Advertisement
STIRI — august 29, 2018 at 11:06 am

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow – Puntea electrică între trecut și viitor

by

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow ne face să visăm la potențialul supersportivelor electrice ale viitorului.

Showcar feiert bei der Monterey Car Week in Kalifornien Weltpremiere: Vision EQ Silver Arrow: Ein emotionaler Wegweiser in die Zukunft des Designs

În 1937, Mercedes-Benz uimea cu prototipul W 125 cu motor cu 12 cilindri, care a stabilit un record de viteză halucinant pentru acea vreme. Avându-l la volan pe Rudolf Caracciola, W 125 a rulat cu 432,7 km/h, viteză calculată pe parcursul străbaterii dus-întors a autostrăzii A5 dintre Frankfurt și Darmstadt.  Acest record avea să fie doborât abia în noiembrie 2017.

Prototipul din 1937 era construit pe baza legendelor de competiții W 125 poreclite “silver arrows” (săgețile argintii). Ca un omagiu pentru aceste supersportive iconice, Mercedes-Benz a dezvăluit cu ocazia Monterey Car Week (18-26 august 2018), conceptul Vision EQ Silver Arrow. Acesta îmbracă sub un aspect futuristic, dar nostalgic, cea mai avansată tehnologie în materie de propulsii electrice. Sistemul său dezvoltă 750 CP și are un pachet de baterii de aproximativ 80 kWh, care promite o autonomie WLTP de până la 400 km.

Showcar feiert bei der Monterey Car Week in Kalifornien Weltpremiere: Vision EQ Silver Arrow: Ein emotionaler Wegweiser in die Zukunft des Designs

Constructorul german nu comunică informații despre performanțe. Însă rolul lui Vision EQ Silver este de a ne face să visăm la viitorul propulsiilor pur electrice și de a crea o punte emoțională între gloria trecutului și perspectivele promise de revoluția prin care trece acum industria auto.

Având în vedere cei 750 CP, performanțele nu pot fi timide. Deci par utile cele două eleroane retractabile, care au rolul de frâne aerodinamice.

În orice caz, Vision EQ Silver Arrow este modul celor de la Mercedes-Benz de a spune că vor fi în stare să construiască mașini supersport și cu propulsii electrice. Și, într-adevăr, promisiunea asta nu putea fi ambalată mai frumos decât arată monopostul Vision EQ Silver Arrow.

Forma modelată parcă de aer este o interpretare modernă a prototipului de record din 1937. Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow are circa 5,3 metri lungime, iar structura sa este din fibră de carbon. Experiența sportivă de la volanul său este de domeniul science-fiction. Și nu doar pentru că volanul încorporează un ecran multifuncțional tactil de la care se selectează modurile de rulare (Comfort, Sport și Sport +), ci pentru că întreg cockpit-ul are funcția unei console virtuale.

Pentru ca șoferul să urce, sau mai bine zis să coboare în mașină, parbrizul și structura sa se ridică.

Showcar feiert bei der Monterey Car Week in Kalifornien Weltpremiere: Vision EQ Silver Arrow: Ein emotionaler Wegweiser in die Zukunft des Designs

Mercedes-Benz explică faptul că șoferul privește un ecran panoramic pe care este proiectată o imagine 3D a împrejurimilor. Mai exact, peste ceea ce vede șoferul cu ochiul liber este suprapusă o proiecție 3D elaborată. Mercedes-Benz dă drept exemplu proiectarea benzii de rulare pe care este posibilă încărcarea prin inducție. Această soluție de încărcare din mers este o tehnologie în curs de dezvoltare, din partea căreia se așteaptă să revoluționeze transportul cu propulsii electrice.

Showcar feiert bei der Monterey Car Week in Kalifornien Weltpremiere: Vision EQ Silver Arrow: Ein emotionaler Wegweiser in die Zukunft des Designs

De asemenea, Mercedes-Benz explică faptul că prin intermediul acestor proiecții șoferul lui Vision EQ Silver Arrow poate face curse virtuale cu mașini de competiții clasice sau actuale. O pistă virtuală este afișată peste șoseaua reală, iar șoferul vede adversarul fie în față, fie în spate, ca o fantomă – completează Mercedes-Benz. În plus, există funcția Virtual Race Coach, adică un instructor de pilotaj virtual, care dictează instrucțiuni în timpul cursei.

Virtual este și sunetul produs de Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow. Peste liniștea propulsiei electrice șoferul poate alege să audă sunetul produs de motorul monopostului de Formula 1 sau al V8-ului Mercedes-AMG.

Citeste si...

Volkswagen Golf GTI Clubsport S – Un hot hatch care spulberă recorduri pe Nurburgring
VIDEO: Range Rover Reborn – Renașterea SUV-ului de lux original costă 135.000 de lire sterline

Lasa un comentariu:

Comentarii