. În noua evoluție a crescut foarte mult calitățile de SUV, în sensul că G-ul are o ținută de drum mai rafinată pe șosea. „Noua suspensie este rezultatul colaborării dintre Mercedes-Benz G GmbH și Mercedes-AMG GmbH. Rezultatul este o suspensie independentă cu dublă articulație la nivelul punții față în combinație cu o punte rigidă pe spate” – detaliază constructorul. Totodată, noul G dispune și de un sistem de amortizare adaptivă (Adaptive Damping System) și de sistemul DYNAMIC SELECT care permite șoferului să aleagăîntre mai multe moduri de reglare a caracteristicilor autovehicului, de la motor și transmisie, până la suspensie, direcție și sisteme de asistență. În plus, adoptarea unui sistem de direcție electro-mecanică cu cremalieră și pinion a făcut posibilă integrarea unor sisteme de asistență la conducere precum Parking Assist.

Die neue Mercedes-Benz G-Klasse: Exklusiver Innenraum: Die G-Klasse modern interpretiert

Dacă exteriorul mașinii păstrează toate elementele inconfundabile de design, introduse de primul G, habitaclul a trecut printr-o transformare impresionantă, care aduce rafinament, calitate, materiale și sisteme infotainment preluate de la limuzinele Clasa E și S.

CLICK AICI pentru o prezentare mai detaliată a noului Mercedes-Benz Clasa G, pe care am publicat-o la momentul debutului de la Detroit.

Making Of: Momentaufnahme mit jungem Zuschauer während der Fotoproduktion. Mit der weltweit größten Installation aus Kunstharz rückt Mercedes-Benz die Weltpremiere der neuen G-Klasse am 14. Januar 2018 in den Fokus der North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. Copyright Daimler AG, photo by: Hans Starck  Making Of: Snapshot with a young viewer during the photo production. With the world's largest installation made of synthetic resin, Mercedes-Benz will focus on the world premiere of the new G-Class on 14 January 2018 at the North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit. Copyright Daimler AG, photo by: Hans Starck

Totodată, Mercedes-Benz ne oferă și un scurt istoric al evoluției modelului Clasa G:

Clasa G este modelul de vârf în materie de vehicule off-road de lux. Nu doar că acesta este autoturismul de serie cu cel mai lung palmares de producție în serie din istoria Mercedes-Benz, dar și strămoșul tuturor SUV-urilor care poartă steaua Mercedes-Benz – moștenirea fiind totodată motivul pentru care toate modelele off-road ale Mercedes-Benz au litera G inclusă în denumire.

Ce a început în 1972 ca un acord de colaborare între Daimler-Benz AG și Steyr-Daimler-Puch în orașul austriac Graz, este astăzi o poveste plină de superlative și recorduri semnificative. Încă de la primul concept, Clasa G a fost un autoturism unic. Echipa a proiectat un vehicul impresionant din punct de vedere al capabilităților off-road, dar în același timp atrăgător pentru clienții interesați de un vehicul sigur și complet echipat, potrivit pentru utilizarea în scopuri recreaționale. Tracțiunea integrală și diferențialele 100% blocabile au fost de asemenea parte a caracteristicilor Clasa G încă de la prima versiune, similar șasiului tip scară.

La momentul lansării sale pe piață, în primăvara anului 1979, Clasa G a fost disponibil cu 4 motorizări diferite, ce produceau între 72 CP (53 kW) și 156 CP (115 kW). Clienții aveau, totodată, opțiunea unei variante de caroserie decapotabilă cu ampatament scurt, cât și modele cu caroseria tip break, cu ampatament scurt sau lung. În 1989, vehiculele din modelul de serie 463 au marcat începutul unui proces evoluționar al autoturismului de teren care nu s-a rezumat niciodată doar la actualizarea la standardul tehnologic la nivelul industriei. Această evoluție a adus, totodată, o creștere constantă a bazei de împătimiți și pasionați ai Clasa G, subliniind caracterul de vehicul exclusivist potrivit oricărei utilizări. De asemenea, începând cu 1993, vehiculul a primit o denumire oficială: Clasa G.

Modelele Clasa G utilizate pentru “Papamobil” sunt recunoscute la nivel internațional. Modelul Mercedes-Benz 230 G, vopsit în culoarea sidef și cu elemente speciale, transparente, ale caroseriei, l-a acompaniat pe Papa Ioan Paul al 2-lea în nenumărate călătorii începând cu anul 1980.

A 25-a aniversare a Clasa G a fost marcată de apariția pe piață a unui model deosebit, perfecționat de Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Motorul său puternic în 8 cilindri (putere de 476 CP/350 kW, cuplu de 700Nm) i-a conferit autoturismului de teren un nivel de performanță fără precedent, demonstrând totodată potențialul fantastic al Clasei G.

Modelul G 500 4×4² din 2015 a adăugat în ecuație finisajele de lux la interior, cât și o gardă la sol de 45cm, baza unor performanțe off-road formidabile. Începând cu 2015, gama designo manufaktur a oferit clienților opțiunea de a-și personaliza complet „G-ul” – utilizând variante exclusive de echipare combinate perfect.

Datorită Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, legendarul Clasa G s-a reinventat în 2017. Prin excelentul motor V12 (consum mixt carburant: 17,0 l/100km, nivel emisii CO2: 397g/km), axele portale, acoperișul textil acționat electric și decorațiunile exclusiviste ale compartimentului posterior, acest vehicul all-terrain super-special, a cărui producție este limitată la 99 unități, îndeplinește așteptările celor mai exigenți clienți, fiind probabil cea mai exclusivistă formă a plăcerii resimțite la rularea cu plafonul coborât.

Vara lui 2017 a adus totodată marcarea bornei celui de-al 300.000-lea Clasa G produs în Graz – un Mercedes-Benz G 500 in designo de culoarea Mauritius blue, cu scaune de piele și cusături de culoarea albă (consum mixt carburant: 12,3l/100km, nivel emisii CO2: 289 g/km). Echipat cu o gamă largă de trăsături off-road, incluzând anvelopele all-terrain montate pe jantele de culoare neagră cu diametrul de 16 inch și sistemul de bare transversale de pe plafon, vehiculul aniversar s-a îmbarcat în noi aventuri în această vară. Fanii Clasei G din jurul lumii au determinat specificațiile noului model, votând pentru dotările și decorațiunile favorite pe pagina oficială de Facebook a Clasei G. Aventurile și deplasările viitoare ale modelului Clasa G cu numărul 300.000 pot fi urmărite pe rețelele sociale.

Citeste si...

Pagani Huayra Roadster – Mai mult o operă de artă decât o mașină
VIDEO: Rolls-Royce Cullinan. Adică Rolls-Royce-ul SUV-urilor

Lasa un comentariu:

Comentarii