Advertisement
STIRI — martie 9, 2016 at 2:15 pm

Noul Mercedes-Benz Clasa E este disponibil în România

by

Noul Mercedes-Benz Clasa E a fost prezentat astăzi și în România, iar prețul de pornire pentru sedanul de clasă medie este de 47.514 euro, cu TVA inclus, pentru versiunea E 200.

Dacă la capitolul design exterior noul Mercedes-Benz Clasa E nu aduce aproape nimic diferit față de Clasa C și Clasa S, păstrând liniile de design care au devenit deja obișnuiță pentru producătorul german, în cazul designului interior și al tehnologiilor incluse la bord, noua Clasă E propune câteva lucruri interesante.

Despre noul Mercedes-Benz Clasa E am scris deja destul de multe materiale și l-am comparat cu doi dintre rivalii săi principali într-un comparativ foto între Clasa E, Volvo S90 și Jaguar XF, în timp ce informațiile esențiale despre noul model pot fi regăsite și în materialul ce a urmat prezentării oficiale. Poate cel mai important aspect pentru potențialii clienți este designul interior al noului Mercedes-Benz Clasa E, alături, desigur, de noile sisteme de asistență pentru șofer.

Noul Mercedes-Benz Clasa E

Noul Mercedes-Benz Clasa E oferă în premieră pentru un model de serie butoane de comandă cu tehnologie touch (Touch Controls) amplasate pe volan. Cu o funcționalitate similară cu cea a ecranului unui smartphone, „butoanele tactile” răspund precis unor mișcări de glisare orizontale sau verticale, permițând controlul asupra sistemului multimedia fără a lua mâna de pe volan. Astfel, motto-ul „mâinile pe volan, atenția la drum” este respectat, iar atenția șoferului nu este atrasă de la carosabil. Comenzile suplimentare ale sistemului multimedia sunt oferite sub forma sistemului de control vocal LINGUATRONIC, a unui touchpad și a unui controller amplasate în consola centrală, care au posibilitatea de a recunoaște chiar și scrisul de mână. De asemenea, sunt disponibile butoane cu acces direct pentru controlul diverselor funcții precum sistemul de aer condiționat pentru activarea sau dezactivarea oportună a sistemelor de asistență a șoferului.

Noul Mercedes-Benz Clasa E

În momentul lansării, noul Mercedes-Benz Clasa E este disponibil în patru versiuni de motorizare. Propulsorul pe benzină ce echipează versiunea E 200 este unul de 2,0 litri, supraalimentat, cu patru cilindri în linie, a cărui putere maximă este 184 CP și care dezvoltă un moment motor de 300 Nm, sprintul 0-100 km/h durând 7,7 secunde. Următoarea versiune de motorizare, E 220 d, este propulsată de un motor diesel, tot cu patru cilindri, ce dezvoltă 195 CP și 400 Nm, pentru un sprint 0-100 km/h în 7,3 secunde și promite un consum mixt de 3,9 l/100 km. Versiunea E 350 d are sub capotă un diesel de 3,0 litri care dezvoltă 258 CP și 620 Nm, motiv pentru care sprintul 0-100 km/h scade până la 5,3 secunde în cazul acestei versiuni. E 350 e oferă alternativa eco și vine cu un motor de 2,0 litri, cu patru cilindri, ajutat de un motor electric, pentru o putere maximă combinată de 279 Nm și un cuplu de 600 Nm. E 350 e accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde și promite un consum mixt de 2,1 l/100 km. Prețul de pornire pentru versiunea E 200 este de 47.514 euro, cu TVA inclus, în timp ce versiunea E 220 d are un preț de pornire de 50.394 de euro, cu TVA inclus. E 350 d pornește de la 59.034 euro, cu TVA inclus. De menționat este faptul că toate versiunile de motorizare pentru noul Mercedes-Benz Clasa E sunt echipat cu noua transmisie automată cu nouă rapoarte 9G-TRONIC.

Noul Mercedes-Benz Clasa E

Noul Mercedes-Benz Clasa E aduce și o multitudine de sisteme de siguranță și asistență, pe care le vom enumera mai jos, exact așa cum au fost ele transmise în comunicatul de presă.

Active Brake Assist, inclus ca dotare standard, avertizează șoferul asupra situațiilor de accident iminente, asigură asistență optimă în cazul frânării de urgență și, dacă este necesar, activează automat frânarea. Pe lângă identificarea autovehiculelor care se deplasează încet, opresc sau staționează, sistemul poate identifica pietonii care traversează prin fața autovehiculului.

Incluse de asemenea ca dotări standard sunt și funcţiile ATTENTION ASSIST cu sensibilitate reglabilă, ce avertizează șoferul în caz de neatenție sau somnolență, și CROSSWIND ASSIST, ce ajută șoferul în cazul unor curenți laterali puternici, menținând astfel stabilitatea mașinii.

Principalele caracteristici ale pachetului Driver Assistance, ce fac din Clasa E cea mai inteligentă limuzină din clasa sa, includ:

  • DRIVE PILOT: sistemul reprezintă pasul următor făcut de Mercedes-Benz către condusul autonom. Sistemul Distance Pilot DISTRONIC, activat pe autostradă și drumuri de țară, poate să mențină atât distanța corectă față de autovehiculele din față, cât și să le urmărească cu o viteză de până la 210 km/h. O altă caracterstică care vine în ajutorul șoferului este funcția extinsă de repornire, ce permite startul automat de pe loc al autovehiculului în până la 30 de secunde de la oprirea inițiată de sistemul Distance Pilot DISTRONIC pe autostrăzi sau drumuri similare. DRIVE PILOT include pentru prima dată un sistem de asistență pentru schimbarea benzilor. Acest sistem de asistență tip radar și cameră ajută șoferul să schimbe benzile în cazul drumurilor cu mai multe benzi și poate conduce autovehiculul pe banda selectată de șofer – de exemplu, în depășiri. Odată ce șoferul a indicat că dorește să vireze timp de cel puțin două secunde, sistemul de asistență pentru schimbarea benzilor va iniția manevra dacă detectează că banda nu este ocupată.

Noul Mercedes-Benz Clasa E

  • Active Brake Assist cu funcția de asistență în trafic: comparativ cu versiunea standard, acest sistem are limitări mai largi de viteză în ceea ce privește autovehiculele și pietonii. Mai mult, poate detecta traficul în intersecții, iar dacă șoferul nu reacționează, activează frânarea în mod automat.
  • Evasive Steering Assist: când șoferul recurge la o manevră evazivă, intenționată sau instinctivă, într-o situație periculoasă, această funcție îi poate oferi asistență prin adaptarea gradului de asistare a servodirecției calculat cu precizie pentru a sprijini mișcarea volanului.
  • Sisteme de asistență avansate: Sistemele de asistență inteligente din noul pachet Driver Assistance includ, de asemenea, tehnologii verificate și dezvoltate din punct de vedere al modului de funcționare și al senzorilor folosiți. Active Lane Keeping Assist poate opri șoferul să schimbe neintenționat banda, în timp ce Active Blind Spot Assist poate acum avertiza șoferul cu privire la riscul de coliziune laterală în traficul urban obișnuit, la viteze mici și, la fel ca înainte, poate interveni corectiv în ultimul moment, pentru a preveni o coliziune la viteze de peste 30 km/h. PRE-SAFE® PLUS poate proteja împotriva coliziunilor din trafic care survin din spatele autovehiculului.
  • PRE-SAFE® impulse side: Acest sistem face parte din pachetul de asistență Plus. În cazul în care este detectată o coliziune laterală iminentă, șoferul sau pasagerul din față sunt mișcați în afara zonei de pericol, în lateral, ca măsură de precauție.
  • PRE-SAFE® Sound: Acest sistem, inspirat de reflexul stapedial al urechii interne, emite un scurt semnal de interferență prin sistemul de sonorizare al autovehiculului, atunci când este detectat riscul unei coliziuni, pregătind pasagerii pentru sunetul accidentului.
  •  Farurile de înaltă rezoluție MULTIBEAM LED, fiecare cu 84 de LED-uri de înaltă performanță, controlate individual, luminează automat carosabilul distribuind lumina foarte puternică în mod precis și controlat, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic. Sistemul include, în premieră mondială, o funcție de lumină activă implementată pur electronic.

Noul Mercedes-Benz Clasa E

Toate informațiile despre noul Mercedes-Benz Clasa E sunt promitățoare și anunță un sedan premium de clasă medie care promite să ofere un nivel al siguranței și al confortului extrem de ridicat. Principalul rival al noii Clase E este BMW Seria 5, însă bavarezii vor lansa următoarea generație în toamna aceasta.

Citeste si...

Lamborghini Terzo Millennio deschide calea către supersportive electrice
Noul Mercedes-AMG G 63 debutează cu 585 CP

Lasa un comentariu:

Comentarii