Advertisement
STIRI — noiembrie 10, 2014 at 11:36 am

Mercedes-Benz S63 AMG Coupe – forma perfecțiunii

by

TN S63 AMG CoupeLupta dintre divizia M a celor de la BMW și cea AMG a celor de la Mercedes-Benz este una dintre cele mai aprige, lucru ce poate fi ilustrat numai privind înapoi spre sezonul DTM. Cu toate astea, Mercedes-Benz S63 AMG Coupe pare, în momentul de față, fără rival.

Dacă atunci când vorbim despre BMW X5 M și X6 M, designul este secundar, în cazul lui S63 AMG Coupe lucrurile stau cu totul altfel. Mașina aceasta este, pur și simplu, o operă de artă, sculptată de mari maeștri. Fiecare linie a caroseriei și fiecare detaliu al mașinii face parte dintr-un întreg desăfârșit. Nimic nu pare să nu fie la locul lui, iar forma finală este una de la care nu-ți mai poți lua ochii. Mercedes-Benz S63 AMG Coupe pare că se potrivește mai degrabă într-o galerie de artă de modernă decât pe un drum virajat, dar toate datele tehnice ne contrazic.

“One man, one engine” – Motor asamblat manual

Pentru S63 AMG Coupe fiecare motor este asamblat manual de un inginer extrem de priceput, în fabrica din Affalterbach. La sfârșitul procesului, pe fiecare propulsor este “dicisit” cu o plăcuță pe care este inscripționată semnătura celui care a asambat motor, tocmai pentru a menține cele mai ridicate standarde în materie de calitate și precizie. S63 AMG Coupe este echipat cu un V8 biturbo, de 5,5 litri, ce dezvoltă nici mai mult, nici mai puțin de 585 de cai-putere și 900 Nm. În combinație cu transmisia automată cu șapte rapoarte AMG Speedshift MCT, dar și cu sistemul opțional de tracțiune integrală, 4MATIC, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Cu toate acestea, deși puterea este cu 41 de cai-putere mai mare și cuplul cu 100 Nm mai ridicat decât în cazul lui CL63 AMG, consumul mediu de combustibil a scăzut cu 0,4 l/100 km, ajungând la o valoare declartă de 10,1 /100 km. Deloc rău dacă luăm în calcul toate cele de mai sus.

Fiecare motor este asamblat manual la fabrica din Affalterbach.

Fiecare motor este asamblat manual la fabrica din Affalterbach.

 

AMG 4MATIC și MAGIC BODY CONTROL – Covorul fermecat

Pentru S63 AMG Coupe exsită două variante de tracțiune: spate sau, în premieră pentru această clasă, integrală. Sistemul de tracțiune AMG 4MATIC este setat astfel încât 33% din putere să fie transmisă punții față și 67% către puntea spate. Lăsând la o parte plusul de siguranță pe care tracțiunea integrală îl oferă în condiții de asfalt ud sau condiții dificile, când ai atât de mult cuplu parcă simți oricum nevoia unei tracțiunii integrale, nu?
La fel ca și în cazul tracțiunii, potențialii clienți pot alege între două variante de suspensie. Versiunea cu tracțiune spate este echipată cu MAGIC BODY CONTROL, în timp ce versiunea cu tracțiune integrală este echipată cu suspensia pneumatică AIRMATIC, ce vine la rândul ei cu amortizoare adaptive – ADS PLUS.

O funcție în premieră: “Înclinarea în viraj”

Nu, nu e glumă. Noul Mercedes-Benz S63 AMG Coupe chiar se înclină în viraje precum un motociclist. Iar acest lucru se întâmplă tocmai pentru ca cei din interior să călătorească în cel mai confortabil mod cu putință. Totuși, noi credem că această funcție te face să mergi mult mai repede decât ai face-o în mod normal. Cu atât mai mult cu cât această funcție – Curve Tilting – este disponibilă doar între 30 și 180 km/h. Pe lângă acest sistem, MAGIC BODY CONTROL vine la pachet, tot ân echiparea standard, și cu un sistem care scanează suprafața de rulare pentru a permite aplicarea de forțe individuale pentru fiecare amortizor în parte. ROAD SURFACE SCAN și ACTIVE BODY CONTROL se bazează practic pe amortizoare cu cilindrii hidraulici, astfel că, în funcție de tipul virajului abordat, de viteză și de suprafața de rulare, mașina se înclină în fracțiuni de secundă. Ce e cu adevărat impresionant – , de parcă asta nu ar fi fost de ajuns?! – este că mașina detectează virajele cu 15 metri înainte de a le aborda. Pentru asta se folosește de o cameră stero, dar și de un senzor suplimentare ce înregistrează nivelul accelerației laterale.

Funcția de "înclinare în viraj" este disponibilă între 30 și 180 km/h.

Funcția de „înclinare în viraj” este disponibilă între 30 și 180 km/h.

Un interior desprins din povești

Lăsând la o parte tehnologia care echipează acesta mașină, este extrem de important pentru potențialii clienți ca în interior să aibă parte de cele mai bune “jucării” pe care Mercedes-Benz le are la îndemână. Primul lucru pe care îl observi este noul volan cu trei spițe, foarte frumos conturat și îmbrăcat în piele perforată. Urmează padelele pentru schimbarea treptelor de viteză care sunt de asemenea redesenate și sunt construite integral din aluminiu. Acestora li se adaugă o serie de detalii impresionante și suntem absolut siguri că materialele folosite și finisările sunt perfecte.

Fără doar și poate, materialele și finisările sunt dintre cele mai bune. Nici nu se putea să fie altfe!

Fără doar și poate, materialele și finisările sunt dintre cele mai bune. Nici nu se putea să fie altfe!

Probabil că am putea scrie mult despre ce poate face noul S63 AMG Coupe, însă un lucru e cert. Tehnologia “îndesată” în această mașină este uimitoare, iar oerformanțele dinamice sunt pe măsură. Mercedes-Benz a reușit să creeze una dintre cele mai frumoase mașini disponibile acum pe piață și au reușit să ascundă sub caroserie minunată o serie de inovații care nu fac decât să confirme faptul că Mercedes-Benz este un trend ascendent.

Citeste si...

Audi pregătește un concept cu propulsie pe hidrogen
Infiniti Prototype 9 – Visul de a fi un monopost de Grand Prix din anii ‘40

Lasa un comentariu:

Comentarii