Advertisement
STIRI — noiembrie 4, 2016 at 1:44 pm

Noul Audi A5 Cabriolet ne amintește cât de mult avem de așteptat până la vară

by

Noul Audi A5 Cabriolet va ajunge în showroom-urile din Europa în martie 2017, cu prețuri care încep de la 49.350 euro. Versiunea de top S5 Cabriolet cu 354 CP are un preț de pornire de 67.800 euro.

Audi S5 Cabriolet

O singură apăsare de buton coboară în doar 15 secunde acoperișul cu izolare fonică al noului Audi A5 Cabriolet, ceea ce sună aproape sfidător dacă ne gândim cât mai avem de așteptat până pe 21 iunie 2017, când va începe următorul sezon de vară. Dar ca strategie de marketing e perfect pentru Audi să ne trezească nostalgia verii exact când vremea începe să devină mohorâtă și zgribulită. Asta lasă timp destul potențialilor clienți să se viseze la volanul noului A5 Cabriolet. Iar până la posibilitatea unui test drive rămâne delectarea cu poze și specificații tehnice. Deci, să revenim la acoperiș! Acesta urcă și coboară electric chiar și în timpul rulării cu până la 50 km/h. Urcarea lui durează cu 3 secunde mai mult decât coborârea, adică 18 secunde, dar asta oricum nu te lasă expus prea mult în fața unei potențiale ploi.

Audi S5 Cabriolet

 

Promisiunea unui dinamism crescut
Suspensia punții față beneficiază de o arhitectură cu 5 brațe îmbunătățită. Tot 5 brațe are și suspensia punții spate, spre deosebire de generația anterioară care avea suspensie trapezoidală. Pentru cei care doresc un și mai mare grad de dinamism, noul Audi A5 Cabriolet poate fi echipat opțional cu amortizoare adaptive, care completează sistemul Audi drive select prin care șoferul poate alege între moduri de rulare mai sportive sau mai confortabile. De asemenea, sistemul de direcție cu asistare electromecanică promite o manevrabilitate sporită. Opțional este disponibil sistemul de direcție dinamică. Acesta variază raportul de demultiplicare în funcție de viteza de rulare și de unghiul de bracare al roților. La promisiunea dinamismului crescut al noii generații A5 Cabriolet contribuie și rigiditatea torsională crescută cu 40%, în timp ce caroseria a fost ramforsată suplimentar față de modelul coupe, pentru a compensa lipsa montanților și plafonului fix. Totodată, greutatea mașinii a scăzut cu până la 40 kg.
Motorizările de debut vor fi un 2.0 TFSI de 252 CP, un 2.0 TDI de 190 CP și un 3.0 TDI de 218 CP. Gama va fi apoi completată cu un 2.- TFSI de 190 CP și cu un 3.0 TDI de 286 CP. Aceste propulsoare oferă un consum redus cu până la 22% față de cele ale generației anterioare și livrează cu până la 17% mai multă putere. Toate variantele de motorizare pot fi cuplate cu o transmisie manuală cu 6 trepte, cu o transmisie automată S tronic cu dublu-ambreiaj și 7 trepte sau cu o cutie automată tiptronic cu 8 trepte. Desigur, în buna tradiție Audi, A5 Cabriolet este propus atât cu tracțiune pe puntea față, cât și cu tracțiune integrală quattro.
Vârful de gamă va fi S5 Cabriolet cu motor 3.0 TFSI de 354 CP. Prosulsorul cu 6 cilindrii este cuplat cu transmisia tiptronic cu 8 trepte și sistemul de tracțiune quattro și permite un sprint 0-100 km/h în 5,1 secunde. Viteza de top a acestuia este limitată electronic la 250 km/h.

Audi A5 Cabriolet

Mai mult spațiu, mai multă utilitate
A5 Cabriolet oferă și un grad de utilitate chiar decent. Volumul portbagajului este de 380 de litri când acoperișul este ridicat, iar scaunele din spate su spătare rabatabile și fracționabile 50:50. Deschiderea portbagajului se face automat prin apăsarea unui buton de pe cheia de contact sau din panoul portierei șoferului. Nu lipsește deschiderea prin mișcarea piciorului sub spoilerul spate.
În habitaclu, cei patru pasageri stau ceva mai confortabil decât în fostul A5 Cabriolet, au mai mult spațiu. Ampatamentul a crescut cu 14 mm, spațiul la nivelul umerilor pasagerilor din față este cu 26 mm mai mare, iar spațiul pentru genunchii pasagerilor din spate este cu 18 mm mai permisiv.

Conectivitate și sisteme de asistare a condusului evoluate
Când vă veți întâlni la un cocktail cu un posesor al noului A5 Cabriolet este foarte posibil să se laude cu faptul că mașina lui are microfoane integrate în centurile de siguranță ale scaunelor față. Astfel, șoferul și pasagerul din dreapta sa pot comanda vocal anumite funcții ale mașinii. Amplasarea microfoanelor în centurile de siguranță este o soluție care ajută la captarea clară a comenzilor vocale chiar și când se rulează cu acoperișul coborât.
A5 Cabriolet integrează toate tehnologiile digitale și de conectivitate ale coupe-ului A5. Mai exact, poate fi echipat cu instrumentarul de bord complet digital, care are ecran de 12,3 inci. La acesta se adaugă head-up display, ecran de 8,3 inci multifuncțional pentru sistemul MMI, încărcare wireless a smartphone-ului, hot spot Wi-Fi, conectivitate cu smartphone-uri cu sisteme de operare iOS și Android.
Pentru un șofat relaxant și sigur, A5 Cabriolet poate fi echipat cu până la 30 de sisteme care asistă condusul. Dintre aceste fac parte cruise controlul adaptiv, cu o funcție specială pentru mersul în trafic aglomerat. La viteze de până la 65 km/h acesta accelerează și frânează automat mașina și preia temporat comanda direcției, când carosabilul este în stare bună. Totodată există și un sistem care ajută la ocolirea unui obstacol, pentru evitarea unei coliziuni. Pe baza datelor primite de la camera video, cruise controlul adaptiv și radarul mașinii, sistemul calculează o trasă recomandabilă într-o fracțiune de secundă.

Citeste si...

Volkswagen T-Cross – Un nou concurent pentru Nissan Juke
Noul BMW Seria 5 Touring – Toate detaliile despre cel mai dinamic break din clasa business

Lasa un comentariu:

Comentarii