Noul Ford GT este cel mai rapid model produs vreodată de producătorul american. Cel mai rapid pe circuit și cu cea mai mare viteză maximă. Și asta dintr-un motor de doar 3,5 litri.
Că noul Ford GT are în spatele său o istorie și o tradiție care merită ridicate în slăvi, toată lumea știe. Ce e însă surprinzător, e faptul că Ford a început să construiască motoare nebunești. Așa cum e cazul aici. Pentru că atunci când reușești să produci 647 de cai-putere dintr-un motor de 3,5 litri, ingineria întâlnește arta într-o operă modernă care trebuie strunită cu grijă de cel care ține frâiele volanului și ale pedalelor. Și dacă până acum ceva vreme toată lumea știa că americanii fac mașini rapide în linie dreaptă, de data asta noul Ford GT demonstrează același nivel artistic și când vine vorba despre aerodinamică și dinamică.
Testat pe circuitul Calabogie Motorsports Park din Canda, noul Ford GT a reușit să fie mai rapid decât supercar-uri cu tradiție. Practic, cu un timp de 2:09.8, supercar-ul american este mai rapid decât McLaren 675LT (2:10.8) și decât Ferrari 458 Speciale (2:12.9). Inima nebunului frumos este un V6 de 3,5 litri, supraalimentat, a cărui putere maximă este de 647 de cai-putere disponibili la 6.250 de rotații pe minut. Momentul motor are o valoare maximă de 745 Nm și este disponibil la 5.900 de rotații pe minut. Totuși, 90% din acest cuplu este la disponibilitatea șoferului începând cu 3.500 rpm. Cu o structură de tip monococă din fibră de carbon cu un roll-cage integrat și o substructură din aluminiu, cu un motor montat central și cu tracțiune spate, noul Ford GT cântărește doar 1.360 de kilograme.
Acest lucru înseamnă că fiecare cal-putere are de cărat doar 2,1 kilograme! Cutia cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj, de la Getrag, transmite puterea către roțile spate prin intermediul unui diferențial cu alunecare limitată care la rândul lui torturează anvelope Michelin Pilot Sport Cup cu dimensiunile 325/30R20 care sunt încălțate pe jante din aliaj ușor. Opțional, poți opta pentru jante din carbon. Sistemul de frânare, cu ABS, are patru discuri de frână ceramice, de 394 milimetri pe față și 360 mm pe spate, toate ventilate, cu etrieri Brembo și șase pistonașe pe față și patru pe spate. Motorul este construit din aluminiu, asemenea galeriei de admisie, în timp ce galeria de evacuare este din oțel inoxidabil, iar cifra octanică a combustibilului recomandat este de 93 – cel puțin la americani. Noul Ford GT este cel mai rapid Ford de serie produs vreodată și, deși nu avem un timp oficial pentru sprintul 0-100 km/h, știm că viteza maximă pe care acest supercar o atinge este de 347 km/h.
Citește și informațiile despre McLaren 675LT, principalul rival al noului Ford GT: