Advertisement
STIRI — februarie 29, 2016 at 8:26 am

Noul Audi S4 definește evoluția

by

Noul Audi S4, alături de S4 Avant, se remarcă mai degrabă printr-o evoluție timidă decât printr-o revoluție, dar această rețetă pare să fie una de succes pentru marea majoritate a producătorilor din segmetul premium.

Noul Audi S4 se bucură de un design aproape clasic pentru sedanul de clasă medie al producătorului din Ingolsdadt, în timp ce noutățile importante fac referire la noi sisteme de interconectivitate și de asistență pentru șofer, chiar dacă sub capota noului model găsim un V6 turbo, de 3,0 litri. Acest lucru este o altă dovadă că marii producători auto pun din ce în ce mai mult accent pe felul în care ne conectăm digital cu mașina și pe modul în care multele sisteme de asistență ne ajută să fim cât mai în siguranță posibil. Totuși, avem impresia că noul Audi S4 ar trebui să comunice mai degrabă emoție decât conectivitate digitală. Sau sunt ambele la fel de importante?

Noul Audi S4

Inima ce „toarce” sub capota noul Audi S4 este un 3.0 TFSI, în configurație V6, a cărui putere maximă este de 354 de cai-putere și al cărui cuplu maxim este de 500 Nm, disponibil între 1.370 și 4.500 de rotații pe minut. În aceste condiții, sprint-ul 0-100 km/h durează 4,7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, în timp ce consumul mediu oficial este de 7,4 l/100 km. Puterea este transmisă sistemului de tracțiune integrală quattro prin intermediul unui transmisii automate cu opt trepte și, în condiții normale de rulare, puntea spate primește ceva mai multă putere decât puntea față, tocmai pentru a favoriza un stil mai „sportiv” de a conduce. Este prezent și un sistem de vectorizare a cuplului ce optimizează manevrabilitatea și stabilitatea în virajele de viteză ridicată, iar opțional, șoferul poate opta pentru un diferențial „sport” care distribuie puterea între cele două roți ale punții spate.

Noul Audi S4 se bucură de un șasiu cu o gardă la sol mai scăzut cu 23 de milimetri în comparație cu cel al unui Audi A4, iar sistemul Audi drive select vine integrat cu un control continuu al amortizoarelor, precum și cu posibilitatea de a seta diferite moduri de rulare pentru motor, transmisie, direcție sau pentru diferențialul sport activ al punții spate. Noul Audi S4 stă pe jante de 18 inch, încălțate cu anvelope ce au dimensiunile 245/40, în timp ce frânele de pe față sunt perforate și ventilate și au discuri cu diamterul de 350 de milimetri, iar etrierele cu șase pistonașe pot fi vopsite în roșu.

Noul Audi S4

Dacă datele tehnice nu te impresionează în cazul noului S4, cei de la Audi au hotărât să te cucerească printr-o gamă bogată de dotări de conectivitate. Noul Audi S4 este echipat cu un hotspot Wi-Fi, astfel că îți poți folosi smartphone pentru a naviga pe internet, trimite mail-uri, în timp în întreaga lume Audi connected îți aduce în interiorul mașinii o multitudine de servicii online. Există și o aplicație destinată smartphone-urilor – MMI connect app – care îți permite să închizi sau să dechizi mașina prin intermediul telefonului, să găsești un loc de parcare sau să activezi sistemul opțional de încălzire auxiliară. Un altă dotare opțională este Audi phone box, un sistem ce permite încărcarea prin inducție a telefonului, iar sistemele Apple Car Play sau Andoid Auto aduc conținutul telefonului tău pe display-ul central, fie că este vorba despre navigație, muzică sau aplicații third party. Noul Audi S4 îți ofere acces online la aplicații precum iTunes sau Google Play, iar într-un viitor nu foarte îndepărtat aplicațiile Spotify sau WhatsApp vor intra și ele pe lista aplicaților acceptate. Sistemele de asistență nu au fost nici ele neglijate, astfel că noul Audi S4 ofere pilot automat adaptiv, dar și o funcție numită Traffic Jam Assist. Aceasta din urmă funcționează în intervalul de viteză 0-65km/h și, pe drumurile bine marcate, mașina poate prelua controlul direcției. Acesotr sisteme li se aduagă alte, precum cross traffic alert, exit warning, turn assist precum și obstacle avoidance assist.

Noul Audi S4

Noul Audi S4 vine într-o lume unde rivalii sunt pe măsura așteptărilor, iar printre acești rivali trebuie să amintim de Mercedes-AMG C 450 4MATIC, dar și de BMW Seria 3 Sedan 340i. În Germania, prețul de pornire pentru noul Audi S4 este de 59.300 de euro, în timp ce Audi S4 Avanat are un preț de pornire de 61.150 de euro.

Citește și primele informații despre Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe:

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupe

Citeste si...

Mercedes-Benz GLS debutează oficial
Mazda CX-4, alias CX-5 în costum de coupe

Lasa un comentariu:

Comentarii