Advertisement
STIRI — noiembrie 19, 2015 at 5:23 pm

Noua Mazda CX-9 vizează familia modernă

by

Noua Mazda CX-9 a fost prezentată la Salonul Auto din Los Angeles. Va fi comercializată în America de Nord din primăvara lui 2016.

Constructorul japonez se așteaptă să câștige 50.000 de clienți anual cu a doua generație CX-9. Și preconizează că 80% din vânzări vor fi acaparate de clientela din America de Nord. Și are argumente potrivite cu preferințele acestora. Pe lângă formatul de SUV/crossover, dimensiunile sale oferă un habitaclu ce poate să găzduiască 5 adulți și 2 copii pe cele trei rânduri de scaune. De altfel, Mazda spune că CX-9 vizează să răspundă cerințelor unei familii.

Mazda CX-9

Însă limbajul de design KODO, care a fost apreciat la restul gamei Mazda îi vine mănușă și lui CX-9, oferindu-i prestanță și un stil nelipsit de detalii care inspiră dinamism, în ciuda lungimii de 5.065 mm. Noua Mazda CX-9 este mai scurt cu 30 mm față de modelul pe care îl înlocuiește, dar oferă un ampatament cu 55 mm mai lung.

Și planșa de bord are aspectul deja familiar pe care îl regăsim la restul modelelor noi din gamă. Accentul a fost pus pe rafinament. De exemplu, inserțiile de lemn de trandafir sunt livrate de un producător de chitări premium. Iar la versiunea de echipare Signature, tapițeria scaunelor este Nappa de culoare Supple Auburn.

Noul vârf de gamă Mazda va fi disponibil în SUA cu motorul SKYACTIV-G 2.5T. Acesta este bazat pe propulsorul aspirat SKYACTIV-G 2.5 oferit pentru modelul Mazda6. Însă beneficiază de supralimentare cu o turbine, ceea ce ajută la extragerea  a 227 CP și 420 Nm din capacitatea de 2.488 cmc.

Un avantaj pentru caracteristicile dinamice este greutatea scăzută față de fosta generație. În variantă cu tracțiune pe puntea față, noua Mazda CX-9 este cu 90 kg mai ușor. Iar modelele echipate cu sistemul de tracțiune integrală i-Activ AWD au un avantaj de 130 kg. Această dietă a făcut posibilă și îmbunătățirea izolării fonice. Doar în podea există 24 de kilograme de material fonoabsorbant. Iar geamurile au o grosime crescută la 4,8 mm, pentru a estompa mai eficient zgomotul din exterior.

Dotările de siguranță sunt de avangardă. Acestea sunt reunite în pachetul i-ACTIVSENSE și includ funcții de asistare inteligentă precum:

– Smart City Brake Support – frânare automată pentru reducerea severității unui impact iminent la viteze între 4 și 30 km/h (când obstacolul este la o distanță de până în 6 metri).

– Smart Brake Support – frânare automată la depistarea unei coliziuni iminente (intervine la viteze de peste 15 km/h).

– Lane-Keep Assist System – spre deosebire de alte sisteme care corectează traiectoria mașinii pentru a se încadra în marcajele benzii de rulare, acest sistem face posibilă urmarea automată a virajului și avertizează șoferul când este depășit un marcaj de drum prin vibrații transmise în volan.

Citeste si...

Morgan EV3: retroelectric nu mai e doar un concept
VIDEO: Ferrari Monza SP1 și SP2: Ecouri atemporale

Lasa un comentariu:

Comentarii