Advertisement
STIRI — decembrie 14, 2017 at 3:37 pm

Mercedes-Benz CLS versus Audi A7 Sportback – Duelul noilor coupe-uri de lux cu 4 uși

by

Noua generație Mercedes-Benz CLS va debuta pe piață în martie 2018. Dar va întâmpina arsenalul tehnologic foarte avansat al noului Audi A7 Sportback.

cls vs a7 facebook

În 2003 Mercedes-Benz paria pe un nou format de coupe cu 4 uși, pe care îl denumea CLS. Era plasat între sedanurile Clasa E și S, dar reprezenta o declarație de stil mult mai puternică. Interiorul era luxos, asemeni limuzinelor, dar avea o caroserie foarte zveltă, senzuală, cu un plafon plonjat spre spate, care dădea prioritate aspectului atractiv de coupe, în locul spațiului. Era irezistibil! A urmat a doua generație în 2011, iar acum e rândul celei de a treia generații să traducă aceeași rețeată în termeni moderni. Este inconfundabil un CLS. Și are un trup cu linii mai simple, mai puțin sculptural, revenind astfel la silueta primei generații. Formele line au și funcție, coeficientul său aerodinamic, Cd 0,26, fiind un etalon. Ca o mică paranteză, merită spus că profilul său, precum și designul nou al farurilor și stopurilor vor fi idei stilistice pe care le va prelua și viitoarea generație CLA, din câte lasă de întrevăzut pozele spion care circulă pe internet. Asta reconfirmă influența pe care CLS o are la nivel de design. De altfel, CLS a lansat segmentul coupe-urilor cu patru uși înscrise în dimensiunile clasei mari sau business. BMW Seria 6 Gran Coupe și Audi A7 Sportback au luat naștere tocmai ca răspuns la succesul lui Mercedes-Benz CLS.

Habitaclul noului CLS este scăldat într-un spectacol de lumini. Nu mai puțin de 64 de lumini ambientale sunt disponibile, ceea ce ar trebui să acopere cam orice preferință cromatică pe care o poate avea un membru al speciei noastre. Gurile de ventilație ale sistemului de climatizare au design inspirat din turbinele avioanelor și sunt, de asemenea, luminate din interior, contribuind astfel la aspectul sofisticat, dar elegant, al planșei de bord. Desigur, elementul principal din bord este panoul multifuncțional imens, format din două ecrane cu diagonală a câte 12,3 inch. Acest panou pare că plutește datorită iluziei create de luminile ambientale proiectate cu fler în spatele său. Dar trucurile create cu ajutorul luminilor ambientale nu se opresc aici. Atunci când șoferul folosește comenzile sistemului de climatizare, pentru a modifica temperatura din habitaclu, luminile ambientale se fac temporar albastre sau roșii, dacă temperatura este scăzută, respectiv crescută.
Touch-pad-ul din canalul median oferă confirmarea comenzilor atât acustic, cât și prin impulsuri resimțite haptic. Pe volan există zone tactile, care recunosc comenzi precum cele pe care le facem cu degetul pe ecranele tactile ale telefoanelor sau tabletelor. Nu lipsesc sistemul de recunoaștere a comenzilor vocale, precum și cel de proiectare a informațiilor pe parbriz. Toate acestea contribuie la atmosfera modernă și interacțiunea multi-senzorială cu automobilul.

Der neue Mercedes-Benz CLS: Das Original in dritter Generation

Confortul și latura utilă au evoluat. Chiar dacă scaunele laterale de pe bancheta din spate seamănă cu cele din față, de fapt, noul CLS oferă pentru prima oară loc pentru 5 persoane. Portbagajul de 520 de litri este unul suficient de spațios pentru bagajele mai multor persoane. Iar bancheta este fracționabilă în raport 40/20/40. Totodată, scaunele șoferului și pasagerului din față au foar proiectate special pentru modelul CLS.
Pentru ca nivelul confortului să fie suprem chiar și la drumuri lungi sau în traficul aglomerat, Mercedes-Benz CLS oferă opțional sistemul de confort Energizing. Acesta combină multiple funcții pentru a spori confortul sau tonusul șoferului. Sunt adaptate simultan următoarele funcții: climatizarea (inclusiv eliberarea de parfum în habitaclu), programele de ventilație, încălzire și masaj ale scaunelor, încălzirea volanului, luminile ambientale și chiar și muzica. Șoferul poate alege între 6 programe: Freshness (pospețime), Warmth (căldură), Vitality (vitalitate), Joy (bucurie), Comfort și Training (antrenament) – acesta din urmă cuprinde 3 moduri de antrenament care relaxează și activează mușchii prin diverse tipuri de exerciții.

Der neue Mercedes-Benz CLS: Das Original in dritter Generation
Confortul rezidă și în suplețea celor 3 tipuri de suspensii pe care le pot alege clienții. Standard, mașina este echipată cu suspensii cu patru brațe la puntea față și cinci brațe la puntea spate. Sistemul DYNAMIC BODY CONTROL opțional adaugă la ambele punți amortizoare care își ajustează continuu răspunsul și oferă trei moduri de reglaj: Comfort, Sport și Sport+. Se poate opta și pentru suspensia pneumatică AIR BODY CONTROL, care are amortizoare adaptive și oferă la rândul ei diverse moduri de reglaj, selectabile de către șofer.
Dar CLS nu are dotări de limuzină doar în ceea ce privește confortul. Sistemele de asistare a șofatului sunt preluate de la versiunea cu facelift a Clasei S. Astfel, CLS dispune de sisteme de frânare automată (care detectează și traficul venit din lateral, util în intersecții), corectare automată a direcției pentru ca mașina să rămână între marcajele benzii de rulare, de asistare a atenției, de asistare pentru respectarea limitărilor de viteză, de parcare automată și de păstrare automată a distanței în raport cu automobilul din față. Mașina știe să adapteze viteza automat, reducând viteza înainte de intersecții și de viraje, atunci când sunt activate sistemele de asistare a condusului. Când se rulează în traficul aglomerat din oraș, CLS poate să stea pe loc până la 30 de secunde, pentru ca apoi să repornească singur și să înainteze urmând traficul. Din lista de dotări fac parte și sistemele PRE-SAFE întâlnite la Clasa E. PRE-SAFE Sound pregătește auzul pasagerului când se anticipează o coliziune, prin emiterea unor sunete pe frecvențe ce anulează sau compensează frecvențele produse de sunetul potențialului impact. Astfel sunt protejate timpanele pasagerilor. PRE-SAFE Impulse Side se activează în cazul în care mașina este lovită din lateral, caz în care scaunele dau un impuls prin profilele laterale, care reduce din șocul resimțit la impact de către pasagerii locurilor din față.
Și farurile MULTIBEAM LED contribuie la siguranță, producând cea mai puternică lumină permisă de lege. Luminozitatea lor rămâne la o valoare de peste 1 lux, pe o distanță de peste 650 de metri.

Der neue Mercedes-Benz CLS: Das Original in dritter Generation

Pentru început, Mercedes-Benz CLS va fi propus cu două motorizări diesel și una pe benzină, toate cu 6 cilindri dispuși în linie și cuplate la sistemul de tracțiune integrală 4MATIC. Versiunea CLS 350 d 4MATIC are un diesel de 2.925 cmc, care dezvoltă 286 CP și 600 Nm, consumă în medie 5,6 l/100km și accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde. CLS 400 d 4MATIC are același motor, dar în versiune de 340 CP și 700 Nm. Acesta consumă tot 5,6 l/100 km în medie, dar accelerează de la 0 la 100 km/h în 5 secunde. Cea mai puternică motorizare va fi pentru început CLS 450 4MATIC. Propulsorul său pe benzină de 2.999 cmc este completat de sistemul EQ BOOST, reprezentat de un motor electric care dă un plus de putere și permite rularea fără a se folosi motorul cu ardere internă. Propulsorul cu 6 cilindri în linie produce 367 CP și 500 Nm, iar sistemul EQ Boost adaugă la aceste resurse încă 22 CP pe intervale scurte. CLS 450 4MATIC înregistrează un consum mixt de 7,5 l/100 km și demarează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde.

În Germania, prețurile cu TVA inclus vor începe de la 68.127 euro pentru CLS 350 d 4MATIC, 72.506 euro pentru CLS 400 d 4MATIC și 70.906 euro pentru CLS 450 4MATIC.

Până la lansarea noului BMW Seria 8 Gran Coupe, rivalul principal al lui Mercedes-Benz CLS este noul Audi A7 Sportback, care va fi disponibil din februarie 2018, mai întâi doar cu motorizarea 55 TFSI. Această versiune costă în Germania de la 67.800 euro cu TVA. Și nu are doar un preț mai redus, ci și performanțe mai mici decât CLS 450 4MATIC, fiind motorizată de propulsorul V6 pe benzină 3.0 TFSI, care produce 340 CP și 500 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde și are un consum combinat de 6,8 l/100 km. La fel ca toate motorizările noului A7, varianta 55 TFSI include un sistem mild-hybrid compus din baterie litiu-ion și alternator, care reduce consumul cu până la 0,7 l/100 km.
Așadar, Audi A7 Sportback pune un și mai mare accent pe hibridizare. Totodată, arsenalul de sisteme infotainment și de asistare a condusului este cel puțin la fel de impresionant ca în cazul lui Mercedes-Benz CLS, fiind preluat de la noua generație a limuzinei Audi A8. Pentru prezentarea detaliată a lui Audi celei de a doua generații A7 Sportback CLICK AICI.
Cert este că încleștarea dintre cele două coupe-uri de lux este desfășurată într-un regim de performanțe și tehnologii foarte apropiat, astfel că preferințele personale, subiective vor juca un rol mai important ca oricând în decizia luată de potențialii clienți.

Citeste si...

Fascinanta și tragica poveste a unui record de viteză
VIDEO: Conceptul Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury prefigurează primul SUV Maybach

Lasa un comentariu:

Comentarii