Noul Mercedes-Benz Clasa G a debutat sa Salonul Auto din Detroit. Lansarea sa este programată pentru iunie 2018.
De la debutul din 1979, Mercedes-Benz Clasa G a fost actualizat continuu, dar fără să renunțe la specificațiile de off-roader desăvârșit , ori la designul exterior care a devenit iconic. Și noua Clasa G păstrează aceste elemente stilistice inconfundabile. Sunt regăsite aceleași forme angulare, precum și detaliile tipice, cum ar fi banda de protecție care traversează lateralul caroseriei, stopurile proeminente, roata de rezervă ancorată de hayon, balamalele portierelor lăsate la vedere. Mercedes-Benz spune că a fost păstrat inclusiv sunetul metalic care se aude când închizi portierele. Este unul dintre detaliile apreciate de clienții Clasei G și un aspect care te cucerește de la primul contact cu mașina, după cum am descoperit și noi în timpul testului cu actualul Mercedes-Benz Clasa G.
Practic, inginerii și designerii Mercedes-Benz au avut ca prioritate păstrarea esenței acestei mașini, atât tehnic, când și estetic. Și au reușit acest lucru, adăugând totodată tehnologii moderne de siguranță, infotainment și confort, precum și o suspensie nouă, care îi oferă acestui off-roader o ținută de drum în ton cu standardele SUV-urilor moderne. Aspectul modernizat este reflectat și de adoptarea farurilor cu tehnologie LED.
Mercedes-Benz este mai impunător ca niciodată, fiind cu 53 mm mai lung și cu 121 mm mai lat. Iar interiorul oferă mai mult spațiu și tehnologii infotainment și de confort preluate de la modelele Clasa e și Clasa S. CLICK AICI pentru a citi prezentarea detaliată a interiorului noului Clasa G.
În cele ce urmează ne vom concentra pe informațiile oficiale despre partea tehnică și abilitățile în teren greu cu care se laudă G-ul. În buna sa tradiție păstrează șasiul separat, trei diferențiale blocabile 100% și reductorul. Dar suspensia este nouă, fiind dezvoltată în cadurl unei colaborări între inginerii Mercedes-Benz G GmbH și cei ai diviziei Mercedes-AMG GmbH. Rezultatul a fost o suspensie independentă pe puntea față și o punte rigidă pe spate. Suspensia față a fost conectată direct la șasiu. Garda la sol la puntea față este de 270 mm, iar între punți de 241 mm (+6%). Noul G poate traversa acum ape și noroaie adânci de 70 cm, cu 10 cm mai mult decât modelul pe care îl înlocuiește. Unghiul de atac este de 31 de grade (+ 1 grad), iar cel de degajare de 30 de grade.
Abilitățile impresionante în off-road au fost dezvoltate în paralel cu cele dinamice etalate pe șosea. Sistemul DYNAMIC SELECT permite șoferului să aleagă între 5 moduri de rulare, care ajustează răspunsul motorului, transmisiei, suspensiilor, direcției și sistemelor de asistare. Opțional, Mercedes-Benz Clasa G poate fi echipat cu amortizoare adaptive.
De asemenea, Clasa G se va adapta singur la condițiile de rulare în off-road. Mai exact, va comuta automat în G-Mode, deîndată ce este activat unul dintre cele trei diferențiale, ori când este folosit modul LOW RANGE al reductorului de trepte. G-Mode adaptează răspunsul suspensiilor, direcției și accelerației pentru rulare în teren dificil.
În off-road, sau în aglomerația urbană este de ajutor și rețeaua de camere video, care oferă inclusiv o vedere de sus împrejurul mașinii. În teren greu, șoferul are drept repere și informațiile afișate despre unghiurile pantelor, unghiul de bracaj, indicațiile busolei etc.
Reglajele șasiului oferă mai multă agilitate și pe șosea. Iar în acest sens ajută și faptul că noul Mercedes-Benz Clasa G este cu până la 170 kg mai ușor decât modelul pe care îl înlocuiește. S-a obținut această reducere semnificativă a maselor prin folosirea de oțeluri cu rigiditate crescută dar și a aluminiului, material din care sunt fabricate portierele, aripile și capota. În plus, a fost adaptat și procesul de construire, care are loc la uzina Magna Steyr, din Austria. Iar dieta la care a fost supus G-ul nu a adus doar beneficiul unei greutăți reduse, ci și creșterea rigidității torsionale cu circa 55%, pentru structură, caroserie și punctele de prindere ale acesteia.
Mercedes-Benz subliniază că noul sistem de direcție al Clasei G oferă sportivitate pe șosea și feedback-ul și controlul necesar în off-road. Concret, G-ul a primit un sistem de direcție electromecanic, ceea ce îl face mai ușor de manevrat decât cu o direcție hidraulică. Totodată, sistemul de direcție electromecanic a permis implementarea unor sisteme de asistare a condusului precum cel care asistă manevrele de parcare. Iar în funcție de modul de rulare selectat, direcția oferă una dintre cele trei reglaje: Comfort, Sport și Off-Road.
Pentru început, noul Mercedes-Benz Clasa G va fi oferit cu motorul V8 pe benzină, de 4,0 litri, care dezvoltă 422 CP și 610 Nm, strunți printr-o cutie de viteze automată 9G-TRONIC, cu convertor de cuplu. Această cutie de viteze cu 9 trepte a fost adaptată pentru performanțe în off-road. În această configurație, modelul G 500 este creditat cu un consum mediu de 11,1 l/100 km.