Advertisement
STIRI — noiembrie 17, 2016 at 9:13 pm

Noua Mazda CX-5 a debutat la salonul auto din Los Angeles

by

Noua Mazda CX-5 va fi lansată în luna februarie a anului viitor mai întâi în Japonia și apoi în piețele internaționale.

3-all-new-cx-5-lifestyle_na-1

Modelul CX-5 a debutat în 2012 și a devenit un succes foarte important pentru Mazda, generând aproximativ 25% din volumul de vânzări anual ale mărcii japoneze. Mai exact, până în prezent au fost comercializate 1,4 milioane de unități CX-5 în 120 de piețe. Designul emotional și plăcerea de a conduce tipică Mazda au impus modelul CX-5 în segmentul SUV-urilor compacte.

Limbajul estetic „KODO – Sufletul mișcării” care face atât de atractiv actualul CX-5 este la fel de evident și în cazul noului, însă într-o interpretare și mai progresivă. Decupajul și conturul cromat ale grilei față sunt mai proeminente, iar blocurile optice au o formă mai alungită,
care inspiră ca și restul detaliilor mai mult dinamism. Totodată, Mazda a completat gama de culori cu o nouă nuanță de roșu denumită Soul Red Crystal.

1-all-new-cx-5_na-1

Asemeni grilei frontale, gurile de aerisire ale sistemului de climatizare din planșa de bord sunt mai proeminente, iar faptul că sunt făcute din metal le oferă un rol de ornamente cu ton sportiv. De altfel, Mazda a perfercționat mai multe detalii pentru a asigura o ambianță și o
experiență de condus mai plăcută. De exemplu, consola centrală dintre scaunele față a fost înălțară, astfel că maneta schimbătorului de viteze este mai sus cu 60 mm în cazul transmisiei automate și cu 40 mm în cazul celei manuale, ceea ce îmbunătăți manevrarea ei. Și latura utilă a fost perfecționată. Spătarele scaunelor spate au un mecanism de pliere în două trepte. De asemenea, portbagajul este generos, oferind un volum de 505 litri (incluzând spațiul de sub podeaua portbagajului).

Instrumentarul de bord include un ecran color de 4,6 inci, sistemul head-up display afișează și informații oferite de sistemul de navigație, iar în partea superioară a planșei de bord se află un ecran multifuncțional cu diagonală de 7 inci.

4-all-new-cx-5-interior_na-1

Gama de motoare va fi formată din diesel-ul SKYACTIV-D 2.2 și din două motorizări pe benzină cu injecție directă, SKYACTIV-G 2.0 și SKYACTIV-G 2.5. Propulsoarele pot fi cuplate cu o transmisie manuală cu șase trepte, dau cu una automată cu 6 trepte.

Sistemul de tracțiune integrală i-ACTIV AWD este completat cu sistemul G-Vectoring Control (GVC). Mazda explică faptul că GVC ajustează cuplul la acțiunile sistemului de direcție, controlează forțele de accelerație laterale și longitudinale și optimizează sarcinile verticale la care este supusă suspensia fiecărei roți în parte. De asemenea, rigiditatea torsională crescută cu 15,5% față de modelul anterior, sistemul de direcție cu pinion și cremalieră asistat electric și suspensiile reproiectate contribuie la ținuta de drum și confortul pe care le promite noul CX-5.

3-all-new-cx-5-lifestyle_na-10

Mazda a depus un efort special și pentru o izolare fonică mai eficientă a habitaclului. Comparativ cu modelul precendet, noua generație CX-5 permite o conversație între pasageri cu 10% mai clară la viteze de 100 km/h. Când se rulează pe teren accidentat, zgomotul din habiotaclu este cu 1,3 dB mai redus.
Și siguranța este la cote ridicate, datorită listei de sisteme de asistare a condusului. Aceasta cuprinde sistem de recunoaștere a semnelor de trafic, pe care le afișează în head-up display, precum și pilot automat care poate urma mașina dinainte chiar și pornind de pe loc.

Citeste si...

Frumusețea vine din interior: Mercedes-Benz Clasa E versus Volvo S90
Audi Q8 versus BMW X6 și Mercedes-Benz GLE Coupe

Lasa un comentariu:

Comentarii